ظرفیت کارت‌های حافظه SD به 128 ترابایت خواهد رسید

ظرفیت کارت‌های حافظه SD همیشه در حال افزایش بوده است و انجمن SD به تازگی اعلام کرده است با استاندارد جدید SDUC ظرفیت کارت‌های حافظه SD به 128 ترابایت خواهد رسید.

0

کارت‌های حافظه SD در دستگاه‌های مختلف دیجیتال برای ذخیره و نگه‌داری اطلاعات استفاده می‌شود و به دلیل افزایش نیاز کاربران به فضای ذخیره‌سازی، روز‌به‌روز شاهد افزایش ظرفیت این کارت‌ها هستیم. اکنون نیز انجمن SD که توسعه و گسترش کارت‌های حافظه SD را برعهده دارد اعلام کرده است کارت‌های حافظه SD در آینده‌ای نه چندان دور با استاندارد SDUC به ظرفیت 128 ترابایت خواهد رسید.

از طرف دیگر این کارت‌ها در حین تبادل اطلاعات به سرعتی معادل 985 مگابایت در هر ثانیه دست پیدا خواهند کرد. جالب است بدانید در حال حاضر بیشترین ظرفیت کارت‌های حافظه SD چیزی حدود 2 ترابایت است. در این بین شرکت سن‌دیسک نمونه آزمایشی از کارت حافظه 1 ترابایتی خود را در سال 2016 معرفی کرد، در این‌ زمان این کارت حافظه بیشترین ظرفیت را در جهان داشت اما از آن زمان تاکنون شاهد عرضه نسخه‌ نهایی این کارت حافظه 1 ترابایتی از جانب سن‌دیسک نبودیم.

سن‌دیسک در زمان معرفی این کارت حافظه اعلام کرد پیشرفت‌هایی که در فناوری‌های جدید با آن‌ها روبرو هستیم نیاز کاربران برای ذخیره فیلم‌ با کیفیت 4K و همچنین فیلم‌هایی باکیفیت واقعیت مجازی که حجم زیادی دارد باعث شده تا تقاضا برای کارت‌های حافظه SD بیشتر شود.

در این بین قیمت تولید و ساخت کارت‌های حافظه SD به صورت انبوه با هزینه‌های مختلفی روبرو است و کارت حافظه SD سن‌دیسک با ظرفیت 512 گیگابایت چیزی حدود 800 دلار قیمت داشت و با کاهش هزینه‌‌ها سن‌دیسک توانست قیمت این کارت حافظه را به مقدار 300 دلار برساند.

کارت‌های حافظه SD که ظرفیت 128 ترابایت دارد را در آینده با نام SD Express خواهیم شناخت و انتظار می‌رود این کارت‌های حافظه در انواع مختلفی عرضه شود. به احتمال زیاد بیشترین ظرفیت این کارت‌های حافظه با نام SDUC نامیده خواهد شد و با توجه به کندی سرعت در ساخت و توسعه کارت‌های حافظه SD مشخص نیست این کارت‌های جدید در چه تاریخی عرضه خواهند شد اما از طرف دیگر از آنجایی که نیاز بازار به ظرفیت‌های بیشتر در کارت‌‌های حافظه SD افزایش پیدا می‌‌کند شاید شاهد سرعت بخشیدن به فرآیند تولید کارت‌های حافظه 128 ترابایتی باشیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.