قابلیت گزارش تصادفات ویز به گوگل مپس آمد

سرویس ویز از زمانی که در اختیار گوگل قرار گرفته بهینه‌سازی‌های مختلفی را شاهد بوده است و اکنون گوگل مپس برای نمایش وضعیت تصادف‌ها از قابلیت گزارش تصادفات ویز استفاده می‌کند.

0

گوگل مپس یکی از اپلیکیشن‌های مهم برای نقشه و مسیریابی در گوشی‌های اندروید و آیفون‌ها به‌حساب می‌آید. در این بین اپلیکیشن ویز که اطلاعات آن توسط گزارش‌های کاربران جمع‌آوری می‌شود حدود 5 سال است که توسط گوگل خریداری و توسعه داده می‌شود. بر خلاف اینکه تصور میشد اپلیکیشن ویز با گوگل مپس ادغام شود، این اپلیکیشن از زمان خرید توسط گوگل به صورت مستقل توسعه داده شده است. اما ظاهرا گوگل قصد دارد با تعبیه کردن امکانات ویز در گوگل مپس با یک تیر دو نشان بزند و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران سرویس پرمخاطب گوگل مپس قرار دهد.

باخبر شدیم قابلیت گزارش تصادفات به ویز که اطلاعات آن توسط کاربران جمع‌آوری می‌شود به گوگل مپس نیز راه پیدا کرده است. به لطف این ویژگی کاربران قادر هستند مشکلات ترافیکی که در مسیر مشاهده می‌کنند نظیر تصادف، مسدود بودن جاده و حتی حضور پلیس را در اپلیکیشن ویز گزارش کرده و سایر کاربران را از وضعیت ترافیکی مسیری که پیش‌رو دارند باخبر کنند. کاربران گوگل مپس نیز قرار است به این گزارش‌ها در این سرویس دسترسی داشته و گزارش کاملا زنده‌ای از ترافیک جاده‌ای که در آن حرکت می‌کنند را در اختیار داشته باشند.

تعبیه شدن قابلیت گزارش تصادفات ویز در گوگل مپس در قالب یک پیام پاپ‌آپ برای کاربران نمایش داده خواهد شد تا از این طریق از کاربر سوال شود که آیا مشکلاتی که در ویز توسط سایر کاربران گزارش شده همچنان به قوت خود باقی هستند یا این که مشکلات ترافیکی برطرف شده‌اند.

به این ترتیب کاربر می‌تواند برای مثال، گزارشی که جهت بسته بودن یک مسیر انجام شده است را تایید کند و اطلاعات بیشتری در خصوص این گزارش اضافه نماید. از قرار معلوم در حال حاضر این ویژگی تنها برای بعضی از کاربران اندرویدی در گوگل مپس تعبیه شده است.

گوگل نیز حضور قابلیت گزارش تصادف‌های ویز را در گوگل مپس تایید کرده و اشاره داشته است که این قابلیت در چند ماه آینده راهی گوشی‌های اندروید خواهد شد. از طرف دیگر در حال حاضر خبری از اضافه شدن این ویژگی در گوگل مپس برای کاربران آیفون‌های اپل در کار نیست.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.