اوپو Find X با صفحه‌نمایش بدون بریدگی و دوربین‌های کشویی معرفی شد

پس از چند روز درز شایعات در رابطه با گوشی تمام صفحه جدید شرکت اوپو، سرانجام شرکت چینی ساعاتی پیش از گوشی Find X با ویژگی‌های منحصر به فرد رونمایی کرد.

1

شاید بتوان اصلی‌ترین مانع به کار گیری از نمایشگر واقعاً بدون حاشیه و بریدگی را محل تعبیه دوربین سلفی و اسپیکر جلو دانست. البته این مانع آن‌چنان هم که فکرش را می‌کردیم غیرقابل حل نیست، چراکه به تازگی شاهد معرفی گوشی هوشمندی تحت عنوان اوپو Find X بوده‌ایم که از یک قسمت کشویی بهره می‌برد که هر دو دوربین بر روی آن سوار شده‌اند.

اوپو Find X

در حقیقت اوپو برای حل این موضوع، از مکانیزم دوربین خارج شونده استفاده کرده است. پیش از این نیز شاهد ارائه ویژگی مشابهی در ویوو Vivo NEX A بوده‌ایم، با این تفاوت که در گوشی جدید اوپو دوربین دوگانه پشتی 20 +16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی روی یک ماژول کشویی قرار گرفته و در مکانیسمی موتوری، ظرف مدت زمان 0.5 ثانیه آماده استفاده می‌شود.

اوپو Find X

فارغ از ویژگی مذکور، اوپو Find X را می‌توان یکی از خلاقانه‌ترین و نوآورانه‌ترین گوشی‌های 2018 دانست که دارای نمایشگری 6.4 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس از نوع لبه خمیده است که 92.25 درصد قاب جلویی را پوشش داده است؛ هرچند که در حالت کلی قاب جلویی بسیار شبیه گلکسی اس 9 سامسونگ هست.

برخلاف سایر گوشی‌های اندرویدی بالا رده، اوپو Find X فاقد سنسور اثر انگشت است، با این حال از سیستم تشخیص چهره سه بعدی بهره می‌برد که بایستی منتظر رقابت آن با سیستم فیس آی‌دی اپل باشیم. این پرچم‌دار در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های گوشی اوپو Find X می‌توان به قدرت گرفتن پیش‌فرض از اندروید 8.1، باتری 3,730 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع در کنار پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان و باندهای جهانی شبکه LTE اشاره کرد.هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان و قیمت عرضه این محصول از سوی شرکت سازنده منتشر نشده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. amir می‌گوید

    شاید ایده ساده ای باشه و خیلی از شرکتا هم به فکرش افتاده بودن اما به دلیل همین مکانیسم باز و بسته استفاده نکردن اما میبینیم که خیلی هم خوبه
    شاید اگه سال 2013 بود اصلادوربین سلفی اهمیت نداشت اما الان همه رو درگیر خودش کرده
    شاید همه بگن استیو جابز بود خلاقیت داشت اما
    ایده های سخت گیرانه استیو جایز هیچ وقت فکر این جاها رو هم نمیکرد