طراحی و توسعه اسنشال فون 2 متوقف شده است

اسنشال فون چندی پیش توسط اندی روبین آغاز شد. پروژه‌ای که قصد داشت خالص‌ترین اندروید را روی گوشی کاملا بهینه عرضه کند، اما به نظر می‌رسد این پروژه به پایان خود نزدیک شده است.

0

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت اسنشال به تازگی برنامه‌هایش برای توسعه و طراحی نسخه دوم گوشی یعنی اسنشال فون 2 را متوقف کرده و به دنبال این است که کل شرکت را به فروش برساند. جزئیات این اتفاق همچنان ناگفته است. بحث فروش شرکت دور از ذهن نیست و اتفاقی است که ممکن است به زودی رخ دهد، و به نظر می‌رسد شرکت قصد دارد همچنان در آینده محصولاتی دیگر را تولید کند.

یک چیز در این گزارش مشخص است و می‌توان با اطمینان از آن گفت، آن نیز ماهیت گوشی اسنشال دوم است. این گوشی دیگر همانگونه که برنامه ریزی شده بود عرضه نخواهد شد. بلومبرگ می‌گوید که کل پروسه تولید و طراحی متوقف شده و مهندسین این گوشی بر روی یک محصول خانگی هوشمند در حال کار هستند و قرار است این گجت سال دیگر عرضه شود. ممکن است این محصول، رقیب اکو باشد، مصولی که اسنشال سال پیش از آن سخن گفت اما پس از آن خبری نشنیدیم.

در ادامه گزارش بلومبرگ عنوان می‌شود که اسنشال امید دارد در صنعت و تجارت گوشی‌ها بماند، اما خود او دیگر گوشی‌ها را طراحی نکند. به جای اینکار، اسنشال امید دارد بتواند با عقد قراردادی با شرکت فاکس‌کان تولید گوشی‌ها را به این شرکت واگذار کند. فروش نسخه اولی گوشی اسنشال از ابتدای عرضه تا به حال طبق گزارشات حدود 150 هزار دستگاه بوده است.

همانطور که گفتیم برنامه فروش نیز زیاد دور از ذهن نیست و شرکت اسنشال قصد دارد تا شرکت و تمامی متعلاقتش اعم از، پتنت‌ها، سخت‌افزار و پروژه‌های آینده را بفروشد. مدیران شرکت همچنین قصد دارند تا کارمندان خود را در شرکت نگه‌دارند و تحت پوشش مالکین جدید قرار دهند.

در بیانیه‌ای اسنشال تایید کرد که تولید گوشی تازه شرکت متوقف شده و از برنامه کاری خارج شده است. در این بیانیه آمده که:

ما همیشه چندین محصول را به صورت همزمان در دستور تولید داریم و برای ما مشکلی ندارد که اگر محصولی به نظر جذاب‌تر و موفق‌تر باشد، محصولات دیگر در بین متوقف و کنسل شوند. تمام تلاش ما بر روی محصولاتی خواهد بود که در آینده محصولاتی تاثیرگذار و موثر خواهند بود که این محصولات شامل موبایل‌ها و محصولات خانگی می‌شود.

موسس شرکت اسنشال یعنی اندی روبین که پیش از این سابقه بنیان‌گذاری پلتفرم اندروید را نیز دارد، در پاسخ یک خبرنگار در قالب یک ایمیل، به سوالات پیش‌رو جوابی کوتاه داد:

هیچ‌کس در کل شرکت که شامل من نیز می‌شود، نمی‌دانیم چه تصمیمی بهترین تصمیم برای شرکت خواهد بود.

همچنین گزارش شده که کمپانی در حال حاضر به دنبال یک سری بانک‌دار و سرمایه بانک است تا بتواند سرمایه کافی را جذب کند.

گوشی اسنشال سال پیش رونمایی شد و در همان زمان و حتی تا چندین هفته و تا چندین ماه یک حس جذابیت و شوق خاصی را میان کاربران ایجاد کرد. این گوشی آن زمان، دیزاین جذابی باشد اما طی مرور زمان دیگر شرکت‌ها مانند اپل از قابلیت تمام صفحه این گوشی الهام گرفتند. گوشی پس از مدتی نتوانست خواسته‌های کاربران را برآورده کند و مشکلات نرم‌افزاری و همچنین دوربین بد باعث شد که فروش گوشی آنقدر خوب نباشد. علاوه بر اینها، قیمت گوشی 699 دلار بود که باعث می‌شد این گوشی در دسته پرچمداران قرار بگیرد.

در طول سالی که گذشت اسنشال تلاش کرد تا با عرضه آپدیت‌های نرم‌افزاری بیشتر مشکلات این گوشی را از بین ببرد و باید گفت که تا حد زیادی موفق نیز بوده است. اما مشخص نیست که کمپانی باید دست به چه کاری بزند که بتواند مشتریان را دوباره به وجد بیاورد چون تکنولوژی تمام صفحه نسبتا در تمامی گوشی‌های رده‌بالا استفاده شده و دیگر مختص اسنشال نیست. به نظر می‌رسد که اسنشال تازه متوجه شده که چه رقابت سختی در بازار گوشی‌ها وجود دارد و در چنین بازاری که با این سرعت حرکت می‌کند شما نیز زمان سختی را خواهید داشت.

 

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.