گوگل و ال‌جی یک صفحه‌نمایش با تراکم پیکسلی 1443ppi و نرخ بازسازی 120 هرتز برای واقعیت مجازی معرفی کردند

فناوری‌ واقعیت مجازی هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد و در همین راستا باخبر شدیم گوگل و ال‌جی صفحه‌نمایشی با تراکم پیکسلی 1443ppi و نرخ بازسازی 120 هرتز برای واقعیت مجازی معرفی کردند

0

فروردین‌ماه امسال بود که گوگل و ال‌جی دیسپلی از همکاری برای ساخت صفحه‌نمایشی سازگار با فناوری‌های واقعیت‌‌مجازی و واقعیت افزوده خبر دادند. در همان زمان اعلام شد که خبرهای بیشتری از این صفحه‌نمایش جدید را در خردادماه خواهیم شنید.

در همین راستا در مراسم Display Week 2018 expo شاهد رونمایی این صفحه‌نمایش 4.3 اینچی در لس‌آنجلس بودیم. این صفحه‌نمایش جدید رزولوشنی معادل با 3840 در 4800 پیکسل دارد و تراکم پیکسل‌های این صفحه‌نمایش معادل 1443 PPi است.

میزان Refresh Rate یا نرخ بازسازی این صفحه‌نمایش نیز 120 هرتز است و زاویه دیدی برابر با 120 در 96 درجه دارد. دو عدد از این صفحه‌نمایش‌ها به صورت همزمان استفاده می‌شود و هرکدام جلوی یکی از چشم‌ها قرار می‌گیرد.

همان‌گونه که اشاره شد این صفحه‌نمایش تازه معرفی شده برای فناوری‌ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی شده است و در حال حاضر بیشترین رزولوشن در میان پنل‌های OLED را در بین دستگاه‌های واقعیت مجازی دارد.

گوگل در مستنداتی که همراه این صفحه‌نمایش جدید ارائه کرده مدعی شد که بیشترین مرز تشخیص دید چشم انسان چیزی معادل 9000 در 9600 پیکسل است. از طرف دیگر چشم انسان مقدار دیدی معادل با 160 در 150 درجه دارد.

این صفحه‌نمایش به تجهیزات ویژه‌ای مجهز است تا سوژه‌ای که در دنیای واقعیت مجازی به آن نگاه می‌کند را با کیفیت HD نمایش دهد و سایر سوژه‌های اطراف آن‌را محو کند تا حالتی طبیعی‌تری در استفاده از این صفحه‌نمایش واقعیت‌مجازی در ذهن تداعی شود.

ناگفته نماند استفاده این صفحه‌نمایش در دستگاه‌های همراه که پردازنده‌های ضعیف‌تری دارند می‌تواند میزان Refresh Rate آن‌را تا حد 75 هرتز کاهش دهد. اما باز هم می‌توان گفت صفحه‌نمایشی که گوگل و ال‌‌جی دیسپلی به تازگی معرفی کرده‌اند با چیزی که در حال حاضر در دستگاه‌های واقعیت‌مجازی شاهد هستیم از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

این صفحه‌نمایش جدید میزان 18 پیکسل دارد در صورتی که بیشتر صفحه‌نمایش‌های فعلی حاضر در هدست‌های واقعیت مجازی چیزی حدود 2 مگاپیکسل هستند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.