تولید پردازنده 7 نانومتری A12 اپل برای آیفون‌های جدید آغاز شد

هرچند هنوز مدت زیادی تا برگزاری مراسم معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون زمان باقی مانده، با این حال برخی منابع نزدیک به اپل فاش کرده‌اند که از هم اکنون کار تولید انبوه پردازنده A12 آغاز شده است.

0

تا پیش از این مشخص شده بود که وظیفه تولید پردازنده آیفون 2019 به شرکت تایوانی TSMC محول شده است. پیرامون همین موضوع امروز برخی از منابع محلی فاش کردند که TSMC کار تولید انبوه پردازنده 7 نانومتری A12 اپل را رسماً آغاز کرده است.

اگر این اخبار صحت داشته باشند، A12 اپل را می‌توان اولین پردازنده موبایلی ساخته شده با لیتوگرافی 7 نانومتری دانست و انتظار می‌رود در آیفون‌های سال 2019 (احتمالاً آیفون 9، Xs و Xs پلاس) تعبیه شوند. پیش از این چیپست های 10 نانومتری A11 بایونیک اپل در آیفون‌های 8، 8 پلاس و 10 به کار رفته بود؛ تراشه اسنپ‌دراگون 845نیز با همین معماری توسعه یافته است.

فرایند 7 نانومتری جدید مزایای بسیاری را برای گوشی‌های هوشمند به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش مصرف پردازنده اشاره کرد. از طرفی با کاهش ابعاد چیپست‌ ترانزیستورهای بیشتری در یک فضای کوچک‌تر قرار می‌گیرد که این موضوع خود باعث افزایش سرعت گردش اطلاعات در ابعاد نانومتری خواهد شد. تکنولوژی 7nm به تراکم ترانزیستورها در یک تراشه اشاره دارد، هر چند مشخصات دقیق بین تولید کنندگان ممکن است متفاوت باشد.

به نظر می‌رسد که TSMC اولین شرکتی خواهد بود که به فناوری تولید انبوه تراشه 7 نانومتری در سال 2018 دست پیدا خواهد کرد، چرا که بر اساس اعلام رسمی سامسونگ، این شرکت کره‌ای روند توسعه تجاری پردازنده‌های 7 نانومتری را از اواسط سال آینده در پیش خواهد گرفت. انتظار داریم که لااقل تا پایان سال جاری شاهد معرفی 3 مدل جدید از گوشی‌ آیفون باشیم که یکی از آن‌ها با بهره گیری از نمایشگر 6.1 اینچی ال‌سی‌دی با قیمت مقرون به صرفه به بازار عرضه خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.