چرا وان‌پلاس 6 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند؟

پرچم‌دار جدید شرکت وان پلاس، یعنی وان پلاس ۶ به رغم بهره‌مندی از مشخصات سخت افزاری قدرتمند و قاب پشتی شیشه‌ای، همچنان فاقد قابلیت پشتیبانی از شارژر بی‌سیم است. در ادامه همراه ما باشید تا دلیل تعبیه نشدن این ویژگی در وان پلاس ۶ را از زبان شرکت سازنده مرور کنیم.

0

وان‌پلاس ۶ از بسیاری جهات شبیه به نسل قبلی خود یعنی وان‌پلاس ۵ تی است. هر دو گوشی دارای دوربین دوگانه و قاب پشتی شیشه‌ای هستند. استفاده از پنل شیشه‌ای علاوه بر القا حس در دست گیری یک گوشی لوکس، امکان سازگاری گوشی با شارژ بی‌سیم را هم فراهم می‌کند؛ با این حال وان پلاس ۶ در حالی که یکی از پرچم‌داران بازار محسوب می‌شود، هنوز فاقد این قابلیت نه چندان منحصر به فرد است.

یکی از مدیران وان پلاس در پاسخ به این سؤال که چرا وان‌پلاس ۶ فاقد ویژگی مذکور است گفت:

وان پلاس هنوز به این نتیجه نرسیده که استفاده از شارژ بی‌سیم در بین عموم کاربران همه گیر شده است. ما هیچ نیازی نمی‌بینیم که شارژ بی‌سیم را اضافه کنیم. وان پلاس شرکتی نیست که بدون توجیه به گوشی‌های خود قابلیتی اضافه کند

البته برخلاف ادعای مدیر وان پلاس، تقریبا تمام گوشی‌های پرچم‌دار از شارژر‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؛ حتی اپل هم امسال ویژگی مذکور را به آیفون ۸ و ۱۰ اضافه کرده است.

بر کسی پوشیده نیست که وان پلاس در راستای تحقق بخشیدن به شعار قیمت مقرون به صرفه سعی کرده تا همیشه وقت از امکانات جانبی محصولات خود چشم پوشی کند. هیچ کدام از تولیدکنندگان گوشی در باکس محصولات خود شارژ بی‌سیم قرار نمی‌دهند و کاربران همیشه وقت بایستی برای استفاده از این ویژگی مبلغ را برای خرید شارژر مخصوص صرف کنند. در سوی دیگر  وان‌پلاس ۶ با ویژگی انحصاری شارژ سریع  Dash Charge ارائه گردیده که زمان اتصال گوشی به شارژر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.