شیائومی بلک شارک گوشی هوشمند گیمینگ خود را معرفی کرد

پس از ریزر حالا شیائومی دست به کار شده و دومین گوشی هوشمند مدرن با تمرکز روی بازی را معرفی کرده است. بلک شارک یا کوسه سیاه با هدف بهترین تجربه بازی با عملکرد سریع، پردازنده جدید و سیستم خنک کنندگی مدرن از راه رسیده است.

0

حتماً ریزرفون گوشی گیمینگ ریزر را به یاد دارید. این گوشی سال گذشته با طراحی متفاوت، بلندگوهای عالی استریو، باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی و از همه مهم‌تر صفحه‌نمایش با نرخ بازسازی 120 هرتز وارد بازار شد. حالا شیائومی قصد دارد تا با بلک شارک به جنگ این گوشی برود.

شیائومی بلک شارک

بلک شارک از یک صفحه‌نمایش 5.99 اینچی IPS LCD با نسبت تصویر 18:9 و وضوح 1080p بهره می‌برد که 97 درصد از بازه رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. با این وجود نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش این گوشی همان 60 هرتز است.

صفحه نمایش شیائومی بلک شارک

شیائومی همچنین از پردازنده جدید اسنپ‌دراگون 845 استفاده کرده است که به لطف پردازشگر گرافیکی Adreno 630 از نظر قدرت گرافیکی فعلاً پیشتاز بازار موبایل خواهد بود. به گفته شیائومی در این گوشی از سیستم خنک‌کنندگی مایع چند مرحله‌ای استفاده شده تا دمای پردازنده 8 درجه کاهش بیابد.

سیستم خنک کننده شیائومی بلک شارک

بلک شارک در دو نسخه یکی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هر دو بدون درگاه کارت حافظه عرضه خواهد شد. در این گوشی تراشه پردازش تصویر جدیدی توسط شرکت MEMC به کار گرفته شده که به ادعای شیائومی رنگ‌های بهتر و عملکرد سریع‌تر را در بازی‌ها به همراه می‌آورد.

بلک شارک برخلاف ریزرفون یک بلندگوی اصلی دارد اما بلندگوی مکالمات به کمک آن آمده تا صدای استریوی Biso فراهم شود. به گفته شیائومی در بلک شارک همچنین از میکروفون ویژه‌ای استفاده شده تا حتی در هنگام بازی صدای کاربر به خوبی در گفتگوی صوتی شنیده شود.

طراحی بدنه گوشی متفاوت از گوشی‌های مدرن است و شکل و شمایل گیمینگ دارد. شیائومی می‌گوید طراحی X شکل قاب پشتی به بهتر قرار گرفتن گوشی درون دست کمک می‌کند. شیائومی همچنین یک گیم‌پد نیز برای این گوشی طراحی کرده که می‌توانید بلک شارک را به آن متصل کنید. این گیم‌پد باتری مستقل خود را داشته و می‌تواند با بلوتوث به شکل جداگانه نیز استفاده شود. علاوه بر این یک دکمه با نام Shark هم در سمت چپ آن قرار گرفته تا با فشار دادن آن تمامی منابع سخت‌افزاری به بازی اختصاص داده شود.

کوسه سیاه شیائومی با اندروید اوریو و رابط کاربری جدید JOY UI عرضه می‌شود. دوربین پشتی این گوشی دوگانه با ترکیب 12 مگاپیکسلی f/1.75 و 20 مگاپیکسلی f/1.75 با لنز 6P و فلش LED دوگانه چیده شده و دوربین سلفی هم 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f2.0 در نظر گرفته شده است.

بلک شارک از همین حالا برای پیش‌خرید عرضه شده و زمان رسمی عرضه آن هم 31 فروردین ماه است. این گوشی در دو رنگ مشکی و خاکستری با قیمت حدودی 550 دلار برای نسخه 8 گیگابایت رم و 480 دلار برای نسخه 6 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. به این ترتیب بلک شارک ارزان‌ترین گوشی با اسنپ‌دراگون 845 خواهد بود. البته برای خرید گیم‌پد این گوشی باید چیزی حدود 30 دلار مجزا بپردازید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.