اینها 10 هواپیمای جت جنگنده برتر و فوق پیشرفته جهان در سال 2018 هستند

تاکنون جت‌های جنگنده بسیاری از سوی کشورهای قدرتمند دنیا معرفی شده‌اند اما بسیاری از افراد هنوز هم در مورد اینکه کدام یک قوی‌تر و سریع‌تر است، سردرگم هستند. در ادامه با فارنت همراه باشید تا با 10 جت جنگنده‌ برتر حال حاضر جهان آشنا شوید…

0

تاکنون جت‌های جنگنده بسیاری از سوی کشورهای قدرتمند دنیا معرفی شده‌اند اما بسیاری از افراد هنوز هم در مورد اینکه کدام یک قوی‌تر و سریع‌تر است، سردرگم هستند. تعدادی از کشورهای با تکنولوژی برتر، نهایت سرعت جنگنده‌ها را به آزمایش می‌گذارند و با تعیین مقصدی مشخص، مدت زمان لازم برای هر کدام جهت رسیدن به هدف را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. در ادامه به طور خلاصه ده هواپیمای جت جنگنده برتر جهان در سال 2018 را معرفی می‌کنیم.

هواپیمای جت جنگنده اف-22 رپتور (لاکهید مارتین)

جت جنگنده اف-22 رپتور

هواپیمای جت جنگنده اف-22 رپتور (لاکهید مارتین) جنگنده شماره یک لیست ده هواپیمای جت جنگنده برتر جهان در سال 2018 است. این جت جنگی بسیار سری و عملا غیرقابل ردیابی است. جت جنگنده اف-22 رپتور یک هواپیمای بسیار پیشرفته دوموتوره با قابلیت مانور بالا است. اف-22 رپتور در سال 2005 وارد نیروی هوایی ایالات متحده شد.

هواپیمای جت جنگنده یوروفایتر تایفون

جنگنده یوروفایتر تایفون

جت جنگنده یوروفایتر تایفون نتیجه بزرگ‌ترین همکاری نظامی چندملیتی از سوی کشورهای اروپایی است که نشان نسل پنجم پرنده‌های جنگی را یدک می‌کشد و دارای سیستم هدایت و کنترل و سنسورهای پیشرفته است. جنگنده  یوروفایتر تایفون دارای سلاح نشانه‌گیری دقیق و ویژگی‌هایی مانند سوپرکروز بوده که آن را تبدیل به یکی از بهترین جنگنده‌های دنیا کرده است.

هواپیمای جت جنگنده اف-35 لایتنینگ 2

جنگنده اف-35 لایتنینگ 2

جنگنده اف-35 لایتنینگ 2 نمونه‌ای تک‌سرنشین، تک‌موتوره و دارای سنسورهای پیشرفته است که جهت انجام ماموریت‌های مختلف می‌توان روی آن حساب باز کرد. ماموریت‌هایی که در سابق برای انجام آن به تعدادی از هواپیماهای اختصاصی نیاز بود از جمله جاسوسی، نظارت، شناسایی و حملات الکتریکی اما اکنون با در اختیار داشتن تنها یک دسته از جنگنده‌های اف-35 می‌توان به راحتی این موارد را به انجام رساند. چیزی که می‌تواند باعث راحتی جان هم‌پیمانان هر کشور دارای هواپیمای اف-35 باشد.

هواپیمای جت جنگنده داسو رافال

هواپیمای جت جنگنده داسو رافال ستون فقرات نیروی هوایی فرانسه به حساب می‌آید. جنگنده فوق، بهترین مثال از قدرت رزمایش نیروی هوایی ارتش فرانسه است. داسو رافال بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند با هر نوع شرایط جنگی خود را مطابقت دهد.

 جت جنگنده داسو رافال

جت جنگنده داسو رافال براساس وضعیت میدان نبرد می‌تواند درگیری‌های هوایی، جملات زمینی، ماموریت‌های سری و البته وظیفه بازدارندگی هسته‌ای را به خوبی هرچه تمام‌تر به انجام برساند.

هواپیمای جت جنگنده سوخو سو 35

جت جنگنده سوخو سو 35 در واقع جواب ارتش روسیه به نیاز تسلیحات جنگی مدرن، جنگنده سوخو سو-35 است. یک جت جنگی سنگین وزن، دور برد، چندمنظوره و تک‌سرنشین که با الهام‌گیری از جنگنده فوق‌پیشرفته سو-27 طراحی و ساخته شده است.

هواپیمای جت جنگنده چنگدو جی 10

هواپیمای جت جنگنده چنگدو جی 10 یک نمونه چینی چندمنظوره است که می‌تواند در هر شرایط جوی و بدون هیچ مشکلی ماموریت خود را به انجام برساند. جت جنگنده چنگدو جی 10 دارای وزنی سبک بوده و از طراحی کانارد و باله‌های دلتا بهره می‌گیرد.

جت جنگنده جی 10

کار طراحی و مهندسی جت جنگنده چنگدو جی 10 را شرکت هوافضای چنگدو جمهوری خلق چین برای نیروی هوایی ارتش آزادی خلق انجام داده است.

هواپیمای جت جنگنده میگ 35

جت جنگنده میگ 35

سری جت‌های جنگی میکویان میگ ارتش روسیه با تسلیحات جنگی روز ناآشنا نیستند. جت جنگنده میگ 35 نهایت نوآوری این سری و جایگزینی درخور برای میگ 27 فالکروم محسوب می‌شود. جنگنده میگ 35 با دارا بودن سیستم کنترل و هدایت و دستگاه تسلیحاتی پیشرفته یکی از مخوف‌ترین جت‌های حال حاضر است.

هواپیمای جت جنگنده ساب 39 گریپن

هواپیمای جت جنگنده ساب 39 گریپن یک جنگنده سبک و تک موتوره چندمنظوره بوده که توسط شرکت مشهور سوئدی هوافضای «ساب» ساخته و مهندسی شده است. جنگنده ساب 39 گریپن از اهمیت بالایی برخودار است چون جایگزینی برای دو جنگنده 37 ویگن و ساب 35 دریکن در نیروی هوایی سوئد به حساب می‌آید.

جنگنده ساب 39 گریپن

جنگنده ساب 39 گریپن اولین پروازش را در سال 1988 انجام داد اما برای اولین بار در سال 1997 در معرض دید عموم قرار گرفت. به دلیل کیفیت فوق‌العاده ساب 39 گریپن از آن به عنوان نماد تعالی یاد می‌شود.

هواپیمای جت جنگنده اف-15 ایگل

جنگنده اف-15 ایگل

هواپیمای جت جنگنده اف-15 ایگل قادر به پرواز در ارتفاع 10 هزار متری و پیمودن 2655 کیلومتر در یک ساعت است. مک‌دانل داگلاس در سال 1967 جنگنده اف-15 ایگل را طراحی کرد و بد نیست بدانید که اف-15 با اتکا به یک سیستم کنترل بسیار قدرتمند، می‌تواند عملکرد بی‌نظیری از خود ارائه کند.

هواپیمای جت جنگنده اف-16 فایتینگ فالکون

جنگنده اف-16 فایتینگ فالکون

جنگنده اف-16 فایتینگ فالکون به لطف ویژگی‌های پیشرفته جنگی، یکی از مشهورترین جت‌های موجود در سراسر جهان است. این هواپیما در ابتدا با هدف انجام ماموریت‌های سری نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شد اما بعدها با ورود تکنولوژی‌های نوین، جنگنده اف-16 به یک جت جنگنده چندمنظوره تبدیل شد.

در این مطلب سعی کردیم به طور مختصر و مفید ده هواپیمای جت جنگنده برتر جهان در سال 2018 را معرفی کنیم. اگر شما نیز شناختی از این هواپیماها دارید قسمت نظرات این مطلب انتظار شما را می‌کشد تا نظر خود را با سایر خوانندگان در میان بگذارید.

منبع aviationcv
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.