ساخت هر گلکسی اس 9 پلاس برای سامسونگ 379 دلار هزینه دارد

چند روزی از زمان عرضه گلکسی اس 9 پلاس به بازارهای جهانی می‌گذرد، از این رو علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند می‌توانند با کالبدشکافی این محصول، اطلاعاتی در رابطه با سخت‌افزار داخلی آن کسب کنند.

1

وب‌سایت TechInsights به تازگی گلکسی اس 9 پلاس را مورد کالبدشکافی قرار داده و پس از جدا کردن تمام اجزا آن تخمین زده که این محصول را می‌توان گران‌قیمت‌ترین گوشی ساخت سامسونگ از لحاظ تجهیزات به کار رفته در آن نامید.

بر این اساس تولید یک دستگاه گلکسی اس 9 پلاس برای سامسونگ 379 دلار هزینه در بر داشته است که حدود 10 دلار بیشتر از آن چیزی است که شرکت کره‌ای برای تولید گلکسی نوت 8 هزینه کرده است.

گلکسی اس 9 پلاس

این موسسه همچنین با مقایسه قیمت تمام شده گوشی‌های مطرح بازار، جدولی را ارائه کرده که بر اساس آن هنوز هم آیفون 10 با هزینه ساخت 389 دلاری گران‌قیمت‌ترین ترین محصول از لحاظ هزینه ساخت شناخته می‌شود و در رده‌های بعدی گلکسی اس 9 پلاس با هزینه 379 دلار و گلکسی نوت 8 با هزینه 369 دلار قرار می‌گیرند.

علاوه بر این مشخص شده که پنل نمایشگر و تاچ گلکسی اس 9 گران‌قیمت‌ترین قطعات این دستگاه هستند که 72 دلار از این هزینه را شامل می‌شود. همچنین سامسونگ برای توسعه هر واحد از پردازنده اگزینوس 9810 حدود 68 دلار هزینه کرده است. سایر قطعات گران قیمت گلکسی اس 9 پلاس را همانند دیگر گوشی‌های هوشمند، ماژول‌های دوربین و حافظه‌های جانبی تشکیل می‌دهند.

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که در این تخمین هزینه‌های هنگفت تحقیق و توسعه، طراحی، بازاریابی، کسب گواهی استفاده از پتنت‌های سایر شرکت‌ها و مالیات نیز لحاظ نشده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سعیده می‌گوید

    گلکسی اس 9 وقتی جلوی اس 8 کم میاره و چیز جدیدتری نداره یعنی اس 9 بزرگترین شکست سامسونگه. دیگه پرچمدار زدن به سامسونگ نمیاد. پرچمدار یعنی وی 30 پلاس