فیفا استفاده از ویدئوچک در جام جهانی 2018 روسیه را تأیید کرد

سرانجام فیفا قبول کرد که داوران در تصمیمات حساس و سرنوشت‌ساز جام جهانی فوتبال از ویدئوچک و کمک‌داوران مخصوص کمک بگیرند.

0

طبق تصمیم فیفا از ویدئوچک در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه استفاده خواهد شد و کمک داورانی با ویدئوهای صحنه آهسته در مورد موقعیت‌های منجر به گل، پنالتی، کارت قرمز و سایر رویدادهای مهم مثل آفساید منجر به گل تصمیم‌گیری خواهند کرد. به این ترتیب احتمال حذف زودهنگام و ناعادلانه تیم‌ها از این رقابت جهانی کمتر خواهد شد.

مثل هر تغییر دیگری استفاده از ویدئوچک در جام جهانی نیز باعث انتقاداتی شده است. با وجود این‌که مقامات فیفا قول داده‌اند چک کردن ویدئوها توسط کمک داوران مخصوص در حین بازی به سرعت انجام خواهد شد اما بسیاری اعتقاد دارند افزوده شدن این قانون باعث کند شدن فوتبال شده و هیجان آن را خواهد گرفت.

علاوه بر این کمک‌داوران مذکور در خارج از زمین اصلی به داوری خواهند پرداخت که نگرانی نفوذ خارجی را بر آن‌ها بیشتر می‌کند. با این‌حال گفته می‌شود تنها در صحنه‌های بسیار حساس از ویدئوچک استفاده شده و در تصمیمات دیگری مثل دایو کردن بازیکنان تصمیم تنها برعهده داور اصلی خواهد بود.

گفتنی است لیگ‌های تحت نظارت فیفا هنوز ملزم به استفاده از کمک داوران ویدئویی نخواهند بود اما اگر این فناوری موفقیت‌آمیز باشد شاید شاهد استفاده آن در سایر رقابت‌ها نیز باشیم.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.