مایکروسافت با اپلیکیشن ایمیل ویندوز 10 کاربران را مجبور به استفاده از مرورگر اج می‌کند

از آن‌جا که با وجود تبلیغات گسترده مایکروسافت کاربران مرورگر اج به طرز قابل توجهی از کاربران کروم و فایرفاکس کمتر هستند این شرکت تصمیم گرفته به نحوی کاربران ویندوز 10 را وادار به استفاده از مرورگر اج کند!

0

این‌گونه که پیداست مایکروسافت در حال آزمایش تغییرات جدیدی در نسخه بعدی ویندوز 10 است که به احتمال زیاد به مذاق بسیاری از کاربران خوش نخواهد آمد.

مایکروسافت امروز اعلام کرد در حال آزمایش ویژگی‌ است که از این طریق لینک‌ ایمیل‌های اپلکیکیشن Windows Mail مستقیماً‌ در مرورگر مایکروسافت اج و نه مرورگر پیشفرض ویندوز باز شود. با این حساب حتی اگر کاربر، مرورگرهای دیگری مانند فایرفاکس، اپرا یا کروم را به صورت پیش‌فرض در ویندوز 10 فعال کرده باشد باز هم لینکی که در اپلیکیشن ایمیل بر روی آن کلیک می‌شود کاربر را به جای مرورگرهای پیش‌فرض به مرورگر اج منتقل خواهد کرد.

اگر از کاربران ویندوز باشید حتماً به خوبی می‌دانید که مایکروسافت با این سیاست‌ها غریبه نیست و پیش از این نیز تلاش‌هایی برای سوق دادن هدفمند کاربران به سمت استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مایکروسافت داشته است. در این زمینه می‌توان به اجبار کاربران دستیار صوتی کورتانا به استفاده از موتور جستجوی بینگ اشاره کرد، این نتایج جستجو، مرورگرهای پیش‌فرض سیستم‌ را نادیده می‌گیرند و مستقیما در مرورگر اج نمایان می‌شوند.

دونا بِیکِر، یکی از کارمندان مایکروسافت در یک پست بلاگ مدعی شد که مایکروسافت بازخورد انجام این کار را از کاربران دریافت خواهد کرد.

با توجه به این سیاست‌ها باید گفت ظاهرا مایکروسافت فراموش کرده است که جنگ مرورگرها سال‌‌های سال است با شکست مرورگرهای مایکروسافت به پایان رسیده است اما همچنان شاهد تلاش‌های هدفمند مایکروسافت برای سوق دادن کاربران مرورگر محبوب کروم به سمت استفاده از مرورگر نه‌چندان محبوب مایکروسافت اج هستیم.

دشوار کردن فرآیند انتخاب مرورگر پیش‌فرض در ویندوز 10، ساخت ویدئو‌هایی مبنی بر اینکه مرورگر کروم باتری و انرژی زیادی تلف می‌کند و تبلیغات مختلف برای روانه کردن کاربران به استفاده از مرورگر اج را می‌توان از سیاست‌های اخیر مایکروسافت در متقاعد نمودن کاربران به استفاده مرورگر اج دانست.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که بعید به‌نظر می‌رسد رویکرد جدید مایکروسافت برای باز کردن لینک‌های اپلیکیشنِ ایمیلِ ویندوز در مرورگر اج بتواند کاربران را به سمت استفاده از این مرورگر سوق دهد و مرورگر کروم همچنان پرکاربرترین مرورگر در کامپیوترهای دسکتاپ خواهد ماند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.