با قابلیت‌های جدید دوربین گلکسی اس 9 آشنا شوید

پس از مدت‌های درز شایعات مختلف پیرامون پرچم‌دار جدید سامسونگ، این شرکت سرانجام لحظاتی پیش از گلکسی اس 9 در شهر بارسلون رونمایی کرد. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از قابلیت‌های جدید دوربین این محصول را مرور کنیم.

0

اگر اخبار مراسم سامسونگ در نمایشگاه MWC2018 را دنبال کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که گلکسی اس 9 لااقل در ظاهر تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد و سامسونگ به ارتقا بخش‌های نرم‌افزاری، دوربین و خروجی صدای آن پرداخته است.

گلکسی اس 9 به لطف بهره‌مندی از تراشه اسنپ‌دراگون 845 و اکسینوس 9810 به دنیای واقعیت مجازی ورود پیدا کرده و دریچه این ورود را می‌توان دوربین 12 مگاپیکسلی دانست که با این فناوری سازگاری دارد.

اموجی‌های واقعیت مجازی (AR Emoji)

دوربین گلکسی اس 9

اموجی های واقعیت مجازی یا AR Emoji را می‌توان پاسخ قاطعانه سامسونگ به Animoji های آیفون ایکس دانست که با اسکن چهره افراد می‌تواند یک کاراکتر در دنیای اموجی ایجاد کند. برای این کار کافیست دوربین سلفی دستگاه را فعال کرده و در فاصله مناسب از چهره خود قرار دهید؛ سپس دوربین با اسکن نقاط مختلف صورت (حتی ابروها) آن را به شخصیتی در دنیای واقعیت مجازی تبدیل می‌کند.

طبق اعلام شرکت سازنده، اموجی های واقعیت مجازی ایجاد شده توسط دوربین گلکسی اس 9 قابلیت شخیص سازی داشته‌اند و می‌توان از 18 مدل پیش‌فرض هم استفاده کرد. پس از پایان شخصی‌سازی اموجی های واقعیت مجازی، می‌توان آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف با دیگران به اشتراک گذاشت. نکته قابل توجه آنکه حتی می‌توان از اموجی های ساخته شده توسط دوستانتان هم استفاده کنید و به ویرایش مدل‌های دیجیتالی آن‌ها نیز بپردازید.

فیلم‌برداری سوپراسلوموشن

دوربین گلکسی اس 9

سامسونگ سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی دوربین گلکسی اس 9 انجام داده و می‌توان حدس زد که خروجی آن طیف وسیعی از کاربران را راضی خواهد کرد. فیلم برداری به صورت آهسته یا همان اسلوموشن ویژگی جدیدی نیست، با این حال دوربین گلکسی اس 9 قادر است تصاویری با نرخ 960 فریم بر ثانیه با وضوح 720p به صورت سوپراسلوموشن ثبت کند.

این دوربین همچنین قادر است با وضوح 4k در نرخ 60 فریم بر ثانیه اقدام به ثبت ویدئو نماید. علاوه بر آن امکان انجام تنظیمات دستی حتی در زمان ثبت ویدئو وجود دارد. ویژگی‌های دوربین گلکسی اس 9 به همین‌جا ختم نمی‌شود، چراکه اگر وضوح تصویر فول اچ‌دی را به صورت پیش‌فرض تعیین کنید، می‌توان با نرخ فوق‌العاده 240 فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد؛ این میزان در وضوح تصویر اچ دی حتی به 960 فریم بر ثانیه می‌رسد. نکته قابل توجه آنکه این دوربین به طور خودکار قادر است در زمان فیلم برداری در حرکت نرخ فریم را افزایش دهد؛ با این حال همان‌طور که گفته شد امکان شخصی‌سازی تنظیمات همچنان قابل دسترس خواهد بود.

دیافراگم متغیر فیزیکی

دوربین گلکسی اس 9

اگر ویژگی‌های مذکور هنوز شما را برای خرید گلکسی اس 9 ترغیب نکرده‌اند، شاید جالب باشد که بدانید پرچم‌دار جدید سامسونگ اولین نمونه در بین هم نوعان خود است که به دوربینی با قابلیت تغییر گشادگی دیافراگم به صورت فیزیکی مجهز است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، تنظیم روزنه دیافراگم اصلی‌ترین عامل در ثبت یک تصویر شفاف و روشن است؛ حال سامسونگ در دوربین گلکسی اس 9 ساز و کار تعبیه کرده که این عمل تغییر اندازه، به صورت فیزیکی صورت می‌گیرد. دوربین این گوشی قادر است بین دیافراگم بسیار روشن f/1.5 و f/2.4 بسته به شرایط نوری و سوژه سوییچ کنند. در دیافراگم f/1.5 حدود 28 درصد نور بیشتری نسبت به گلکسی اس 8 به دوربین خواهد رسید و f/2.4 نیز برای جلوگیری از حذف جزئیات از بخش‌های روشن تصاویر در محیط پرنور در نظر گرفته شده است.

به لطف دیافراگم f/1.5، لااقل بر روی کاغذ گلکسی اس 9 قادر است تصاویری شفاف‌تری نسبت از گلکسی نوت 8 با دیافراگم f/1.7 و ال‌جی وی 30 دیافراگم f/1.6 ثبت کند. این ویژگی همچنین موجب می‌گردد تا کیفیت تصاویری که با افکت بوکه ثبت می‌شوند افزایش یابد.

پردازش چندفریم درآن‌واحد

پردازش چند فریم در یک زمان را می‌توان پاسخ سامسونگ به ویژگی برجسته پردازش تصویر در گوشی‌های گوگل پیکسل دانست که ساکنین مانتین ویو مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن ایجاد کرده بودند. به لطف این ویژگی، هنگامی که دکمه شاتر گلکسی اس 9 را فشار می‌دهید، دوربین درآن‌واحد 12 عکس را با جزئیات، کنتراست و نویزهای مختلفی ثبت می‌کند و بهترین آن‌ها در نتیجه ارائه می‌شود.

دوربین دوم گلکسی اس 9 پلاس دیافراگم متغیر ندارد و به جای آن یک لنز f/2.4 تله‌فوتو با بزرگنمایی 2 برابر اپتیکال درست مثل گلکسی نوت 8 بر روی آن قرار گرفته است. آن‌طور که به نظر می‌رسد، ماژول دوربین گلکسی اس 9 در سه مرحله این عملیات را با حافظه داخلی انجام می‌دهد و گویی این قطعه از یک حافظه رم جداگانه ای برای ذخیره سازی لحظه‌ای عکس‌ها استفاده می‌کند. همچنین با انتخاب حالت پرو در منوی تنظیمات دوربین، می‌توان وظیفه عملیات پردازش تصویر و انتخاب بهترین آن‌ها را به پردازنده اصلی گوشی محول کنید که البته طولانی شدن پروسه در این حالت بدیهی است.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.