گوشی آلکاتل 5 با طراحی جذاب و قیمت 230 یورو به کنگره جهانی موبایل آمد

در میان گوشی‌های معرفی شده آلکاتل و TCL در نمایشگاه MWC 2018 به نظر می‌رسد آلکاتل 5 پرچم‌دار آن‌ها باشد. با این‌که این گوشی مشخصاتی در حد و اندازه پرچم‌داران اندرویدی را ندارد اما از طراحی جذاب و متفاوتی بهره گرفته است.

0

آلکاتل 5 از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی با پنل IPS و نسبت تصویر مدرن 18:9 استفاده می‌کند. حاشیه پایینی صفحه‌نمایش بسیار باریک و جذاب طراحی شده اما حاشیه بالایی ما را به یاد میان‌رده‌های اکسپریا می‌اندازد. با این وجود آلکاتل 5 تنها صفحه‌نمایشی با وضوح 1440 در 720 پیکسل دارد که حتی برای یک میان‌رده نیز ضعیف است.

آلکاتل 5

به هر حال طراحی نقطه قوت کلیدی آلکاتل 5 محسوب می‌شود و احتمالاً چشم بسیاری را به خود خیره می‌کند. آلکاتل 5 ابعادی برابر با 152.3 در 71.1 در 8.4 میلی‌متر داشته و وزن آن نیز 144 گرم است. با این‌که بدنه گوشی کاملاً پلاستیکی است اما بافتی شبیه به فلز برس خورده دارد و در دو رنگ طلایی و مشکی عرضه خواهد شد.

آلکاتل 5 به یک پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک MT6750 به همراه 2 یا 3 گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی نیز دارای دیافراگم f/2.2 و پیکسل‌های 1.25 میکرونی بوده و به دو فلش LED و لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است. این دوربین همچنین قابلیت عکسبرداری با وضوح 16 مگاپیکسل و فیلمبرداری اسلوموشن و تصاویر Light Trace را نیز دارد.

آلکاتل 5

در جلوی گوشی دو دوربین برای سلفی‌ها وجود دارد: یک دوربین 13 مگاپیکسلی f/2.0 با پیکسل‌های 1.4 میکرونی و زاویه دید 120 درجه و یک دوربین 5 مگاپیکسلی دوم با فلش LED. آلکاتل قابلیت‌های سلفی متعددی را در آلکاتل 5 قرار داده و لرزش‌گیر الکترونیکی را نیز فراموش نکرده است.

آلکاتل 5 طلایی

از سایر مشخصات آلکاتل 5 می‌توان به دو درگاه سیم‌کارت، بلوتوث 4.2، وای‌فای b/g/n، درگاه microUSB 2.0، رادیو اف‌ام و NFC (در برخی مناطق) اشاره کرد. این گوشی همچنین به حسگر اثر انگشت و باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی مجهز است و می‌تواند با تشخیص چهره گوشی را آنلاک کند. با این حال استفاده از اندروید 7.1 کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

TCL قصد دارد آلکاتل 5 را با قیمت 230 یورو از همین امروز در کشورهای اروپایی عرضه کند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.