کاهش فروش گوشی‌های هوشمند برای اولین بار در فصل پایانی 2017

بعد از چندین سال افزایش فروش گوشی‌های هوشمند، سرانجام این رویه در سال 2017 تغییر پیدا کرده و در فصل تعطیلات 2017 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 5.6 درصد کاهش داشته است.

0

طی دو سال اخیر، روند رو به رشد میزان تقاضا برای تلفن‌های همراه، آهسته‌تر از همیشه بوده است. در همین راستا بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر، این اولین باری است که از سال 2004 تاکنون، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در یک سال کمتر از سال پیش از آن تخمین زده می‌شود. گارتنر برآورد کرده که در فصل تعطیلات سال 2017، حدود 408 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل از آن 432 میلیون گوشی بوده است.

فروش گوشی‌های هوشمند

به گفته Anshul Gupta، یکی از کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر، دو عامل باعث به وجود آمدن این اوضاع شده است. اول اینکه سرعت پیشرفت فناوری‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند پایین آمده است و دوم به دلیل عدم وجود دستگاه‌های ارزان قیمت با کیفیت بسیار بالا، بسیاری از افراد تصمیم گرفته‌اند که گوشی‌های باکیفیت‌تری خریداری کنند و آن‌ها را برای مدت نسبتاً طولانی‌تری در مقایسه با گذشته نگه دارند. علاوه بر آن بسیاری ترجیح می‌دهند مدل‌هایی را انتخاب کنند که از فناوری 4G پشتیبانی کرده و دارای دوربین باکیفیتی باشند.

فروش گوشی‌های هوشمند

با توجه به موفقیت‌های کسب شده توسط گلکسی ای 8 و سیاست اشتباه قیمت‌گذاری آیفون ایکس توسط اپل، شرکت سامسونگ همچنان به جایگاه اول بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی همراه در سال گذشته تکیه زده است. البته شاید بتوان موفق‌ترین شرکت‌های عرضه کننده گوشی همراه در  سال 2017 را دو برند چینی هواوی و شیائومی دانست؛  فروش گوشی‌های هوشمند این دو شرکت نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به ترتیب 3 و 13 میلیون دستگاه افزایش یافته است.

فروش گوشی‌های هوشمند

علی رغم کاهش فروش در فصل پایانی 2017، اما به طور کلی رقم فروش گوشی‌های هوشمند 2.7 درصد افزایش داشته و از 1 میلیارد و 495 میلیون دستگاه در سال 2016، به 1 میلیارد و 536 میلیون رسیده است. علاوه بر آن سامسونگ، اپل، هواوی، اوپو و ویوو همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی در جهان شناخته می‌شوند. درنهایت بد نیست بدانید که سهم پلتفرم اندروید در سال 2017 از 84.8 درصد به 85.9 افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های مبتنی بر این پلتفرم، نسبت به اپل عملکرد قابل‌قبول‌تری را ارائه کرده‌اند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.