سیستم تهویه مطبوع پیشرفته Multi V5 ال‌جی در ایران رونمایی شد

شرکت مبتکران گلدیران در مراسمی که بعد از ظهر امروز در هتل پارسیان آزادی در حضور رسانه‌ها و مدیران ال‌جی برگزار کرد رسماً از سیستم تهویه مطبوع صنعتی و پیشرفته Multi V5 (مولتی وی 5) خود رونمایی کرد.

2

در ابتدای مراسم آقای مهندس علیرضا تقابنی مدیرعامل شرکت مهندسی و مشاوره مبتکران گلدیران صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سازگاری با محیط زیست و کاهش هزینه‌ها را از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات تهویه مطبوع جدید ال‌جی عنوان کرد.

سپس مهندس شمسیان مدیر ارشد بخش تهویه مطبوع ال‌جی در ایران به معرفی مولتی وی 5 جدیدترین محصول ال‌جی در زمینه تهویه مطبوع پرداخت:

معرفی مولتی وی سری 5 (Multi V5)

یکی از پیشرفته ترین سیستم­‌های تهویه مطبوع روز دنیا سیستم‌­های VRF (Variable Refrigerant Flow)  است، این سیستم یکی از کم‌مصرف‌ترین سیستم ­های تهویه مطبوع از نوع هوا خنک است که از طریق مبرد سرمایش و گرمایش فضای مورد نظر را تأمین می‌­کند، این سیستم شامل یک یونیت خارجی بوده که قابلیت اتصال به چند یونیت داخلی، لوله‌کشی طولانی تا 110 متر ارتفاع و در مجموع 1000 متر را دارد. شرکت ال‌جی از سال 2000 کار تحقیق و توسعه این محصول را شروع کرده و سال 2004 اولین سری VRF خود را با نام تجاری مولتی وی به بازار عرضه نمود و در حال حاضر یکی از شرکت­های پیشرو در زمینه تأمین این سیستم است.

شرکت ال‌جی در سال 2018 ، سری پنجم تکنولوژی مولتی وی خود را ارائه کرده است که علاوه بر مشخصات فنی پیشرفته مدل پیشین در سری چهار (کنترل هوشمند میزان گاز مبرد در آکومولاتور و طراحی مبدل هوشمند با تعداد پاس های متغییر)  از ویژگی­‌های منحصر به فردی نسبت به مدل­های مشابه خود در بازار برخوردار است، از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنج ظرفیت یونیت‌­های خارجی

مولتی وی سری 5 در ظرفیت­های Btu/hr 000,80 الی Btu/hr 000,260 بصورت تک یونیت ساخته می­‌شوند که قابلیت مدول شدن تا Btu/hr 000,960 وجود خواهد داشت.

رتبه یک جهانی از لحاظ مصرف انرژی

بر اساس استاندارد  Eurovent مولتی وی سری 5 دارای بالاترین راندمان انرژی در بار کامل (EER:4.83) و بار جزئی (ESEER:9.15) در جهان است.

کنترل ظرفیت از طریق سنسور دو گانه (Dual Sensing)

بر خلاف سیستم­های VRF متداول و نسل­های قبلی مولتی وی که تنها از سنسور دمایی جهت کنترل بار استفاده می‌شد، در مولتی وی سری 5 جهت کنترل دقیق‌تر ظرفیت و کاهش مصرف انرژی علاوه بر سنسور دمایی از سنسور رطوبت نیز در یونیت­ خارجی استفاده می‌­شود.

تغییر دمای مبرد وکنترل هوشمند بار (SLC)

با استفاده از این سیستم شرکت ال‌جی علاوه بر کنترل جریان متغییر مبرد، قابلیت کنترل تغییر دمای مبرد را نیز دارا است که این امر باعث کاهش مصرف انرژی در بار جزئی می‌­­گردد.

تأمین سرمایش و گرمایش همزمان

در مولتی وی سری 5 این امکان وجود دارد که با توجه به نیاز پروژه و کاربری‌های متفاوت، شرایط دمایی مختلف را در فضاهای مجزا با یک دستگاه ایجاد کنیم. با استفاده از این تکنولوژی و بکارگیری سیستم بازیافت انرژی (Heat Recovery Unit) می­توان همزمان در یک فضا سرمایش و در فضای دیگر گرمایش ایجاد کرد که این تکنولوژی در پروژه­های هتلی، بیمارستانی، اتاق­های سرور و ساختمان­هایی با معماری سرتا سر شیشه بسیار کارایی خواهد داشت.

کمپرسورهای اینورتر منحصر به فرد با تکنولوژی انحصاری HiPORTM

شرکت ال‌جی جهت کاهش مصرف انرژی و افزایش قابلیت کارکرد سیستم­های تهویه مطبوع خود از کمپرسورهای اینورتر بهره می­گیرد، این کمپرسورها ساخت کمپانی ال‌جی بوده و دارای گواهی ثبت اختراع است.

شرکت ال‌جی از یاتاقان‌هایی از جنس (PEEK) (پلی اتر اترکتون) که در صنایع هواپیماسازی بکار می­رود بهره برده و باعث افزایش طول عمر کمپرسور شده است. همچنین این شرکت با استفاده از تکنولوژی HiPORTM (برگشت پر فشار روغن) امکان بازگشت مستقیم روغن به کمپرسور به جای برگشت از مسیر خط مکش مبرد را محیا کرده که باعث کاهش اتلاف انرژی در برگشت روغن و افزایش راندمان کمپرسور شده است.

 روکش ضد خوردگی از نوع Black fin

شرکت ال‌جی جهت افزایش مقاومت فین­های کندانسور در مولتی وی سری 5 از روکش نوع Black fin استفاده کرده است که این نوع پوشش دارای مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و محیط­های اسیدی بوده که قابلیت اطمینان کارکرد سیستم را افزایش می‌دهد.

  طراحی فن بایوماتیک

شرکت ال‌جی از مفاهیم طبیعی برای ساخت فن در مولتی وی سری 5 بهره گرفته است به این صورت که با الهام از شکل پره‌دار بال نهنگ و شیارهای موجود بروی صدف دریایی فن کندانسورها را طوری طراحی کرده است که کمترین افت فشار، بالاترین حجم هوا و حداقل مصرف انرژی را داشته باشد.


الکس هئو ال‌جی

در ادامه مراسم الکس هئو مدیر بخش تهویه مطبوع ال‌جی در خاورمیانه و آفریقا برند ال‌جی را در زمینه تهویه مطبوع در جهان و همچنین ایران شماره یک معرفی کرد و گفت اعتماد بالای مشتریان ال‌جی نشان از کیفیت بالای محصولات این شرکت دارد. ال‌جی در زمینه سیستم‌های تهویه مطبوع ۴۴ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و فاصله آن با برند دوم چیزی حدود ۱۹ درصد است.

در ادامه همچنین سمیناری برای آشنایی بیشتر فروشندگان و عوامل فروش و خدمات تهویه مطبوع ال‌جی در ایران با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مولتی وی 5 برگزار شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ناشناس می‌گوید

    دوس دارین خودتونو بدون هیچ آقا و یا خانمی صدا بزنن؟ صحیحتر این بود که بنویسین آقای مهندس شمسیان و آقای آلکس
    ممنون

    1. Nanchu می‌گوید

      واجسارتا! وامصیبتا!
      دوست ناشناس تیم کوک و ساندار پیچای رو هم هیچ جای دنیا نمی‌نویسن آقای تیم کوک آقای پیچای. مقام و منزلتی که بخواد صرفا با القاب و پیشوندها باشه رو…