گوشی سخت‌جان CAT S61 با دوربین حرارتی و قابلیت سنجش کیفیت هوا رونمایی شد

دو سال پیش از یک گوشی برند CAT رونمایی شد که به دوربین حرارتی مجهز شده و افرادی که به حرفه‌های سخت فیزیکی و در محیط باز مشغول هستند را هدف می‌گرفت. در آن زمان هنوز مشخص نبود که این قابلیت بتواند در عمل هم برای کسی کارگشا باشد. حالا مشخص‌شده که این قابلیت کاربردی است چراکه تولیدکننده گوشی انگلیسی Bullitt که گوشی CAT S60 را ساخته بود، این بار گوشی CAT S61 را تولید کرده است.

0

دوربین حرارتی FLIR در گوشی CAT S61 حالا تا 400 درجه سلسیوس را تشخیص می‌دهد (S60 نهایتاً تا 120 درجه را تشخیص می‌داد). پس کارکنان به کمک این دوربین می‌توانند موتورهای خراب، ابزار الکترونیکی و دیگر چیزهایی که حرارت آن‌ها از اهمیت برخوردار است را بهتر شناسایی کنند.

اما این تمام قابلیت‌های جدید گوشی نیست. کمپانی یک حسگر VOC یا حسگر ترکیبات آلی فرار در گوشی قرار داده که می‌تواند کیفیت هوای اطراف را بسنجد. این قابلیت برای افرادی که در کارگاه‌های تنگ و بسته کار می‌کنند مناسب خواهد بود. این قابلیت می‌تواند برای خانه‌های نیمه ساخته که هنوز رنگ آن‌ها خشک نشده و بوی انواع حلال و محصولات تمیزکننده در آن‌ها به مشام می‌رسد نیز مورداستفاده قرار بگیرد. CAT S61 هر 30 ثانیه یک‌بار کیفیت هوای اطراف را اندازه می‌گیرد و اگر محیط ناسالم شود، به کاربر خود هشدار می‌دهد. یک سیستم لیزر کوچک هم در پشت‌گوشی وجود دارد که می‌تواند فاصله تا 10 متر را اندازه بگیرد. نتیجه اندازه‌گیری‌ها را می‌توان با عکس‌های عادی از دوربین جلویی S61 ترکیب کرد تا ذخیره‌سازی آن‌ها آسان بوده و کاربر مرجعی به اندازه‌گیری‌هایی که انجام داده است، در اختیار داشته باشد.

Cat S61

سایر قابلیت‌های این گوشی هوشمند، آن را در دسته میان رده رو به بالا طبقه‌بندی می‌کنند. درون دستگاه یک تراشه اسنپ‌دراگون 630 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قرارگرفته است. از یک باتری قدرتمند 4500 میلی‌آمپری استفاده می‌کند و یک نسخه خالص از اندروید اوریو هم بر آن نصب‌شده است (البته کمپانی قول آپدیت اندروید P را هم برای آن داده است). صفحه‌نمایش گوشی نیز 5.2 اینچی بوده و رزولوشن 1080p دارد. گوشی ظاهر مستحکمی دارد و به لطف استاندارد IP68، سقوط از فاصله 1.8 متری بر زمین سخت و سقوط از فاصله 3 متری بر آب را دوام می‌آورد. S60 می‌توانست تا عمق 5 متری در آب فرورود، اما برای این کار ابتدا باید چند سوئیچ زردرنگ در دستگاه را دست‌کاری می‌کردید. Bullitt از این طراحی راضی نبود، به همین علت با کاهش عمق آبی که گوشی قادر به تحمل آن است، طراحی بدون سوئیچی را در دستگاه پیاده‌سازی کرد.

Cat S61

اگر از عکس‌ها متوجه نشدید، باید بگوییم که S61 شبیه به یک تانک به نظر می‌رسد. در بالای آن یک برجستگی عجیب از برند CAT به چشم می‌خورد (شاید این برجستگی برای پیاده‌سازی دوربین حرارتی لازم بوده است)، روی دستگاه دکمه‌های فیزیکی دیده می‌شود (چند گوشی اندرویدی دیگر همچنان دارای دکمه‌های فیزیکی هستند؟) و قاب پشتی دستگاه نیز طرح دار است. بااین‌وجود طراحی دستگاه مضحک و عجیب نیست. اگر یک لوله‌کش، نجار یا تکنیسین برق باشید، شاید با این گوشی به‌سادگی اسباب راحتی شمارا فراهم کند. دستگاه نسبتاً ضخیم است، پس نمی‌توانید آن را در جیب شلوار جین تنگ جای دهید؛ اما اینکه در سال 96 بتوان از یک گوشی‌ استفاده کرد که عمر باتری زیاد را فدای طراحی نه‌چندان کاربری نازک گوشی نکرده است، جالب به نظر می‌رسد.

شاید قیمت این دستگاه زیاد به نظر برسد. CAT S61 وقتی‌که در نیمه دوم سال 2018 میلادی عرضه شود، باقیمت 1110 دلار به فروش خواهد رسید. افزایش قیمت آن نسبت به S60 با قیمت 599 دلاری به‌شدت زیاد بوده است و تقریباً گران‌تر از یک گوشی Pixel 2 XL با ظرفیت 64 گیگابایتی به فروش می‌رسد. تنها درصورتی‌که یک کاربر صنعتی باشید که به‌شدت دنبال این قابلیت‌ها بوده است، خرید این گوشی برایتان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در غیر این صورت، شاید با یک گوشی سخت‌جان اندرویدی عادی که قیمت کمتری هم دارد و قابلیت‌های بهتری را هم ارائه می‌دهد، خوشحال‌تر خواهید بود. شاید هم بد نباشد که یک پرچم‌دار تهیه‌کرده و برای افزایش مقاومت دستگاه یک قاب محافظ Otterbox برای محافظت از آن خریداری کنید.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.