اندروید P مانع از دسترسی غیرمجاز اپلیکیشن‌ها به دوربین می‌شود

یکی از قابلیت‌های امنیتی نسخه آینده اندروید محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به دوربین گوشی خواهد بود. در این نسخه از اندروید حتی اگر یک اپلیکیشن در هنگام نصب یا اجرا اجازه کاربر برای دسترسی به دوربین را داشته باشد این دسترسی محدود خواهد بود.

0

به این ترتیب وقتی اپلیکیشن‌ها بلااستفاده و در پس‌زمینه فعال هستند قادر به دسترسی به دوربین و میکروفون گوشی نخواهند بود. دلیل این تغییر امنیتی جلوگیری از جاسوسی روی کاربر توسط اپلیکیشن‌های مخرب است. در اندروید P وقتی یک اپلیکیشن غیرفعال سعی می‌کند به دوربین دسترسی داشته باشد اندروید آن را از کار انداخته و یک پیام خطا را نمایش خواهد داد.

اوضاع برای میکروفون اما کمی متفاوت است؛ اندروید اجازه ضبط را خواهد داد اما تا زمانی که اپلیکیشن فعال نباشد صدای ضبط شده خالی خواهد بود.به این ترتیب بدافزارها قادر به ضبط صدا و جاسوسی نخواهند بود درحالی‌که اپلیکیشن‌های گفتگوی صوتی مجاز که در پس‌زمینه هم فعال هستند مشکلی نخواهند داشت.

گفتنی است گوگل البته هنوز اندروید P را معرفی هم نکرده است و این اقدامات امنیتی تأیید نشده است. با این حال خوب است بدانیم مهندسین گوگل از همین حالا روی قابلیت‌های امنیتی اندروید کار می‌کنند تا کاربران نگرانی کمتری از بابت حریم شخصی خود داشته باشند. انتظار داریم در بهار آینده گوگل اندروید P را معرفی کرده و نسخه نهایی آن نیز مهرماه به همراه پیکسل 3 عرضه شود.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.