هکرها نینتندو سوییچ را به یک تبلت لینوکسی تبدیل کردند!

میلیون‌ها دلار برای ساخت کنسول‌های جدید هزینه شده است و به این راحتی‌ها هک نمی‌شوند اما هکرها توانسته‌اند کنسول نینتندو سوییچ را به یک تبلت لینوکسی تبدیل کنند.

0

بازی‌های رایانه‌ای در چند دهه اخیر به صنعت پولسازی تبدیل شده و مبالغ گزافی در این صنعت هزینه شده است در نتیجه کنسول‌های نسل جدید به این راحتی‌ها هک نمی‌شوند. اما این امر باعث نشده تا هکرها و کاربران کنجکاوی که دوست دارند از همه چیز سردربیاورند دست از سر کنسول‌ها بکشند، به همین دلیل هر از گاهی خبر نفوذ هکرها به کنسول‌های جدید را شاهد هستیم. این بار نیز هکرها توانستند یک توزیع لینوکس را بر روی کنسول نینتندو سوییچ نصب و اجرا کنند.

در همین زمینه چند هفته پیش هکرهای گروه fail0verflow تصویری را در توییتر منتشر کردند که در این تصویر کنسول سوییچ در حال اجرای لینوکس به چشم می‌خورد. از قرار معلوم این هکر‌ها از حفره‌های موجود در سخت‌افزار Nvidia Tegra که در کنسول سوییچ تعبیه شده است استفاده کرده و موفق به نفوذ و اجرای لینوکس در نینتندو سوییچ شده‌اند.

در ادامه همین هک، اکنون تیم fail0verflow ویدئویی را منتشر کرده است که اجرای یک توزیع کامل لینوکسی را بر روی کنسول نینتندو سوییچ نمایش می‌دهد. جالب اینجاست که صفحه‌نمایش لمسی نینتندو سوییچ به راحتی با این توزیع تعامل بر قرار کرده است. جالب‌تر اینکه fail0verflow مدعی شد این باگی که این تیم از آن استفاده کرده است قابل جبران نیست و تمامی کنسول‌های نینتندو سوییچ که با این سخت‌افزار راهی بازار شده‌اند به راحتی هک خواهند شد.

البته در حال حاضر تیم fail0verflow اطلاعاتی برای آموزش انجام این هک منتشر نکرده است اما به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک آموزش‌های هک کنسول نینتندو سوییچ در محافل بازی‌های رایانه‌ای و هکر‌ها دست‌به‌دست خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.