دو عادت فوق‌العاده میلیاردرها که آینده ایده‌آل شما را تضمین می‌کند

اگر به دقت به سبک زندگی میلیاردرها را زیر نظر داشته باشید متوجه خواهید شد عادت‌های خاصی این افراد را به سمت میلیاردر شدن پیش برده است، در ادامه قصد داریم به دو عادت فوق‌العاده‌ میلیاردها را که آینده ایده‌آلی برای شما رقم خواهد زد اشاره کنیم.

0

زندگی همیشه فرازونشیب‌های خاص خود را دارد و در کنار افرادی که ثروت‌های باد‌آورده‌ای به آن‌ها رسیده، میلیاردهای خودساخته‌ای نیز وجود دارند که آستین بالا زده‌اند و قله‌های موفقیت را با تلاش و همت یکی از پس از دیگری پشت سر‌ گذاشته‌اند. در این بین اگر سبک زندگی میلیاردرهای خودساخته را زیر نظر بگیرید متوجه خواهید شد که این افراد عادت‌های به‌خصوصی را همیشه در زندگی رعایت می‌کنند. با این حساب خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم به دو عادت میلیاردرها اشاره کنیم که زمینه‌ساز موفقیت است و میلیاردها همیشه این عادت‌ها را در زندگی انجام می‌دهند.

اهمیت زمان را دست‌کم نگیرید

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌‌گویند وقت طلاست، اما افراد کمی این جمله را از جان و دل قبول دارند. اگر نگاهی به سبک‌ زندگی میلیاردهای موفق داشته باشید متوجه خواهید شد که این افراد به خوبی قدر وقت و زمان خود را می‌دانند و هرگز میلیاردرها را در حال اتلاف وقت نخواهید دید، از طرف دیگر میلیاردرها به گونه‌ای زندگی می‌کنند که سایر افراد نیز مجالی برای مزاحم شدن و تلف کردن وقت آن‌ها نداشته باشند.

البته انصافاً باید اعتراف کرد مدیریت زمان کار سخت‌ و‌ دشواری است و به قول معروف شب‌وروز به دنبال هم افتاده‌اند تا زمان مثل باد بگذرد. در این بین به این نکته نیز باید اشاره کنیم که بیش از اندازه به فکر بقیه بودن نیز درسرهای خاص خودش را دارد و زمان زیادی را از شما تلف خواهد کرد.

عادت میلیاردرها : اهمیت زمان

با این حساب اگر به دنبال موفقیت بیشتر هستید و می‌خواهید تمرکز بالایی در انجام کارها داشته باشید سعی کنید از همین امروز به موارد سطحی که وقت زیادی از شما می‌گیرد، نه بگویید. همیشه دوستانی هستند که می‌خواهند وقتشان را با شما بگذرانند و در سر کار هم همیشه همکارانی پیدا می‌شوند که منتظر دست‌یاری شما هستند. کاملاً به شما حق می‌دهیم که پاسخ نه گفتن به دوستان و همکاران کار چندان ساده‌ و راحتی نیست اما این نکته را در نظر داشته باشید که نمی‌توان همیشه افرادی که در اطراف شما هستند را راضی نگه داشت.

از طرف دیگر رضایت‌مندی شما هم مهم است و شما زمانی راضی خواهید بود که در طول روز به جای وقت‌گذراندن با دوستان و همکاران، وقت خود را به کارهای مهم اختصاص داده باشید. در نتیجه باید روز را با انرژی شروع کنید و از هر دقیقه‌ای که در پیش‌رو دارید به بهترین نحو استفاده کنید. در غیر این‌صورت چاره‌ای ندارید به غیر از اینکه صبح‌ تا شب کارهای تمام نشدنی دیگران را انجام دهید و همیشه از سایرین عقب باشید.

عادت میلیاردرها : نه گفتن

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم مهارت نه نگفتن را در خود تقویت کنید. برای مثال فکر می‌کنید بیل‌گیتس، مارک زاکربرگ یا استیو جابز فقید که به عنوان سلاطین افسانه‌ای دنیای فناوری شناخته می‌شوند اگر به تمامی درخواست‌های اطرافیان خود پاسخ مثبت می‌دادند قادر بودند به این ثروت و مکنت برسند؟

مطمئن باشید این بزرگان نیز از جادوی نه گفتن استفاده کرده‌اند و با اختصاص وقت بیشتری به کار، آینده‌ای درخشان را برای خود و خانواده‌شان رقم زده‌اند.

یکی از راه‌‌های موفقیت، نه گفتن به حضور در مهمانی‌ها، جلسه‌ها و مواردی از این دست است. در عوض تمرکز خود را در کاری که به آن مشغول هستید بیشتر کنید و قبل از گفتن پاسخ بله به دیگران، این نکته را در نظر داشته باشید که وقت طلاست!

با افراد موفق هم‌صحبت شوید

اگر به سبک زندگی میلیاردها توجه داشته باشید متوجه خواهید شد که میلیاردها همیشه با افراد موفق و خوش‌فکر هم‌صحبت هستند.

شرایط زمانه و دست‌روزگار بیشتر افراد را به سمت بد‌بینی عادت داده‌ است و افراد منفی‌باف را در همه‌جا می‌توان دید. کاملاً مشخص است که هم‌صحبتی با این افراد شما را نیز به دام منفی‌بافی و کسالت خواهد انداخت.

اگر ایده‌‌ بکری داشته باشید و این ایده را با افرادی بدبین و منفی‌باف درمیان بگذارید، در همان وهله اول شما را ناامید می‌کنند. در نتیجه دل شما هم خالی می‌شود و فکر می‌کنید ایده‌ای که دارید ارزشش وقت و تلاش شما را نخواهد داشت. چه بسا که ایده شما، ایده خوبی بوده و اگر با افراد موفق و خوش‌فکر این ایده را در میان می‌گذاشتید دری از درهای موفقیت و ثروت به‌روی شما باز میشد.

عادت میلیاردرها : صحبت با افراد موفق

از طرف دیگر اگر نگاهی به میلیاردرها داشته باشید متوجه خواهید شد که دور این افراد همیشه پر است از آدم‌های خوش‌فکر و مثبت‌نگر که همیشه به دنبال ایده‌های جدید و مخاطره‌آمیز می‌گردند. کاملاً مشخص است هم‌صحبتی با این افراد، حس خوبی را در دل شما خواهد کاشت تا با اعتماد‌ به نفس بیشتری رویاهای خود را عملی کنید. به این نکته نیز اشاره کنیم که منظور ما از هم‌صحبتی با افراد موفق تنها در زمینه‌های مالی و تجاری نیست و هم‌صحبت شدن با آدم‌های خوش‌بین و مثبت، شخصیت شما را در مسیر درست زندگی قرار می‌دهد.

در این زمینه گفته می‌شود شما میانگین ۵ نفری هستید که بیشتر اوقات با آن‌ها سروکار دارید. در نتیجه سعی کنید دوستان و اطرافیان نزدیک خود را بهتر انتخاب کنید تا این افراد به ارتقای شما در کار و زندگی کمک کنند.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم اگر شما هم عادت خوبی دارید و احساس می‌کنید این عادت باعث شده است تا پله‌های کار و پیشرفت را دو تا یکی طی کنید، در قسمت نظرات این عادت‌ها را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع Thriveglobal
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.