سونی: پرچم‌داران اکسپریا تا دو سال آپدیت‌های اندروید را دریافت می‌کنند

انتشار آپدیت برای گوشی‌های اندرویدی کار راحتی نیست و سونی برای اینکه خیال طرفداران را راحت کند مدعی شد که پرچمداران اکسپریا تا دو سال آینده آپدیت‌های اندروید را دریافت می‌کنند.

0

اگر نگاهی به وضعیت انتشار آپدیت‌های اندروید از جانب سازندگان گوشی‌های هوشمند داشته باشید حتماً متوجه خواهید شد که از قرار معلوم فرآیند انتشار آپدیت نسخه‌های جدید اندروید کار خیلی راحتی نیست. از طرف دیگر کاربران ترجیح می‌دهند همیشه گوشی هوشمند آن‌ها به جدیدترین نسخه‌های اندروید مجهز باشد.

به همین منظور سونی برای اینکه خیال کاربران گوشی‌های پرچمدار خود را راحت‌ کند از سیاست‌های این شرکت برای انتشار آپدیت‌های جدید اندروید پرده برداشت. با توجه به این سیاست می‌توان گفت که سونی برای تمامی گوشی‌های پرچمدار و تراز اول خود تا 2 سال پس از ساخت این گوشی‌ها، آپدیت‌های جدید اندروید را منتشر خواهد کرد.

در خصوص گوشی‌های میان‌رده نیز سونی مدعی شد که اگر نسخه آپدیت جدید اندروید بر روی این گوشی‌ها ثبات لازم را نداشته باشد تصمیمی برای آپدیت‌ گوشی‌های میان‌رده به نسخه‌های جدید اندروید نخواهد گرفت.

همان‌گونه که اشاره کردیم شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند تمایل زیادی به صحبت در خصوص زمان انتشار آپدیت‌های جدید برای گوشی‌های خود ندارند و به‌غیر از سونی که اخیرا چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده است تنها گوگل بود که سیاست خود برای انتشار آپدیت‌های اندروید جهت گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال را با کاربران این گوشی‌ها در میان گذاشته است.

بر اساس صحبت‌های گوگل، کاربران گوشی‌های پیکسل 2، تا 3 سال آینده نگرانی از بابت دریافت آپدیت جدید نخواهند داشت.

در همین زمینه سونی فهرستی از گوشی‌هایی که آپدیت امنیتی اندروید را با تاریخ 05-01-2018 دریافت خواهند کرد را منتشر کرده است، لازم به ذکر است که این آپدیت حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre را پوشش خواهد داد.

فهرست گوشی‌های اکسپریایی که این آپدیت امنیتی را دریافت می‌کنند از این قرار است:

Xperia XA1
Xperia XA1 Ultra
Xperia L1
Xperia XA1 Plus
Xperia XA2
Xperia XA2 Ultra
Xperia L2
Xperia X Performance
Xperia X
Xperia X Compact
Xperia XZ
Xperia XZ Premium
Xperia XZs
Xperia XZ1
Xperia XZ1 Compact

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که گوشی‌های اکسپریا Z5, اکسپریا Z5 Compact و اکسپریا Z5 پریمیوم، میزبان این آپدیت نخواهند بود.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.