بررسی اولترابوک ایسوس ذن‌بوک ASUS ZenBook UX430UQ؛ باریک اما چابک

امروزه لپ‌تاپ‌های قوی سبک‌تر و باریک‌تر شده و لپ‌تاپ‌های سبک و باریک هم قوی‌تر شده‌اند. در این میان اولترابوک‌هایی را می‌توانید پیدا کنید که با وجود حفظ سبکی و باریکی عملکرد بسیار خوبی نیز دارند و می‌توانند اکثر انتظارات را از یک لپ‌تاپ برطرف کنند. UX430UQ پلی میان اولترابوک‌های سبک و باریک و لپ‌تاپ‌های قدرتمند است که به لطف پردازنده گرافیکی مجزا می‌تواند برای کاربران زیادی جذاب باشد. در این مطلب قصد بررسی این مدل را داریم.

4

ایسوس چندسالی هست که برند ZenBook را برای لپ‌تاپ‌های پریمیوم خود و به خصوص اولترابوک‌ها در نظر گرفته است. سری ذن‌بوک معمولاً اولترابوک‌های سبک و باکیفیت را شامل می‌شود که با توجه به سبکی و باریکی برای جابجایی ایده‌آل هستند. در این زمینه سری ZenBook 3 Deluxe در حال حاضر پرچم‌داران اولترابوک‌های ایسوس هستند که سری 13 اینچی UX390UA و 14 اینچی UX490UA را شامل می‌شود. پرچم‌داران سری ZenBook Pro نیز که برای رقابت با مک‌بوک پرو اپل عرضه می‌شوند دارای پردازنده چهارهسته‌ای و کارت گرافیکی قوی‌تر هستند.

در این میان مدل 14 اینچی ZenBook Classic نیز با شماره UX490UQ عرضه می‌شود که مشابه نسخه UA اما با حافظه داخلی کمی کندتر، بدون درگاه تاندربولت و اما با کارت گرافیک مجزا عرضه شده است. نسخه‌ای که امروز قصد بررسی آن را داریم نسخه UQ با کارت گرافیک مجزاست.

در ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات فنی این اولترابوک و مقایسه آن با مدل نزدیک به آن یعنی UX490UA بیندازیم.

ZenBook UX490UQ Zenbook Deluxe UX490UA
ابعاد و وزن ۲۲.۵ در ۳۲.۴ در ۱.۵۹ سانتی‌متر – ۱.۲۵ کیلوگرم ۲۱.۴ در ۳۲.۹ در ۱.۲۹ سانتی‌متر – ۱.۱ کیلوگرم
پردازنده

Intel Core i7-7500U

دوهسته‌ای ۲.۷ تا ۳.۴ گیگاهرتز

۴ مگابایت کش

Intel Core i7-8550U

چهار هسته‌ای ۱.۸ تا ۳.۷ گیگاهرتز

۸ مگابایت کش

کارت گرافیک

انویدیا GeForce 940MX

۲ گیگابایت حافظه DDR3

گرافیک Intel UHD 620 – بدون کارت گرافیک مجزا
صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی – مات – وضوح 1080p – حاشیه باریک – نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۰ درصد – دقت رنگی ۱۰۰ درصد sRGB ۱۴ اینچی – براق – وضوح 1080p – حاشیه باریک – نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۴ درصد – دقت رنگی ۱۰۰ درصد sRGB
حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD M.2 SATA3 512 گیگابایتی NVME PCIe SSD
حافظه رم ۱۶ گیگابایت LPDDR3‌ فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز ۱۶ گیگابایت LPDDR3‌ فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
درگاه‌ها

یک درگاه USB Type C

یک درگاه USB 3.1

یک درگاه USB 2.0

یک درگاه microHDMI

یک درگاه صدا

یک درگاه کارت‌خوان SD

دو درگاه USB Type C با پشتیبانی از شارژُ انتقال تصویر و تاندربولت ۳

یک درگاه USB Type C

یک درگاه صدا

کیبورد و تاچ‌پد کیبورد با نور پس‌زمینه و جابجایی ۱.۴ میلی‌متر – تاچ‌پد پرسیژن ویندوز با حسگر اثر انگشت کیبورد با نور پس‌زمینه و جابجایی ۱.۲ میلی‌متر – تاچ‌پد پرسیژن ویندوز با حسگر اثر انگشت
صدا دو اسپیکر ۱.۵ وات با فناوری هارمن کاردن چهار اسپیکر سونیک‌مستر با فناوری هارمن کاردن
وب‌کم وضوح HD وضوح VGA
اتصالات بی‌سیم WiFi ac, Bluetooth 4.1 WiFi ac, Bluetooth 4.1
باتری باتری ۵۰ وات ساعتی با دوام ۹ ساعت باتری ۴۶ وات ساعتی با دوام ۱۲ ساعت
رنگ‌ها آبی رویال – رزگلد – خاکستری کوارتز – طلایی آبی رویال – خاکستری کوارتز (با حاشیه‌های طلایی)
قیمت رسمی 999 دلار 1700 دلار

 

توجه کنید که این مدل‌ها با مشخصات دیگری نیز مثل پردازنده Core i5 یا رم کمتر موجود هستند اما مشخصات درج شده مربوط به بهترین کانفیگ قابل سفارش است.

به این ترتیب می‌توان گفت مدل UA با حافظه داخلی سریع‌تر، درگاه‌های تاندربولت و وزن و ضخامت کمتر بیشتر به یک اولترابوک شبیه است اما مدل UQ با کارت گرافیک مجزا یک هیبریدی محسوب می‌شود که برای انجام کارهای گرافیکی و یا بازی‌های سبک نیز مناسب است. علاوه بر این مدل UA با پردازنده نسل هشتم اینتل آپدیت شده که حالا 4 هسته‌ای بوده و توان پردازشی بسیار بیشتری دارد. با این حال مدل UQ کماکان با توجه به قیمت پایین‌تر ارزش خرید بسیاری دارد.

گفتنی است ایسوس همچنین مدل جدید UX430UN را نیز با مشخصات مشابه UQ اما با پردازنده نسل هشتم و کارت گرافیک بهتر MX150 با قیمت 1170 دلار وارد بازار کرده است.

حال پس از این مقدمه نسبتاً طولانی وقت بررسی ذن‌بوک UX430UQ فرا رسیده است.


طراحی و ساخت

همان‌طور که گفتیم از نظر طراحی و ساخت می‌توان UX430UQ را در دسته اولترابوک‌ها قرار داد. این مدل شاید سبک‌ترین و باریک‌ترین مدل بازار نباشد اما با ضخامت کمتر از 2 سانتی‌متر و وزن 1.25 کیلوگرمی هیچ مشکلی بابت حمل و جابجایی آسان آن نخواهید داشت. خصوصاً این‌که آداپتور 65 واتی این محصول نیز سبک و کم وزن است و می‌توانید آن‌را همه جا به همراه داشته باشید؛ البته اگر دوام شارژ خوب این اولترابوک برایتان کافی نباشد.

UX430UQ از یک بدنه آلومینیومی باکیفیت ساخته شده که در رنگ خاکستری خوشبختانه خبری از پوشش براق و مستعد جذب اثر انگشت نیز مثل مدل آبی رنگ نیست. در واقع رنگ‌های خاکستری و طلایی با پوشش آلومینیومی استاندارد و رنگ‌های رزگلد و آبی رویال با پوشش براق عرضه می‌شوند.

به لطف حاشیه‌های باریک صفحه‌نمایش ابعاد UX430 در اندازه‌های اولترابوک‌های 13 اینچی است و کیفیت ساخت نیز شاید به خوبی مک‌بوک یا Spectre x360 اچ‌پی نباشد اما در رده قیمتی خود از بهترین‌هاست. به دلیل استحکام زیاد لولا نمی‌توانید لپ‌تاپ را با یک دست باز کنید اما زاویه باز شدن صفحه آن‌قدری هست که بتوانید به راحتی روی پاهایتان از دستگاه استفاده کنید.

داخل لپ‌تاپ نیز مانند بیرون آن از آلومینیوم ساخته شده و اسپیکرها در زیر آن و خروجی فن نیز در کنار لولا قرار دارد.


کیبورد و تاچ‌پد

مانند اکثر اولترابوک‌های بازار UX430UQ نیز از کیبورد استاندارد اما بدون صفحه‌کلید ماشین حسابی استفاده می‌کند. ابعاد و فاصله میان کلیدها مناسب بوده و جابجایی 1.4 میلی‌متری نیز برای یک اولترابوک مناسب است. با این حال فیدبک دکمه‌ها و تجربه تایپ به خوبی مدل‌هایی مثل Spectre x360 و یا حتی ریزر بلید نیست. روشنایی پس‌زمینه کیبورد نیز در سه سطح به صورت دستی یا خودکار قابل تنظیم است.

در عوض تاچ‌پد UX430 یکی از بهترین مدل‌هاییست که تجربه استفاده از آن را داشته‌ایم. دقت این تاچ‌پد بسیار ایده‌آل است و مکانیسم کلیک هم راضی کننده و لذت‌بخش. به این ترتیب می‌توان گفت UX430 یکی از معدود دستگاه‌های ویندوزی است که استفاده از آن بدون موس مجزا آزاردهنده نخواهد بود.

این تاچ‌پد همچنین میزبان یک حسگر اثر انگشت است که به لطف Windows Hello در ویندوز 10 می‌تواند شما را از وارد کردن پسورد بی‌نیاز کند. کافیست انگشت خود را روی این حسگر قرار داده تا ویندوز شما را در کسری از ثانیه شناسایی کند.


اتصالات و ارتقاپذیری

ذن‌بوک UX430UQ ایسوس یک درگاه USB-C دو درگاه USB-A، یک درگاه microHDMI، یک کارت‌خوان SD و یک جک صوتی دارد. این درگاه‌ها در ابتدا کافی و رضایت‌بخش به‌نظر می‌رسند اما متأسفانه درگاه USB-C برخلاف نسخه‌های Deluxe از تاندربولت 3 پشتیبانی نخواهد کرد و تنها یکی از درگاه‌های USB-A از نوع USB 3.1 بوده و دیگری استاندارد قدیمی USB 2.0 را یدک می‌کشد. راستش را بخواهید این دو عیب برای یک اولترابوک در سال 2017 ناامیدکننده است و نبود تاندربولت 3 امکان اتصال کارت گرافیک اکسترنال را از بین می‌برد؛ با این حال حداقل وجود درگاه SD استاندارد یک تسلی خاطر است.

با باز کردن پیچ‌های زیر لپ‌تاپ می‌توانید به راحتی به قطعات داخل آن دسترسی داشته باشید. متأسفانه در این مدل تنها می‌توانید حافظه داخلی SSD و چیپ وای‌فای را تعویض کنید و امکان ارتقای حافظه رم وجود ندارد. به این ترتیب بهتر است در ابتدا مدلی مناسب با کاربرد خود را انتخاب کنید.


صفحه‌نمایش

یکی از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای خرید یک اولترابوک صفحه‌نمایش خوب است. ایسوس در این مدل از یک پنل ساخت Chi Mei استفاده کرده که وضوحی برابر با 1920 در 1080 پیکسل داشته و برای اندازه 14 اینچ کاملاً مناسب است. این مدل لمسی نیست اما در عوض از یک پوشش مات بهره می‌برد تا بازتاب نور از صفحه‌نمایش را به حداقل برساند.

صفحه‌نمایش UX430UQ از 100 درصد بازه رنگی sRGB، 73 درصد بازه NTSC و 79 درصد بازه AdobeRGB پشتیبانی می‌کند که برای مدلی در این بازه قیمتی عالیست. به این ترتیب می‌توانید از این اولترابوک برای ویرایش تصاویر و ویدئوها به شکل حرفه‌ای نیز استفاده کنید.

روشنایی حداکثر این پنل چیزی حدود 330 نیت بوده و دمای رنگی آن نیز مناسب است. UX430UQ همچنین به یک سنسور نور محیط مجهز است تا بتواند روشنایی صفحه‌نمایش و همچنین نور پس‌زمینه کیبورد را به صورت خودکار تنظیم کند. اما می‌توانید این سنسور را با فشردن همزمان دکمه‌های Fn و A غیرفعال کنید.

به‌طور کلی از نظر کنتراست، دقت رنگی و روشنایی صفحه‌نمایش این اولترابوک بسیار خوب عمل کرده و جز نقاط قوت آن است.


سخت‌افزار و عملکرد

وعده اینتل از ابتدا برای واژه اولترابوک لپ‌تاپ‌هایی باریک و سبک اما با قدرت بالا بود. ایسوس در UX430UQ از پردازنده نسل هفتمی Core i7-7500U اینتل استفاده کرده است. این پردازنده دارای 2 هسته با فرکانس 2.7 تا 3.4 گیگاهرتز به همراه 4 مگابایت کش و مصرف 15 TDP است و از نوع کم مصرف محسوب می‌شود. در کنار این پردازنده همچنین پردازشگر گرافیکی Intel HD 620 نیز قرار دارد که به لطف فناوری انویدیا Optimus در هنگام کارهای سبک‌تر برای مصرف پایین جایگزین GeForce 940MX می‌شود.

برخلاف اکثر اولترابوک‌ها UX430UQ به کارت گرافیک مجزای GeForce 940MX نیز مجهز شده تا بتوانید برای برخی کارهای گرافیکی و بازی‌های سبک روی آن حساب کنید. در این اولترابوک همچنین 512 گیگابایت حافظه سریع SSD نیز گنجانده شده و مدلی که در اختیار ما قرار داشت 16 گیگابایت حافظه رم را به همراه دارد.

عملکرد پردازنده

پردازنده Core i7-7500U یک انتخاب رایج در میان اولترابوک‌های سال 2017 محسوب می‌شود و برای کاربری عادی کاملاً جوابگوست. البته باید به خاطر داشته باشید که این مدل برخلاف مدل 7700HQ دو هسته‌ای بوده و با هدف مصرف پایین و دوام شارژ بالا طراحی شده است.

به همین دلیل برای انجام کارهای محاسباتی سنگین استفاده از اولترابوک‌ها مناسب نیست اما کارهایی مثل مرور وب و استفاده از اپلیکیشن‌های فتوشاپ یا استفاده‌های نسبتاً سنگین مشکلی برای UX430UQ ایجاد نخواهد کرد.

عملکرد گرافیکی و بازی

کارت گرافیک GeForce 940MX را می‌توان یک نسخه بهبود یافته از 840M دانست که حالا دو نسل ارتقای جزئی را تجربه کرده است. این کارت گرافیک را نمی‌توان در دسته گیمینگ قرار داد و نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید اما به هرحال عملکرد بسیار بهتری از Intel HD 620 درون پردازنده دارد.

برای این‌که تصور بهتری از عملکرد این کارت گرافیک داشته باشید می‌توانید به نمودار زیر و همچنین نتایج نرخ فریم بازی‌ها نگاهی بیندازید. 940MX معمولاً برای اجرای بازی‌های eSport مثل Overwatch و League of Legends عملکرد قابل قبولی دارد اما بازی‌های سنگین‌تر را باید با حداقل وضوح و جزئیات اجرا کنید.

عملکرد حافظه

حافظه داخلی یکی از مهم‌ترین عامل‌های محدودکننده در سرعت لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید عملکرد سیستم در آماده‌سازی ویندوز، اجرای اپلیکیشن‌ها، ذخیره پروژه‌ها، بارگذاری‌ها و … خوب باشد بهتر است از لپ‌تاپ‌های با حافظه داخلی هارد دیسک مکانیکی پرهیز کنید. خوشبختانه این مدل از 512 گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد که برای اکثر کاربران کافیست.

با این حال ایسوس در UX430UQ برخلاف نسخه‌های Deluxe از حافظه نوع M.2 SATA3 به‌جای PCIe استفاده می‌کند و به این ترتیب در میان SSDها سرعت پایین‌تری دارد. البته درگاه SSD در مادربورد این اولترابوک از نوع PCIe 2.0 X4 است و می‌توانید SSD سریع‌تری را جایگزین آن کنید.

عملکرد کلی سیستم

عملکرد کلی UX430UQ به لطف پردازنده سریع و حافظه داخلی SSD بسیار خوب است و چه در کارهای روزانه و چه ویرایش تصاویر، تماشای فیلم و ایجاد و ویرایش پرونده‌های آفیس کندی یا تأخیری را مشاهده نخواهید کرد.

عملکرد گرمایی و نویز

یکی از موارد چالش برانگیز در طراحی و ساخت اولترابوک‌ها، طراحی سیستم خنک‌کننده آن‌هاست. چرا که در چنین بدنه باریکی خنک نگه داشتن پردازنده و در اینجا یک کارت گرافیک مجزا کار ساده‌ای نیست. اما عملکرد ایسوس در این مدل چگونه است؟

به نظر می‌رسد تک فن به‌کار رفته در سیستم خنک‌کننده UX430UQ در اکثر اوقات فعال است و به همین دلیل حتی وقتی مشغول انجام کارهای معمولی هستید هم صدای فن شنیده می‌شود. با این‌که این فن آن‌قدرها هم نویز زیادی تولید نمی‌کند اما فعال بودن همیشه آن کمی آزاردهنده است. گفتنی است ما آخرین نسخه از BIOS و همچنین درایور کارت گرافیک این دستگاه‌ را نیز از وب‌سایت ایسوس دانلود و نصب کردیم اما اوضاع تغییری نکرد.

با این وجود با فعال بودن تقریباً دائمی فن دستگاه در انجام کارهای عادی خنک بوده و مشکلی بابت استفاده از آن حتی روی پاهایتان نخواهید داشت. اما اگر مشغول انجام کارهای سنگین یا بازی باشید گرمای بدنه فلزی قابل احساس بوده و استفاده از آن روی پاها را توصیه نمی‌کنیم.

به این ترتیب اگر با صدای نه چندان بلند این دستگاه مشکلی ندارید عملکرد خنک‌کنندگی قابل قبول است اما بهتر است ایسوس در به‌روزرسانی‌های بعدی کنترل فن را بهینه‌تر کند.


صدا و وبکم

ASUS UX430UQ

ایسوس به رسم اخیر خود از شرکت هارمن کاردن برای تنظیم و بهینه‌سازی بلندگوهای UX430UQ کمک گرفته است. این دو بلندگو در زیر بدنه قرار گرفته‌اند تا صدا را با منعکس کردن از سطح به گوش شما برسانند. به این ترتیب اگر دستگاه را روی پاهایتان قرار دهید احتمالاً صدای زیادی نخواهید شنید.

اما عملکرد بلندگوها وقتی که روی میز قرار گرفته باشند برای یک اولترابوک بسیار خوب است. صدای خروجی بلندی مناسبی داشته و وضوح صدا هم در آن خوب است. ایسوس همچنین نرم‌افزار AudioWizard را نیز برای تنظیم بهینه صدا در نظر گرفته که می‌توانید بسته به استفاده کنونی خود (بازی، فیلم، موزیک یا …) صدا را بهبود ببخشید.

وب‌کم استفاده شده از UX430UQ یک مدل با وضوح HD 720p بوده که زاویه دید نسبتاً گسترده‌ای داشته و برای مکالمات تصویری نیز کاملاً مناسب است. اما به دلیل نبود سنسورهای مورد نیاز استاندارد استفاده در سیستم تشخیص بیومتریک Windows Hello را نداشته و نمی‌توانید از آن برای آنلاک کردن استفاده کنید.


باتری و دوام شارژ

شارژ ASUS UX430UQ

باتری 50 وات ساعتی در UX430UQ نسبت به رقبا ظرفیت مناسبی دارد و می‌توانید از آن انتظار دوام شارژی بین 4 تا 8 ساعت بسته به استفاده‌تان داشته باشید. در زمان تماشای ویدئو و وب‌گردی سبک UX430 تا هشت ساعت نیز دوام خواهد آورد اما در هنگام وبگردی سنگین یا استفاده از اپلیکیشن‌های سنگین‌تری مثل فتوشاپ دوام شارژ باتری به کمتر از نصف کاهش خواهد یافت. بازی کردن نیز می‌تواند در کمتر از 2 ساعت باتری اولترابوک را به کلی تخلیه کند.

نتیجه آزمون باتری PCMark را نیز با روشنایی 110 نیت در مرکز صفحه‌نمایش می‌توانید در اینجا مشاهده کنید:

دوام شارژ باتری ASUS UX430UQ

با این حال دوام شارژ UX430UQ نسبت به نوت‌بوک‌های معمولی بهتر است اما در برابر اولترابوک‌های مطرحی مثل Dell XPS 13 ضعیف‌تر است و انتظار داشتیم دوام شارژ PCMark این مدل بالاتر از 6 یا 7 ساعت باشد.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

به اعتقاد ما نمی‌توان UX430UQ را یک اولترابوک یا یک نوت‌بوک کامل خطاب کرد. این دستگاه سعی کرده تا مخاطبینی را هدف قرار دهد که چیزی بین قابلیت حمل و دوام شارژ خوب یک اولترابوک و عملکرد گرافیک خوب یک نوت‌بوک را می‌خواهند. با این‌که UX430 در هیچ‌کدام از این دو زمینه بهترین نیست اما می‌توان یک بازار را برای این دسته از محصولات متصور شد.

شاید اگر دوام شارژ این مدل بالاتر بود می‌توانستیم UX430UQ را به طیف مخاطب گسترده‌تری پیشنهاد کنیم اما کماکان اگر جابجایی یک اولترابوک را می‌خواهید، به انجام بازی‌های سبک علاقه دارید و البته دوام شارژ 4 تا 6 ساعته برایتان کافیست UX430UQ می‌تواند با صفحه‌نمایش و تاچ‌پد عالی و عملکرد خوب خود از بهترین انتخاب‌ها باشد.

اگر عجله‌ای برای خرید ندارید و البته بودجه‌تان برای خرید نیز کمی بالاتر است می‌توانید منتظر مدل جدید UX430UN با پردازنده چهارهسته‌ای نسل هشتم و کارت گرافیک MX150 انویدیا بمانید.

این لپ‌تاپ به شکل Certified Refurbished از سوی فروشگاه آنلاین روژسا در اختیار فارنت قرار گرفته است.

 

83%
بسیار خوب

ایسوس ذن‌بوک ASUS ZenBook UX430UQ

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ سبک و باریک هستید که بتوانید با آن گاهی هم بازی کنید UX430UQ انتخاب بسیار خوبیست. با این‌که نه می‌توان این دستگاه را یک اولترابوک کامل و نه یک نوت‌بوک کامل دانست اما خصوصاً نسخه ریفربیشد این دستگاه نسبت به قیمت آن ارزش خرید بالایی دارد.

  • طراحی و ساخت
  • صفحه‌نمایش
  • اتصالات و ارتقاپذیری
  • کیبورد و تاچ‌پد
  • عملکرد کلی
  • عملکرد گرمایی و نویز
  • باتری و دوام شارژ
  • ارزش خرید
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ایمان می‌گوید

    سلام، ممنون
    دکمه های مربوط به numlock (ماشین حسابی) رو چطوری میشه فعال کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این مدل numpad نداره و مدلی که در اختیار ما قرار داده شده بود روی کلید های حروفیش هم عدد به شکل ماشین حسابی وجود نداشت.

  2. نیما خرداد می‌گوید

    خیلی ممنون از این رویوی عالی… شما تنها سایتی هستید که درست و حسابی لپ تاپ های موجود در ایران رو بررسی میکنید. امیدوارم مدل های بیشتری رو بتونیم در فارنت مطالعه کنیم. متاسفانه سایتای ایرانی همه فقط موبایل رویو میکنند و ما مرجع درست و حسابی برای لپ تاپ نداریم. چون خود فروشگاه ها همیشه جانبدارانه مینویسند. من می خواستم دقیقا همین مدل رو بخرم. روشنایی کافی صفحه نمایش برام خیلی مهمه. ظاهرا شما مشکلی در مورد روشنایی کافی صفحه مشاهده نکردید، درسته؟ بازم ممنون از بررسی های عالی سایت فارنت.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام خواهش می کنم. خوشحالم که رضایت شما رو جلب کردیم.
      پنل استفاده شده توی این مدل از نظر روشنایی بهترین نیست اما از اونجا که روکش مات داره برای محیط های داخلی کاملاً مناسبه. دقت رنگ بالا و حاشیه های باریک هم از مزایای دیگه صفحه نمایش این مدل هست.