آیا اپل آی‌پدهای با باتری قدیمی را هم کند می‌کند؟

با توجه به این واقعیت که اپل آیفون‌هایی که باتری آن‌ها قدیمی شده باشد را کند می‌کند، این پرسش پیش می‌آید که آیا اپل آی‌پد‌های با باتری قدیمی را هم کند می‌کند؟

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما به خوبی می‌دانید که اپل گوشی‌های آیفون قدیمی را به بهانه ضعیف‌شدن باتری کند می‌کند. این قضیه به اندازه‌ای بالا گرفت که اپل رسماً بابت کند کردن آیفون‌های قدیمی از کاربران عذرخواهی کرد.

به این ترتیب کاملاً منطقی به نظر می‌رسد که بینیم آیا چنین سرنوشتی گریبان آی‌پد‌های قدیمی اپل را نیز گرفته است یا خیر. به لحاظ فنی می‌توان گفت مدیریت انرژی گوشی کار سخت و دشواری است به‌خصوص در زمان‌هایی که باتری شارژ کمی دارد و گوشی برای تامین انرژی با مضیقه روبرو می‌شود.

این مشکل را به صورت جدی پیش از این در آپدیت 10.2.1 در آیفون‌ها شاهد بودیم که پس از کم شدن شارژ باتری، به ناگاه خاموش می‌شدند. وضعیت شارژ باتری آیفون‌ها زمانی پیچیده‌تر شد که اپل ویژگی جدیدی را برای مدیریت باتری در زمانی که گوشی بیشترین مصرف را دارد معرفی کرد، این ویژگی با کاهش سرعت پردازنده جلوی خاموش شدن نا بهنگام آیفون‌ها را در صورت کاهش شارژ باتری گرفت.

اما مدتی بعد تنها این آیفون‌های iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus و  iPhone SE بودند که از این ویژگی پشتیبانی می‌کردند.

در آپدیت جدید iOS 11.2 نیز شاهد اضافه شدن این ویژگی به آیفون‌های 7 و 7 plus هستیم و انتظار می‌رود آیفون‌های 8 و 10 نیز به این ویژگی مجهز شوند. به این ترتیب احساس می‌شود که چه بسا اپل این ویژگی مدیریت باتری را در کنار آیفون‌ها در سایر تجهیزات خود و به‌خصوص آی‌پد‌ها نیز به خدمت گرفته باشد.

به همین منظور اپل رسما با انتشار مستنداتی توضیح داده است که ویژگی مدیریت باتری را اپل تنها در آیفون‌ها استفاده کرده و خبری از این ویژگی در سایر تجهیزات اپل و آی‌پد‌ها نیست.

با این حساب این پرسش مطرح می‌شود که چرا اپل این ویژگی را در آی‌پد‌ها به خدمت نگرفته است؟

برای پاسخ به این پرسش باید مدتی به عقب بردیم و یک گوشی نسبتاً قدیمی آیفون را بررسی کنیم. آیفون‌های 6 و 6 Plus که حدود 4 سال پیش معرفی شدند مثال خوبی هستند. این دو گوشی هرکدام به ترتیب ظرفیت باتری برابر با 1810 و 2915 میلی‌آمپرساعتی دارند و حدود یک ماه بعد از عرضه آیفون‌های 6، شاهد راهی شدن آی‌پد ایر 2 به بازار بودیم. ظرفیت باتری این آی‌پد برابر با 7340 میلی‌آمپر است.

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت باتری آی‌پد ایر 2 حدود 4 برابر بیشتر از آیفون‌های 6 اپل ظرفیت دارد و در نتیجه کمتر مشکل کاهش باتری و خاموش شدن پیدا می‌کند. از طرف دیگر تعامل کاربران با آی‌پد با آیفون‌ها تفاوت دارد و تجربه نشان داده است بیشتر مواظب شارژ آی‌پد هستند.

در مجموع باید گفت اپل وعده داده تا نگرانی کاربران بابت عمر باتری را با آپدیت‌های بعدی برطرف کند و در قسمت تنظیمات مربوط به باتری شاهد نمایش عمر دقیق باتری خواهیم بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.