بررسی گلکسی A8 2018 و A8+ 2018 سامسونگ؛ میان‌رده‌های اشرافی!

گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ از پرفروش‌ترین‌های این برند محسوب می‌شوند چرا که تعادل خوبی میان امکانات و قیمت مناسب دارند. سامسونگ به‌تازگی جدیدترین اعضای این خانواده را با نام‌های Galaxy A8 2018 و Galaxy A8+ 2018 معرفی کرده که امروز قصد بررسی آن‌ها را داریم.

8

این دو گوشی جدید با این‌که نام گلکسی A8 2018 را به همراه دارند اما در واقع جانشین‌هایی برای Galaxy A5 2017 و Galaxy A7 2017 هستند. این دو گوشی با حفظ کیفیت ساخت عالی و صفحه‌نمایش خیره‌کننده دو میان‌رده پیشین حالا با دوربین‌هایی بهتر، پردازنده قوی‌تر و طراحی مدرن‌تر پا به میدان گذاشته‌اند.

  گلکسی A8 2018 گلکسی A8+ 2018
ابعاد و وزن

۱۴۹.۲ در ۷۰.۶ در ۸.۴ میلی‌متر

۱۷۲ گرم

۱۵۹.۵ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر

۱۹۱ گرم

مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP68 – تا عمق ۱.۵ متری و ۳۰ دقیقه زیر آب IP68 – تا عمق ۱.۵ متری و ۳۰ دقیقه زیر آب
صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی – Super AMOLED – وضوح ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۷۵.۶ درصد ۶.۰ اینچی – Super AMOLED – وضوح ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۷۵.۵ درصد
سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ با رابط کاربری سامسونگ اندروید ۷.۱.۱ با رابط کاربری سامسونگ
پردازنده

اکسینوس ۷۸۸۵

دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A73

شش هسته ۱.۶ گیگاهرتزی Cortex-A53

اکسینوس ۷۸۸۵

دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A73

شش هسته ۱.۶ گیگاهرتزی Cortex-A53

 

پردازنده گرافیکی Mali-G71 Mali-G71
رم ۴ گیگابایت ۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت + درگاه کارت حافظه ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت + درگاه کارت حافظه
دوربین

۱۶ مگاپیکسلی – دیافراگم f/1.7 – فوکوس خودکار تشخیص فاز

فیلمبرداری 1080p@30fps

۱۶ مگاپیکسلی – دیافراگم f/1.7 – فوکوس خودکار تشخیص فاز

فیلمبرداری 1080p@30fps

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسلی f/1.9 استاندارد

۸ مگاپیکسلی f/1.9 واید

۱۶ مگاپیکسلی f/1.9 استاندارد

۸ مگاپیکسلی f/1.9 واید

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
اتصالات بلوتوث ۵.۰ – درگاه USB-C 2.0 – رادیو FM – NFC بلوتوث ۵.۰ – درگاه USB-C 2.0 – رادیو FM – NFC
رنگ‌ها مشکی – خاکستری ارکیده – طلایی – آبی مشکی – خاکستری ارکیده – طلایی – آبی
قیمت حدودی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

شاید مهم‌ترین نکته جدول بالا قیمت نه‌چندان میان‌رده‌گونه این دو گوشی باشد. به این ترتیب می‌توان گفت سامسونگ این‌بار سری A را بیش از هر زمان دیگری به سری S نزدیک کرده است. از آن‌جا که سامسونگ هراسی برای قیمت‌گذاری بالا در این دو گوشی نداشته ما هم Galaxy A8 2018 را با گوشی‌های هم‌قیمتی مقایسه خواهیم کرد که شامل پرچم‌داران برخی برندها نیز خواهد شد. جی ۶ ال‌جی، آنر 9، هواوی پی 10 و اچ‌تی‌سی U Ultra همگی از گوشی‌هایی هستند که رقبایی سرسخت برای Galaxy A8 2018 محسوب خواهند شد.

طراحی و ساخت گلکسی A8 2018

طراحی گلکسی A8 2018

گلکسی A5 و A7 از خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های میان‌رده سال گذشته بودند و حالا گلکسی A8 و +A8 هم همین رویه را دنبال کرده‌اند. ترکیب بدنه شیشه‌ای یکپارچه و قابل فلزی حس بسیار خوبی را به شما القا می‌کند و وزن نسبتاً بالای این دو گوشی هم یک حس اطمینان از کیفیت ساخت بالا را تداعی می‌کند.

سامسونگ سعی کرده تا نقاط ضعف اصلی طراحی گلکسی A5 و A7 را نیز در این دو گوشی برطرف کند. حاشیه‌های بسیار ضخیم بالا و پایین صفحه‌نمایش حالا به لطف پنل 18.5:9 باریک‌تر شده‌اند و با این‌که نسبت مساحت صفحه‌نمایش به بدنه تنها از 71 به 75 درصد رسیده و فاصله زیادی با 83 درصد در گلکسی اس 8 دارد اما  گوشی بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد. در واقع شاید نتوان گلکسی A8 و +A8 را بی‌حاشیه دانست چرا که خصوصاً حاشیه‌های لبه سمت چپ و راست صفحه‌نمایش زیاد است اما این طراحی که ما را به یاد Pixel 2 XL گوگل نیز می‌اندازد بی‌شک جذاب‌تر از نسل‌های گذشته است.

درست مثل گلکسی A5 و A7 تک بلندگوی دستگاه به لبه سمت راست و بالای دکمه پاور نقل مکان کرده و دکمه‌های تنظیم صدا نیز در سمت چپ هستند. در نسخه دو سیم‌کارته گلکسی A8 که در اختیار ما قرار داده شده بود درگاه سیم‌کارت اول سمت چپ و درگاه سیم‌کارت دوم و کارت حافظه در بالا تعبیه شده است. به این ترتیب برخلاف اکثر گوشی‌های دوسیم‌کارته بازار می‌توانید به‌صورت همزمان از دو سیم‌کارت به همراه یک کارت حافظه استفاده کنید.

سامسونگ همچنین استاندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP68 را نیز در این گوشی حفظ کرده تا بتوانید تا مشکلی در استفاده از گوشی در عمق 1.5 متری آب و تا 30 دقیق نیز وجود نداشته باشد. این استاندارد یکی از مزایای اصلی میان‌رده‌های جدید سامسونگ است که گاهی در برخی پرچم‌داران نیز هنوز وجود ندارد.

گلکسی A8 2018 ضدآب

بی‌شک طراحی و ساخت گلکسی A8 و A8+ 2018 از نقاط قوت اصلی این دو گوشی است که می‌توان آن‌ها را با پرچم‌داران مقایسه کرد. شاید صفحه‌نمایش مانند گلکسی اس 8 کم‌حاشیه نباشد و یا وزن گوشی‌ها کمی زیاد باشد اما می‌توان با جرات گفت این دو گوشی از خوش‌ساخت‌ترین‌ها هستند.

تشخیص هویت

با باریک شدن حاشیه پایینی سامسونگ دکمه هوم را حذف کرده و حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کرده است. نگران نباشید! این حسگر برخلاف گلکسی اس 8 یا گلکسی نوت 8 حالا زیر دوربین جای گرفته و خصوصاً در نسخه کوچک‌تر گلکسی A8 به راحتی در دسترس است. با این‌که سرعت شناسایی می‌توانست سریع‌تر باشد اما از آن‌جا که این حسگر همیشه فعال است مشکلی جهت استفاده از آن نخواهید داشت.

سامسونگ همچنین فناوری تشخیص چهره را نیز به این دو گوشی آورده است. به این ترتیب به محض روشن شدن صفحه گوشی چهره شما را تشخیص داده و گوشی آنلاک می‌شود. در این‌جا برخلاف آیفون 10 نیاز به سوایپ مجدد برای باز کردن صفحه‌قفل نیست اما امنیت فرایند را نیز نمی‌توان با فیس‌آی‌دی اپل یا اسکن عنبیه چشم در گلکسی اس 8 مقایسه کرد.

خوشبختانه می‌توانید یک یا هر دو این روش‌ها را برای آنلاک گوشی فعال کنید و از هرکدام که دوست دارید استفاده کنید.


صفحه‌نمایش گلکسی A8 2018

سامسونگ به لطف کارخانه‌های انبوه ساخت پنل‌های OLED حالا میان‌رده‌های خود را نیز با پنل‌های Super AMOLED راهی بازار می‌کند. گلکسی A8 و A8+ 2018 هر دو به صفحات نمایش Super AMOLED با نسبت تصویر 18.5:9 و وضوح 2220 در 1080 پیکسل مجهز هستند.

نسبت تصویر جدید به شما امکان می‌دهد تا صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر را در بدنه‌ای کوچک در اختیار داشته باشید و علاوه بر آن استفاده از قابلیت دوپنجره‌ای اندروید ساده‌تر شده و هنگام مرور شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام می‌توانید محتوای بیشتری را با یک نگاه ببینید. این نسبت تصویر همچنین برای تماشای فیلم‌های سینمایی نیز مناسب‌تر است هرچند که هنوز اکثر ویدئوهای یوتیوب و سریال‌ها با نسبت تصویر 16:9 ساخته می‌شوند.

به هر حال از نظر شادابی رنگ‌ها، کنتراست، روشنایی و خوانایی زیر نور خورشید Galaxy A8 و Galaxy A8+ 2018 از بهترین میان‌رده‌ها هستند. به لطف فناوری AMOLED خوانایی این دو صفحه‌نمایش زیر نور خورشید از برخی پرچم‌داران که از فناوری IPS LCD استفاده می‌کنند نیز بهتر است و به اعتقاد ما وضوح 1080p کماکان برای اندازه‌های 5.6 و 6.0 اینچی این دو گوشی مناسب است.

سامسونگ همچنین قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن را به این دو گوشی آورده تا همیشه با یک نگاه به ساعت، تاریخ و اعلان‌ها دسترسی داشته باشید. این‌بار اما برخلاف گلکسی اس 8 بخش پایینی صفحه‌نمایش از لمس سه‌بعدی پشتیبانی نکرده و برای روشن کردن صفحه علاوه بر دکمه پاور می‌توانید دوبار روی دکمه هوم مجازی تپ کنید.

این دو صفحه‌نمایش همچنین هنوز از گستره رنگی HDR پشتیبانی نمی‌کنند که البته برای یک میان‌رده چنین انتظاری هم نداشتیم. در عوض در تنظیمات صفحه‌نمایش می‌توانید از میان حالت‌های پیش‌فرض AMOLED Cinema، AMOLED photo، Basic و Adaptive Display یکی را با توجه به نیاز به رنگ‌های دقیق یا شاداب انتخاب کنید و حتی بالانس دمای سفیدی را به دقت تنظیم کنید.

صفحه‌نمایش گلکسی A8 2018 بی‌شک از نقاط قوت اصلی این دو گوشی محسوب می‌شود و می‌توان گفت در بین میان‌رده‌ها نمی‌توانید گزینه‌ای به خوبی این دو گوشی پیدا کنید.


سخت‌افزار و عملکرد گلکسی A8 2018

بازی گلکسی A8 2018

راستش را بخواهید سخت‌افزار و پردازنده استفاده شده در گلکسی A5 2017 و A7 2017 از نقاط ضعف اصلی این دو گوشی بود. حالا سامسونگ با ارتقا از اکسینوس 7880 به اکسینوس 7885 سعی کرده تا این کمبود را نیز جبران کند.

حالا به جای استفاده از 8 هسته Cortex-A53، دو هسته با مدل قوی‌تر Cortex-A73 تعویض شده‌اند. به این ترتیب با دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A73 و شش هسته کم مصرف Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز مواجهیم که قرار است تعادل خوبی میان عملیات سنگین و یا مصرف کم داشته باشند.

پردازنده گرافیکی نیز از Mali-T830MP3 به Mali-G71 ارتقا یافته است. این پردازنده گرافیکی را در گلکسی اس 8 نیز دیده بودیم اما سامسونگ در اینجا تعداد هسته‌های گرافیکی را ذکر نکرده و با توجه به نتایج بنچمارک‌ها می‌توان گفت اکسینوس 7885 از تعداد هسته‌های گرافیکی بسیار کمتری نسبت به 20 هسته در گلکسی اس 8 بهره می‌گیرد.

برای بنچمارک پردازشی به سراغ Geekbench رفته‌ایم. همان‌طور که می‌بینید گلکسی A8 نسبت به A5 و A7 سال گذشته یک پیشرفت هرچند جزئی داشته است. به نظر می‌رسد با وجود هسته‌های قوی‌تر Cortex-A73 کلاک پایین‌تر هسته‌های Cortex-A53 دلیل نزدیکی این نتایج با نسل گذشته است.

در بنچمارک‌های ترکیبی Basemark OS II، AnTuTu 6 و PCMark Work 2.0 گلکسی A8 2018 پیشرفت محسوسی نسبت به نسل قبلی داشته‌اند.

اما در بخش گرافیکی متأسفانه اکسینوس 7885 یک‌بار دیگر ما را ناامید کرده است. Mali-G71 که با هسته‌های بیشتر پتانسیل یک پرچم‌دار را دارد در اینجا تنها در برخی بنچمارک‌ها به صورت جزئی بهتر از نسل قبلی عمل کرده و نه‌تنها فاصله فراوانی با پرچم‌داران هم‌قیمتی مثل جی 6 ال‌جی و پی 10 هواوی دارد بلکه دربرابر برخی میان‌رده‌ها مثل گلکسی A9 2016 با تراشه اسنپ‌دراگون 652 نیز نتیجه را واگذار می‌کند.

به این ترتیب اگر بازی کردن برایتان مهم است شاید بهتر باشد به سراغ گزینه‌های دیگری مثل آنر 9، جی 6 ال‌جی یا U Ultra اچ‌تی‌سی بروید. اما در استفاده روزانه به لطف حافظه داخلی سریع و پردازش قوی مشکلاتی مثل لگ و کندی را در در این گوشی مشاهده نکردیم. گفتنی است نسخه‌ای که در اختیار ما قرار داده شده بود دارای 4 گیگابایت رم بود.


نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی A8 2018

با وجود این‌که ماه‌ها از عرضه اندروید 8 اوریو می‌گذرد متأسفانه سامسونگ کماکان این دو گوشی را با اندروید 7.1.1 نوقا معرفی و عرضه کرده است. به این ترتیب در این دو گوشی نیز خبری از پروژه تربل گوگل نبوده و باید چندین ماه برای عرضه اندروید 8 منتظر بمانید.

رابط کاربری گلکسی A8 2018

با این وجود رابط کاربری گلکسی A8 2018 و A8+ 2018 شباهت زیادی به گلکسی اس 8 دارد. رابط کاربری Samsung Experience حالا فاصله زیادی از رابط قدیمی و کند تاچ‌ویز گرفته و همچنین به اندروید خام نیز نزدیک‌تر شده است.  آیکن‌های جدید و مینیمال رابط کاربری 2017 سامسونگ جذابیت خاصی داشته و سامسونگ حالا آزادی عمل بیشتری نیز به کاربر داده است.

قابلیت اعمال تم‌های مختلف، بخش Device Maintenance برای بهینه‌سازی، پوشه امن برای مخفی‌کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌های خصوصی، اسکرین‌شات ادامه‌دار، گیم لانچر برای بهبود اجرای بازی‌ها، استفاده از حسگر اثر انگشت برای باز کردن پنل اعلان‌ها، قابلیت Dual Messenger برای نصب دو نسخه از پیام‌رسان‌ها و … تنها بخشی از قابلیت‌های فراوان این رابط کاربری هستند.

با این‌که خوشبختانه در این گوشی خبری از دکمه فیزیکی بیکسبی نیست این دستیار صوتی ناخوانده کماکان در Galaxy A8 2018 حضور دارد و می‌توانید با سوایپ به راست در صفحه خانگی به آن دسترسی داشته باشید. خوشبختانه اجباری به استفاده از این دستیار نبوده و می‌توانید آن را از صفحه خانگی نیز غیرفعال کنید. دستیار گوگل در حال حاضر به اعتقاد ما بسیار دقیق‌تر، سریع‌تر و مفیدتر از بیکسبی عمل می‌کند.


دوربین گلکسی A8 2018

 

دوربین گلکسی A8 2018

دوربین یکی دیگر از زمینه‌هاییست که خریداران امروزی اهمیت زیادی به آن می‌دهند. دوربین اصلی گلکسی A8 2018 و A8+ 2018 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم باز f/1.7 بهره می‌گیرد. به این ترتیب انتظار داریم با وجود پیکسل‌های کوچک‌تر و نبود لرزش‌گیر اپتیکال عملکرد دوربین در نور کم نیز قابل قبول باشد. این دوربین البته متأسفانه قادر به فیلم‌برداری 4K نیست آن‌هم درحالی که اکثر میان‌رده‌های 2017 به این قابلیت مجهز شده‌اند.

خبر خوب اما استفاده از دو دوربین مجزا در جلوی گوشی است. یکی از این دو دوربین فاصله کانونی استاندارد 27 میلی‌متری و وضوح 16 مگاپیکسلی داشته و دوربین دوم واید و با فاصله کانونی 24 میلی‌متری و وضوح 8 مگاپیکسلی است. این چینش که ما را به یاد دوربین‌های سلفی در LG V20 می‌اندازد بسیار مفید است؛ اگر بخواهید بالاترین وضوح را داشته باشید از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کنید و اگر بخواهید افراد بیشتری را در کادر جای دهید دوربین 8 مگاپیکسلی برای این‌کار ایده‌ال است. علاوه بر این دوربین دوگانه به کاربر امکان عکاسی پرتره سلفی را نیز خواهد داد.

از آن‌جا که شاید این‌روزها دوربین سلفی برای اکثر کاربران مهم‌تر از دوربین اصلی است سامسونگ تصمیم گرفته تا دوربین دوگانه را در جلوی گوشی به‌کار بگیرد.

رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین با این‌که شباهت زیادی به رابط دوربین گلکسی اس 8 دارد امکانات چندانی ندارد. مخصوصاً در بخش دستی امکان تنظیم سرعت شاتر و یا وایت بالانس به شکل دقیق وجود ندارد.

با این‌حال استیکرهای مشابه اسنپ‌چت و اینستاگرام برای چهره و همچنین قابلیت زوم کردن با کشیدن دکمه شاتر به بالا و پایین کماکان وجود دارد و می‌توانید با سوایپ به چپ و راست یا بالا و پایین بین دوربین سلفی و اصلی و همچنین فیلترها و حالت‌های دوربین سوییچ کنید.

کیفیت تصاویر دوربین

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی A8 2018 در نور مناسب بسیار خوب است. رنگ‌های شاداب و اما نه خیلی اشباع ثبت می‌شوند و دامنه دینامیکی دوربین نیز برای یک میان‌رده عالیست. خوشبختانه جزئیات هم در بخش‌های تاریک و هم روشن تصویر به خوبی حفظ می‌شوند و با این‌که سامسونگ هنوز افکت sharpening را روی تصاویر اعمال می‌کند این عارضه به حدی نیست که در صحنه‌های شلوغ باعث ثبت تصاویری نامطلوب شود.

در نور کم اما ورق کاملا برمی‌گردد. با این‌‌که خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست دوربین می‌خواهد تصاویری روشن ثبت کند و سرعت شاتر را تا 10/1 ثانیه کاهش می‌دهد. به این ترتیب کوچک‌ترین لرزشی باعث محو شدن تصویر خواهد شد و حتی اگر دستانتان را ثابت نگه دارید باز هم دوربین برای حذف نویز موجود با انجام پردازش‌هایی بسیاری از جزئیات را از بین خواهد برد. به این ترتیب به اعتقاد ما Galaxy A8 2018 اصلاً مناسب عکاسی در شب نیست؛ مگر این‌که مایل باشید با روشن کردن فلش تصاویری با رنگ‌های نه‌چندان دقیق ثبت کنید. با این‌حال هم فلش تنها برای فواصل خاصی از سوژه جوابگوست و نمی‌توانید همیشه روی آن حساب باز کنید.

سلفی

سلفی گلکسی A8 2018

سلفی‌ها چطور؟ همان‌طور که گفتیم تمرکز این دو گوشی بر روی تصاویر سلفی بوده و می‌توانید از دوربین 16 مگاپیکسلی آن انتظار ثبت جزئیات فراوان به همراه دامنه دینامیکی مناسب داشته باشید. در نور مناسب دوربین سلفی گلکسی A8 2018 از بهترین‌ها برای گرفتن تصاویر سلفی خواهد بود. دوربین دوم واید هم برای جای دادن افراد بیشتر درون کادر مناسب است اما جزئیات ثبت شده در آن به مراتب کمتر از تصاویر دوربین 16 مگاپیکسلی است و به این ترتیب توصیه می‌کنیم در صورت امکان از دوربین سلفی اصلی استفاده کنید. در نور کم نیز عملکرد این دوربین سلفی خوب است اما دوربین دوم واید جزئیات کمتر و رنگ‌های مصنوعی‌تری دارد.

اما یکی از قابلیت‌های ویژه این گوشی ثبت پرتره‌های سلفی است. این پرتره‌ها با همان وضوح 16 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند و تشخیص مرز بین سوژه و پس‌زمینه نیز به‌خوبی نمونه‌های دوربین دوگانه در گلکسی نوت 8 یا آیفون 10 خواهد بود. به این ترتیب شاید تشخیص لبه‌ها به خوبی دوربین سلفی پیکسل 2 گوگل نباشد اما نتیجه نهایی تقریباً از تصاویر هر دوربین سلفی دیگر جذاب‌تر خواهد بود. البته توجه داشته باشید در نور کم ثبت پرتره سلفی با نویز به مراتب بیشتری همراه خواهد بود.

فیلم‌برداری

مسلماً سامسونگ در زمان طراحی Galaxy A8 2018 فیلم‌برداری را در لیست اولویت‌های خود قرار نداده است. درحالی‌که بسیاری از گوشی‌های میان‌رده ارزان‌تر با چیپست اسنپ‌دراگون 625 قادر به فیلمبرداری 4K هستند ظاهراً این ویژگی هنوز توسط اکسینوس 7885 پشتیبانی نمی‌شود و باید به وضوح 1080p و نرخ فریم 30fps قناعت کنید.

جزئیات و دامنه دینامیکی ویدئوهای 1080p به اعتقاد ما می‌توانست بهتر باشد اما یک خبر خوب هم داریم. با این‌که در این‌جا خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست لرزش‌گیر دیجیتال عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌توان گفت در بین میان‌رده‌ها تاکنون ویدئوهایی به این روانی را ندیده بودیم. البته لرزش‌گیر دیجیتال را می‌توانید در تنظیمات دوربین غیرفعال کنید تا جزئیات تصویر کمی بهبود پیدا کند.


صدا در گلکسی A8 2018

 

صدا در گلکسی A8 2018

گلکسی A8 و +A8 هر دو از یک تک بلندگو در لبه سمت راست استفاده می‌کنند که تصمیمی نسبتاً عجیب محسوب می‌شود. معمولاً سازندگان تک بلندگوها را در پایین قرار می‌دهند تا بلندی صدا به صورت یکسان به هر دو گوش شما برسد اما جایگیری جدید در این دو گوشی هم مزایایی دارد. هنگامی که گوشی را افقی در دست گرفته‌اید صدا بهتر به گوشتان رسیده و با دستانتان به صورت تصادفی مانع خروج صدا نخواهید شد. از نظر بلندی و کیفیت صدا عملکرد A8 2018 قابل قبول است و می‌تواند اکثر کاربران را راضی کند.

خوشبختانه کماکان درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون حفظ شده است تا بتوانید هر هدفونی را بدون دردسر به این دو گوشی متصل کنید. خروجی صدا از نظر کیفیت و بلندی معمولی است و نباید انتظار داشته باشید بتوان از هدفون‌های حرفه‌ای با امپدانس بالا بدون آمپلی‌فایر مجزا با آن‌ها استفاده کرد اما در سایر موارد کمبودی دیده نمی‌شود. همچنین از استانداردهای aptX کوالکام نیز برای اتصال باکیفیت بی‌سیم خبری نیست اما به لطف بلوتوث 5.0 می‌توانید گوشی را همزمان به دو بلندگو یا هدفون متصل کرده و از هر کدام برای صدای مجزایی استفاده کنید.


باتری و دوام شارژ گلکسی A8 2018

باتری گلکسی A8 2018

باتری‌های 3000 و 3500 میلی‌آمپرساعتی درون گلکسی A8 و A8+ 2018 شاید روی کاغذ چیز عجیبی نباشد اما در آزمایش‌های ما از نظر دوام شارژ عملکردی عالی دارند. به لطف صفحه‌نمایش AMOLED، لیتوگرافی 14 نانومتری پردازنده و هسته‌های کم‌مصرف 1.6 گیگاهرتزی گلکسی A8 2018 و خصوصاً A8+ 2018 از نظر دوام شارژ بهتر از اکثر رقبا ظاهر شده‌اند.

برای مقایسه با رقبا روشنایی تصویر را بر روی 200 نیت تنظیم کرده و از آزمون باتری PCMark Work 2.0 کمک گرفتیم.

همان‌طور که می‌بینید Galaxy A8+ 2018 در میان تمام گوشی‌هایی که آزمایش کرده‌ایم رکورددار است و به این ترتیب می‌توانید با استفاده سبک حتی تا نزدیک به دو روز روی دوام شارژ این گوشی‌ها حساب باز کنید.

خوشبختانه اگر نیاز به شارژ کردن داشته باشید هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی کرده و می‌توانید در مدت 30 دقیقه آن‌ها را نزدیک به 50 درصد شارژ کنید.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

گوشی‌های Galaxy A8 2018 سامسونگ میان‌رده‌های پریمیوم جالبی هستند. این دو گوشی در برخی زمینه‌ها عملکردی شگفت‌انگیز دارند و می‌توان آن‌ها را به راحتی با پرچم‌داران گران‌تر مقایسه کرد؛ درحالی‌که در برخی زمینه‌های دیگر گوشی‌های ارزان‌تر عملکرد بهتری ارائه می‌دهند. به نظر می‌رسد سامسونگ با تحقیقات و گرفتن بازخورد از کاربران سعی کرده این گوشی‌ها را طوری طراحی کند تا در زمینه‌های کاربردی و مهم عالی عمل کرده و برای پایین نگه‌داشتن قیمت در برخی زمینه‌های دیگر صرفه‌جویی‌هایی انجام دهد.

این گوشی‌ها از نظر کیفیت ساخت، مقاومت دربرابر آب، صفحه‌نمایش، دوام شارژ باتری، تصاویر سلفی و ویژگی‌هایی مثل تشخیص چهره یا امکانات نرم‌افزاری عالی هستند اما جا داشت سامسونگ پردازنده گرافیکی قوی‌تری برای آن‌ها انتخاب می‌کرد و لرزش‌گیر اپتیکال و فیلم‌برداری 4K را نیز به آن‌ها اضافه می‌کرد.

در حال حاضر با قیمت جهانی این دو گوشی A8 2018 و A8+ 2018 رقبایی مثل جی 6 ال‌جی، آنر 9، پی 10 هواوی، وان‌پلاس 5T و U Ultra اچ‌تی‌سی را در مقابل خود دارند که از پرچم‌داران محسوب می‌شوند. در ایران هم ظاهرا سامسونگ قیمتی بین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان را برای این دو گوشی تعیین کرده که نه‌تنها از این گوشی‌های رقیب جهانی گران‌تر است بلکه اختلاف قیمت بسیار پایینی با گلکسی اس ۸ دارد. به این ترتیب به سختی می‌توان هر کدام از این دو گوشی را با قیمت بالای ۲ میلیون تومان به کاربری پیشنهاد کرد.

80%
بسیار خوب

گلکسی A8 2018 و گلکسی A8+ 2018

گلکسی A8 و +A8 جدید را می‌توان میان‌رده‌های جالبی دانست. این دو گوشی از نظر طراحی و ساخت، صفحه‌نمایش، دوربین سلفی و دوام شارژ عالی هستند. در عوض نبود فیلم‌برداری 4K، پردازنده گرافیکی ضعیف و نبود لرزش‌گیر اپتیکال دوربین ممکن است برخی خریداران را از انتخاب این دو منع کند.
همچنین A8 2018 و A8+ 2018 نسبت به میان‌رده‌ها قیمت بالاتری دارند و به این ترتیب با پرچم‌داران برخی برندهای دیگر شاخ به شاخ خواهند شد!

  • طراحی و ساخت
  • صفحه‌نمایش
  • عملکرد و کارایی
  • دوربین
  • نرم‌افزار و رابط کاربری
  • صدا
  • باتری و دوام شارژ
  • ارزش خرید

در ایران ظاهرا سامسونگ قیمتی بین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان را برای این دو گوشی تعیین کرده که نه‌تنها از گوشی‌های رقیب جهانی گران‌تر است بلکه اختلاف قیمت بسیار پایینی با گلکسی اس ۸ دارد. به این ترتیب به سختی می‌توان هر کدام از این دو گوشی را با قیمت بالای ۲ میلیون تومان به کاربری پیشنهاد کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. مریم شکیبا می‌گوید

    سلام
    ممنون از توضیحات عالی
    سؤالی دارم:
    با 5 میلیون تومان بهترین انتخاب گوشی چیه ؟

  2. Amir می‌گوید

    من a8+دارم ازشم خیلی راضیم فقط ناراحتی من از اینکه فقط اندروید ۷:۱:۱ که اونم انشا الاه بعد یه ماه میاد .ولی خدایی ازش خیلی راضیم

  3. سعیده می‌گوید

    سامسونگ هم فقط با تبلیغات تونسته پرچمدارشو تو چشم مردم بکنه و بفروشه. واقعا اگر بحث عملکرد و کارایی بود محصولات سامسونگ اینقدر فروش می رفت؟ عملا که جلوی محصولات شرکتهای اپل و ال جی حرفی برای گفتن نداره ولی تبلیغاتش اینقدر زیاده که حتی خیلی ها بهشون تلقین شده که واقعا گلکسی اس 9 ارزش خرید داره

  4. alireza می‌گوید

    درود به همه
    خیلی ممنون از تحلیل دقیق و درست شما جایی به این دقت نتونسته تا این لحظه این گوشیو بررسی کنه از نظر من ایراد این گوشی اول قیمتش هست که با توجه به قیمت دلار بالاس البته شرکت سامسونگ احتمال زیاد با قیمتی پایین تر در بازارهای ایران عرضه کنه تا توان رقابت پیدا کنه یه ایراد دیگش لرزشگیر اپتیکالش هست که وجود نداره ای کاش به جای بیکسپی لرزش گیر اضافه میکرد گرافیکش هم یکم ارتقا میداد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خواهش می کنم. قیمت این دو گوشی اخیرا در بازار مشخص شده: 2300 و 2650

  5. الهام می‌گوید

    ممنون . بررسی جالبی بود مخصوصا که سایت های دیگه هنوز نتونستن همچین کاری کنن. مرسی

  6. ali می‌گوید

    به نام خدا
    سلام
    این سامسونگ خراب کرد خراببببببببب😡
    لرزشگیر که نداره 😦
    4k که نداره😦
    دوربین اصلی که 2تا نیست (زیبایی)😦
    نبستش هم که کمه اصلا نمیشه گفت بی حاشیه با 75.5😦
    q6 است:78😉
    قیمتش هم خوب نیست حتی اگه تو 😦 ایران حدود 1600 باشه😐
    خلاصه اصلا بصرفه نیست اونهم با این گوشیها😍
    دلارhonor 7x :200
    دلارhonor v10:500
    دلارmi 7:400
    و……..
    یا علی

    1. شاهرخ می‌گوید

      بهترین گوشی A8+هست