آیا وارد کردن مسافری آیفون 10 به‌صرفه‌تر از خرید آن در بازار ایران است؟

همان‌طور که می‌دانید با اجرای طرح رجیستری اگر قصد وارد کردن گوشی به شکل مسافری را داشته باشید باید در فرودگاه با پرداخت مالیات و عوارض شناسه IMEI گوشی را ثبت کنید. اما آیا با این وجود وارد کردن مسافری آیفون X به‌صرفه‌تر از خرید آن از بازار کشور است؟

3

گمرک ایران به تازگی نحوه ورود مسافری گوشی تلفن همراه به کشور را شرح داده است. حالا که طرح رجیستری برای گوشی‌های آیفون اپل آغاز شده فرودگاه‌ها نیز خدمات رجیستری را آغاز کرده‌اند. ظاهراً در حال حاضر هزینه ثبت رجیستری آیفون 10 نسخه 256 گیگابایتی 550 هزار تومان تعیین شده است. از آن‌جا که این مدل در بازار داخلی قیمتی حدود 7 میلیون تا 7 میلیون و 300 هزار تومان (بسته به گارانتی) دارد این سوال ایجاد می‌شود که آیا خرید مسافری آیفون X به‌صرفه‌تر نیست؟

مسلّماً سفر کردن صرفاً به دلیل خرید آیفون 10 با توجه به هزینه‌های جانبی سفر منطقی نیست اما در این مطلب سعی کرده‌ایم قیمت تمام شده آیفون 10 مسافری را براساس قیمت وب‌سایت اپل برای کشورهای مختلف محاسبه کرده و با قیمت داخلی مقایسه کنیم. (قیمت میانگین داخلی ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.)

مقایسه قیمت تمام شده آیفون 10 مسافری با قیمت داخل کشور

کشور مبدأ قیمت وب‌سایت اپل نرخ کنونی ارز قیمت خرید از کشور خارجی (هزار تومان) قیمت تمام شده با هزینه رجیستری اختلاف قیمت با بازار ایران
امارات متحده عربی ۴۷۲۹ درهم ۱۱۶۴ تومان

۵۵۰۰

۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
آمریکا ۱۱۵۰ دلار ۴۲۰۷ تومان

۴۸۴۰

۵ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان
کانادا ۱۵۲۹ دلار کانادا ۳۴۰۰ تومان

۵۲۰۰

۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
انگلستان ۱۱۵۰ پوند ۵۸۱۰ تومان

۶۶۸۰

۷ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان ۸۰ هزار تومان
استرالیا ۱۸۲۹ دلار استرالیا ۳۲۹۰ تومان

۶۰۲۰

۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان ۵۸۰ هزار تومان
کشورهای منطقه یورو اروپا ۱۳۲۹ یورو ۵۰۳۶ تومان

۶۶۹۰

۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان ۹۰ هزار تومان

به این ترتیب همان‌طور که می‌بینید حتی با احتساب هزینه رجیستری خرید از کشورهایی مثل آمریکا و کانادا و حتی امارات متحده عربی بسیار به‌صرفه‌تر است و حتی در برخی موارد قیمت تمام شده از خرید نسخه ۶۴ گیگابایتی در ایران نیز به‌صرفه‌تر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا خدماتی که شرکت‌های گارانتی کننده ایرانی در قبال این اختلاف هنگفت قیمتی دریافت می‌کنند ارزش هزینه بیشتر را دارد؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    بحث فقط خوردن پول ملت بود همین
    وگرنه رجیستیری هیچ فایده ای نداره

  2. للی می‌گوید

    کلا اینکار انجام شد تا یسری پولدار و نفرات مشخص گوشی و وارد کنن تا پولاشون بیشتر شه.انحصاری بشه.همین و بس.

  3. foad می‌گوید

    bayad dar nazar gereft age be soorate turisti safar koonid mitoonit maliat gooshio to frodgah pas begirid ke hododan 18 ta 22 darsad hast