همه آنچه که باید درباره کازان آرنا، میزبان بازی ایران و اسپانیا بدانید!

دومین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه برابر اسپانیا خواهد بود. این دیدار رأس ساعت 21 و 30 دقیقه 30 خرداد و در استادیوم کازان انجام می‌شود. قطعاً دیدار با یکی از قدرت‌های فوتبال جهان و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی هیجان و استرس زیادی دارد، اما در اینجا می‌خواهیم شمارا با مکان برگزاری این دیدار، یعنی کازان آرنا آشنا کنیم.

1

کازان آرناکازان آرنا در شهر کازان واقع در جمهوری خودمختار تاتارستان واقع است. ظرفیت این استادیوم 45 هزار نفر است و قرار است در جام جهانی میزبان 4 بازی مرحله گروهی، 1 بازی مرحله یک‌هشتم نهایی و 1 بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات باشد.

کازان آرناجمهوری تاتارستان با غالب جمعیت مسلمان، تیم فوتبال مطرح روبین کازان را در خود دارد. مسئولین تاتارستان در سال 2009 تصمیم به ساخت استادیومی جدید در کازان گرفتند. طراحی این استادیوم بر عهده شرکت آمریکایی «پاپیولوس» که پیشینه طولانی‌ای در طراحی و ساخت استادیوم‌های ورزشی دارد گذاشته شد.

با استادیوم سن‌پترزبورگ محل برگزاری بازی ایران و مراکش آشنا شوید.

کازان آرناسال 2010 ساخت این ورزشگاه آغاز شد و بنا بود با تا سال 2012 ساخت آن با هزینه‌ای بالغ‌بر 155 میلیون دلار به پایان برسد. اولین هدف استفاده از کازان آرنا به‌عنوان محل اصلی برگزاری یونیورسیاد تابستانی 2013 بود. بااین‌حال شرایط ساخت طوری پیش می‌رفت که به نظر می‌آمد تا این رویداد آماده نشود.

کازان آرناتأخیرهای فراوان ساخت کازان آرنا را با مشکل مواجه کرده بود و از سویی دیگر هزینه ساخت آن ناگهان به 330 میلیون دلار افزایش پیداکرده بود. هرچه به تاریخ شروع یونیورسیاد تابستانی 2013 نزدیک‌تر می‌شد، این پروژه مشکلات خود را بیشتر نشان می‌داد. تا اینکه به‌صورت نصفه و نیمه آماده برگزاری رقابت‌های یونیورسیاد 2013 شد.

کازان آرناپس از پایان یونیورسیاد، اندک کارهای باقیمانده کازان آرنا انجام شد و این پروژه درنهایت با هزینه‌ای بالغ‌بر 450 میلیون دلار به پایان رسید. افتتاح رسمی استادیوم کازان و اولین بازی فوتبال رسمی در این استادیوم در اوایل سال 2014 انجام شد.

با موردوویا آرنا ، استادیومی که میزبان بازی ایران و پرتغال خواهد بود آشنا شوید.

کازان آرناسال 2015 و با برگزاری مسابقات شنای قهرمانی جهان در کازان، دو استخر در وسط این ورزشگاه احداث و از آن به‌عنوان میزبان این مسابقات استفاده شد. در سال 2017 نیز از کازان آرنا به‌عنوان یکی از میزبانان جام کنفدراسیون‌ها استفاده شد. در حال حاضر بازی‌های تیم فوتبال روبین کازان در این ورزشگاه انجام می‌شود. اواسط مهرماه 96 نیز، بازی دوستانه ایران و روسیه در این ورزشگاه انجام شد.

کازان آرناامیدواریم فارغ از نتیجه، نمایش شجاعانه‌ای از تیم ملی فوتبال کشورمان در این استادیوم و در مصاف با اسپانیا ببینیم. در زیر تصاویر دیگری از استادیوم کازان آرنا را می‌بینید (برای بزرگنمایی روی عکس‌ها کلیک کنید).

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    از الان 3 هیچ به سود اسپانیا