مایکروسافت تولید و عرضه کینکت را رسماً متوقف کرد

مایکروسافت کینکت ابزار جانبی دوربین تشخیص عمق و میکروفون ایکس‌باکس که اولین بار در سال 2010 به بازار عرضه شد حالا سرانجام به پایان عمر خود رسیده است.

0

کینکت یک ابزار جانبی بود که به کنسول بازی XBOX 360 مایکروسافت متصل می‌شد و می‌توانست حرکات شما را تحت نظر بگیرد تا به این ترتیب انجام بازی‌هایی متفاوت به وسیله حرکات بدن شما امکان‌پذیر شود. کینکت که از سال 2010 تاکنون بیش از 35 میلیون واحد فروش داشته است حالا سرانجام رسماً توسط مایکروسافت به دست فراموشی سپرده خواهد شد. کینکت حتی در سال 2011 رکورد سرعت فروش را زده بود و نام آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز ثبت شده بود.

در این‌ سال‌ها پس از عرضه کینکت برای ایکس‌باکس 360 این دستگاه نه‌تنها مورد توجه گیمرها قرار گرفت بلکه بسیاری از هکرها و برنامه‌نویسان از قابلیت‌های درک عمق و حرکت این دستگاه برای خلق پروژه‌های مختلفی بهره گرفتند. مایکروسافت حتی سعی کرد کینکت را برای ایکس‌باکس وان نیز عرضه کند اما قابلیت‌ها و قیمت آن مانع از این هدف شد. این شرکت سرانجام مجبور شد تا کینکت را از بسته‌بندی باندل ایکس‌باکس وان حذف کند.

شاید در نگاه اول کینکت یک محصول نهایتاً شکست خورده به نظر برسد اما واقعیت این است که این محصول راه را برای توسعه محصولات بهتری در مایکروسافت هموار کرد. هدست واقعیت افزوده هولولنز از بسیاری از فناوری‌های کینکت در تشخیص عمق استفاده می‌کند و حالا وبکم بسیاری از لپ‌تاپ‌های بالارده که از ویندوز هلو پشتیبانی می‌کنند در واقع از فناوری کینکت بهره گرفته‌اند. مایکروسافت حتی برخی از فناوری‌های کینکت را در هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز 10 نیز به‌کار گرفته است.

علاوه بر این گفته می‌شود دوربین TruDepth جلوی آیفون X نیز از فناوری مشابهی برای تشخیص عمق استفاده می‌کند و در واقع یک کینکت کوچک است. خوب است بدانید اپل سازنده اولیه کینکت شرکت PrimeSense را خریداری کرد و به همین دلیل توانست از فناوری مشابهی در آیفون آینده‌اش استفاده کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.