مایکروسافت فروش نسخه اولیه ایکس‌باکس وان را متوقف کرد

ایکس‌باکس وان مایکروسافت چیزی حدود 4 سال عمر بیشتر ندارد اما ظاهرا پایان این کنسول سر رسیده است و مایکروسافت فروش ایکس‌باکس وان را متوقف کرد تا فقط Xbox One S و Xbox One X برای فروش باقی بماند.

0

اول آذر ماه سال 1392 مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس وان را راهی بازار کرد، به این ترتیب می‌توان گفت این کنسول که عمر زیادی هم ندارد چیزی حدود 4 سال به گیمرها خدمت کرد، اکنون نیز خبر رسید که مایکروسافت فروش کنسول ایکس‌باکس وان را در آمریکا متوقف کرده است.

در حال حاضر تنها کنسول‌های ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس از جانب مایکروسافت تولید و به فروش می‌رسد.

مایکروسافت حدود 4 سال پیش کنسول ایکس‌باکس وان را با هدف رقابت با کنسول پلی‌استیشن 4 سونی راهی بازار کرد. در آن زمان ایکس‌باکس وان حدود 100 دلار از پلی‌استیشن 4 سونی گران‌تر بود.

این امر و سیاست‌های مایکروسافت در خصوص ایکس‌باکس وان باعث شد تا کنسول پلی‌استیشن 4 سونی در همان ابتدای ورود خود به بازار از کنسول جدید مایکروسافت جلو بیافتد.

شش ماه بعد از عرضه ایکس‌باکس وان، مایکرسافت سعی کرد قیمت این کنسول را با جدا کردن سنسور کینکت ارزان‌تر کند، اما این شیوه نیز کارساز نبود. در نتیجه سال گذشته شاهد معرفی نسخه‌ جدیدی از ایکس‌باکس وان با طرحی متفاوت با نام ایکس‌باکس وان اس بودیم.

از طرف دیگر مایکروسافت تولید کنسول ایکس‌باکس 360 را نیز سال گذشته متوقف کرد. کنسول ایکس‌باکس وان اس با طراحی زیبای خود و امکان نمایش محتوای 4K، پشتیبانی از فیلم‌های بلوری و اپلیکیشن‌های نت‌ فلیکس و آمازون توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند.

توقف تولید و فروش کنسول ایکس‌باکس وان به این معناست که مایکروسافت قصد دارد تا تمرکز بیشتری بر روی کنسول ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس داشته باشد.

مایکروسافت مدعی است کنسول ایکس‌باکس وان ایکس سریع‌ترین پیش‌فروش را در بین تمام کنسول‌های این شرکت داشته است. متاسفانه از روی این ادعا دقیقاً نمی‌توان به میزان پیش‌فروش این کنسول پی‌برد اما بد نیست بدانید موجودی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در فروشگاه آمازون تنها در عرض 25 دقیقه به اتمام رسیده است.

با این حساب باید دید تغییر در سیاست‌های فروش تا چه اندازه خواهد توانست به محبوبیت کنسول‌های بازی مایکروسافت در بازار کمک کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.