چگونه خواب راحتی را در هواپیما تجربه کنیم؟

هیچ‌چیز دلچسب‌تر از خوابیدن در هواپیما آن هم از نوع خواب خوش و راحت در هواپیما نیست، اما مسافرین زیادی را شاهد هستیم که به راحتی در هواپیما نمی‌خوابند، با این حساب بد نیست با هم ببینیم چگونه می‌توان خواب راحت در هواپیما را تجربه کرد.

1

مسافرت با هواپیما لذت خاص خود را دارد اما به هر اندازه‌ هم که در حین پرواز سر خود را بند کنید باز هم اگر پرواز طولانی داشته باشید حوصله شما سر خواهد رفت و به فکر می‌افتید تا رسیدن به مقصد چرتی بزنید.شما بهتر از ما می‌دانید که خوابیدن در هواپیما به همین راحتی‌ها هم نیست. خوشختانه مواردی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید خوابی راحت همانند آنچه در تختخواب خود دارید را در حین مسافرت با هواپیما تجربه کنید.

به این ترتیب اگر عازم سفری دور و دراز با هواپیما هستید و میل دارید خوابیدن در هواپیما آن هم از نوع خواب راحت در هواپیما را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با فارنت همراه باشید.

برای راحت خوابیدن در هواپیما ابتدا صندلی مناسبی انتخاب کنید

تمام صندلی‌های هواپیما مطمئنا تجربه خوبی از خوابیدن در هواپیما در اختیار شما قرار نمی‌‌دهند. با این حساب پیشنهاد می‌‌کنیم برای تجربه خواب راحت در هواپیما، صندلی‌های کنار پنجره هواپیما را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا عملاً‌ در یک گوشه قرار بگیرید و سایر سرنشینان مزاحم شما نباشند. از طرف دیگر دیوار بدنه هواپیما نیز می‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای سر شما باشد.

افرادی که خواب منقطعی دارند و گاه‌ و بیگاه بیدار می‌شوند بهتر است صندلی وسط را انتخاب کنند. نشستن در این صندلی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از ردیف صندلی‌های بیرون بیایید و قدمی بزنید. اگر هم خواب شما سبک است سعی کنید تا از رزرو صندلی در کلاس اقتصادی برحذر باشید. تجربه نشان داده است این کلاس را بیشتر خانواده‌های دارای فرزند انتخاب می‌کنند. در نتیجه احتمال زیادی وجود دارد که در حین خواب در این قسمت از هواپیما با صدای کودکان بیدار شوید.

اگر هم به سرما حساس هستید برای راحت خوابیدن در هواپیما پیشنهاد می‌کنیم صندلی‌های کنار خروجی هواپیما را انتخاب نکنید چرا که در این قسمت هوای سرد به داخل وارد می‌شود.

برای خوابیدن در هواپیما تجهیزات لازم برای خواب را همراه داشته باشید

حتما شما هم مسافرین زیادی را دیده‌اید که برای خوابیدن در هواپیما ترجیح می‌دهند هدفون بزنند و موسیقی گوش کنند. اما کارشناسانی هم هستند که این کار را توصیه نمی‌کنند. در واقع گوش دادن به موسیقی در مدت زمان‌های طولانی در خواب اصلاً پیشنهاد نمی‌شود. زمانی که موسیقی از طریق هدفون پخش می‌شود میزان سطح صداهای مختلفی به گوش شما می‌رسد، این کار فرآیند خواب را مختل می‌کند.

خوابیدن در هواپیما

به این ترتیب پیشنهاد می‌شود برای خوابی عمیق به صداهایی که به وایت نویز (White Noise)، معروف هستند گوش فرا دهید، وایت نویز یا نویز سفید صدایی است که چگالی آن در تمام فرکانس‌ها یکسان است و به همین دلیل اختلالی در فرآیند خواب ایجاد نمی‌کند.

گاهی اوقات نیز فراهم کردن حس و حال رختخواب منزل می‌تواند به راحت‌تر خوابیدن کمک کند. با این حساب اگر در اتاق خواب خود از رایحه به‌خصوصی استفاده می‌کنید این عطر را در حین پرواز به بالش بزنید تا راحت‌تر خوابتان ببرد. استشمام رایحه‌های آشنا باعث می‌شود تا بدن شما احساس کند که زمان خواب فرا رسیده است. به همراه داشتن پتویی که در منزل با آن به خواب می‌روید نیز می‌تواند به راحت‌تر خوابیدن شما در حین سفرهای هوایی کمک کند.

استفاده از چشم‌بند در هنگام خوابیدن در هواپیما نیز باعث می‌شود تا اگر به ناگاه نور در کابین مسافرین تغییر کرد شما متوجه نشوید.

برای خواب راحت در هواپیما سراغ قرص‌های خواب‌آور نروید

استفاده از قرص خواب برای خواب راحت در هواپیما و در حین مسافرت‌های هوایی اصلا توصیه نمی‌شود. قرص‌های خواب می‌توانند عوارض مختلفی را برای شما به دنبال داشته باشند. فردی که قرص خواب خورده ممکن است رفتاری غیرعادی از خود نشان دهد و در خواب راه‌ برود.

البته استفاده از قرص‌های ملاتونین برای مسافرینی که منطقه‌های جغرافیایی مختلفی را در حین پرواز پشت‌ سر می‌گذارند اشکالی ندارد. در این شرایط نیز توصیه می‌کنیم بیشتر از یک میلی‌گرم ملاتونین استفاده نکنید. برای خواب راحت‌تر بهتر است این قرص را نیم تا یک ساعت قبل از زمانی که قصد دارید در هواپیما به خواب بروید میل کنید.

لازم به ذکر است که مصرف این قرص برای خواب راحت در هواپیما ممکن است شما را پس از پیاده شدن دچار بی‌خوابی کند. در نتیجه برای اینکه بدن شما به ساعت منطقه جغرافیایی جدیدی که وارد آن شده‌اید عادت کند بهتر است ۲ تا ۳ روز پس از مسافرت نیز برای خواب‌ راحت‌تر از قرص ملاتونین کمک بگیرید.

در پایان به این نکته هم اشاره کنیم که بدن افراد مختلف نسبت به خواب می‌تواند متفاوت رفتار کند، در نتیجه اگر شما هم تجربه‌ای از خوابیدن در هواپیما و خواب خوش و عمیق در هواپیما دارید خوشحال خواهیم شد اگر با ما و کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع thisisinsider
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بهنام می‌گوید

    باز خدا پدر روحانی رو بیامرزه وگرنه این مطلب اصلا به کار نمیومد چون صندلی هواپیماهای قدیمی همه بچه گانه طراحی شده بودن لنگ من یکی که جا نمیشد