گوگل پیکسل ۲ اولین گوشی با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۶ خواهد بود

با وجود این‌که گلکسی نوت ۸ موردانتظارترین گوشی هوشمند در زمان حاضر است، اما به‌نظر می‌رسد گوگل پیکسل ۲ با به‌کارگیری اسنپ‌دراگون ۸۳۶، عنوان قدرتمندترین چیپست را از آن خود خواهد کرد.

0

طبق گزارش Fudzilla منابعی تأیید کرده‌اند که پرچم‌دار بعدی گوگل، یعنی پیکسل ۲، اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از تراشه‌ی جدید کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۶ استفاده می‌کند. این در حالی است که انتظار می‌رود گلکسی نوت ۸ از نسخه‌ی قبلی این تراشه، یعنی ۸۳۵، در کنار تراشه اکسینوس ۸۸۹۵ خودش استفاده کند.

اسنپ‌دراگون ۸۳۶ از نسخه‌ی قبلی خودش ۱۰درصد سریع‌تر خواهد بود و در انحصار گوگل هم نخواهد بود. شرکت‌هایی مثل شیائومی و وان‌پلاس هم احتمالاً مانند گوگل از این تراشه در گوشی‌های هوشمند تولیدی خود در سال جاری بهره خواهند برد.

به‌جز سرعت بیش‌تر، می‌توان کوچک‌تربودن و بهبود عملکرد در سرعت دوربین را نیز از دیگر مزایایش برشمرد. هم‌چنین سرعت کلاک CPU و GPU در این تراشه افزایش یافته است که به‌تبع آن، سرعت کلی آن افزایش می‌یابد و می‌تواند باعث افزایش جزئی عمر باتری گوشی هوشمند شود. ظاهراً کوالکام تمام تمرکزش را روی این گذاشته است تا بتواند در کنار افزایش سرعت تراشه‌هایش، مصرف باتری آن‌ها را نیز کاهش دهد که در این امر موفق بوده است.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.