امواج اولتراسونیک از گوشی شما در آینده جایگزین بلیط کاغذی خواهند شد

اگر سیستم «حضور» دیجیتالی جدید شرکت Ticketmaster به مرحله بهره‌برداری برسد، ممکن است استفاده از بلیت‌های کاغذی به تاریخ بپیوندد. این آژانس بلیت، با شرکت داده بر صوت Lisnr همکاری کرده تا تکنولوژی جدید بلیت‌ها را پیاده‌سازی کند.

0

این تکنولوژی از امواج صوتی اولتراسونیک (فراتر از محدوده شنوایی انسان) برای انتقال داده از گوشی هوشمند شخص به یک محل استفاده می‌کند. فایده این تکنولوژی برای استفاده‌کننده‌ها این است که می‌توانند سریع‌تر به رویداد موردعلاقه خود وارد شوند، Ticketmaster هم متوجه می‌شود که چه اشخاصی در رویداد موردنظر حضور پیداکرده‌اند و به‌این‌ترتیب احتمال تقلب و استفاده چندباره از بلیت‌ها کاهش پیدا می‌کند. همچنین شرکت می‌تواند فروش دوباره بلیت‌ها به دیگر اشخاص را کنترل کند.

شرکت Lisnr اظهار کرده که از امواج بین 18.7 و 19.5 کیلوهرتز که شنیدن آن برای انسان دشوار است، برای انتقال داده به دستگاه‌های سازگار استفاده می‌کند و بر آن نام «صداهای هوشمند» یا Smart Tones گذاشته است. همچنین مسئولان محلی که رویداد در آن برگزار می‌شود، می‌توانند رسیورها یا دریافت‌کننده‌هایی را در اطراف محل قرار دهند تا متوجه شوند که هر شخص دقیقاً در کجا قرار دارد و در صورت نیاز پیام‌های سفارشی‌سازی شده مثل «به صندلی خود بازگردید» برای آن‌ها ارسال کنند. می‌توان از این تکنولوژی برای تائید اعتبار بلیت میلیون‌ها نفر استفاده کرد و امید است که در سال‌های آتی به مرحله بهره‌برداری برسد. برنامه‌های آینده شرکت Ticketmaster، شامل ارائه این تکنولوژی برای خریداران بلیت در محل به‌جای استفاده از کارت اعتباری و ارائه روش‌هایی برای برقراری ارتباط بین هنرمندان با طرفدارانشان است.

البته تنها فروشندگان بلیت‌ها نیستند که می‌توانند از تکنولوژی صوتی نظیر این استفاده کنند. شرکت Jaguar Land Rover از تکنولوژی Lisnr برای شناسایی رانندگان خاص و سفارشی‌سازی محیط داخلی یک خودرو با انتخاب‌هایی برای صندلی و کنترل آب‌وهوا برای آن‌ها است. Chirp سال‌هاست که از صوت برای انتقال داده بین آیفون‌ها استفاده می‌کند؛ و گوگل نیز از امواج اولتراسونیک برای API پیام‌های نزدیک خود بهره می‌برد. ممکن است همکاری جدید Ticketmaster، این تکنولوژی نوپا را به فناوری متداول بدل کند. پیش‌بینی موارد استفاده آن در مراکز خرید، سیستم‌های تبلیغاتی یا حتی پیدا کردن یک محصول خاص مثل دستمال‌کاغذی در فروشگاه‌های بزرگ کار دشواری نیست. به نظر می‌رسد برای حالا سریع‌تر رد شدن از صف ورود به کنسرت‌ها مورداستفاده جذابی از این تکنولوژی باشد.

منبع engadget

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.