حذف بسته‌های حجیم و پرطرفدار TD-LTE مبین‌نت

شرکت ارتباطات مبین‌نت در یک اقدام ناعادلانه و البته نه‌چندان غیرمنتظره به حذف بسته‌های حجیم اینترنت TD-LTE خود اقدام کرده که خشم کاربران این سرویس را برانگیخته است.

2

حتماً می‌دانید به عنوان یک کاربر اینترنت وقتی قصد خرید یک سرویس را داشته باشید ابتدا تعرفه‌های شرکت‌های مختلف را مقایسه می‌کنید سپس هرکدام که برای نیازهای شما مناسب‌تر باشد را خریداری خواهید کرد. در زمانی‌که مبین‌نت به‌تازگی ثبت نام و عرضه TD-LTE خود را آغاز کرده بود با معرفی بسته‌های حجیم و به‌صرفه سعی کرد کاربران پرمصرف را به سمت خود بکشاند. این شرکت حتی در توییتر هم فعالیت خود را آغاز کرده و برای ریتوییت توییت‌هایش جوایزی تعیین کرد.

برخی از این بسته‌ها شامل بسته یک ماهه 100 گیگابایتی با قیمت 70 هزارتومان و بسته سه ماهه 300 گیگابایتی بود. حالا این شرکت بی‌سروصدا بسته سه‌ماهه را حذف کرده و در کنار بسته یک ماهه نیز درج کرده است: «تا آخر تابستان!» این درحالیست که در ابتدای طرح هیچ اشاره‌ای به محدودیت زمانی این طرح‌ها نشده بود و بسیاری کاربران به خاطر همین طرح‌ها سرویس TD-LTE مبین‌نت را خریداری کرده بودند.

پرواضح است که مبین‌نت برای رقابت با شرکت ایرانسل و بسته‌های TD-LTE این شرکت اقدام به عرضه این طرح‌ها کرده بود و حالا به مرور زمان و از طریق حذف بسته‌های به‌صرفه کاربران را متضرر خواهد کرد. در این موضوع که هر سرویس‌دهنده حق دارد طرح‌های تشویقی خود را با قیمت دلخواهش عرضه کند شکی نیست اما حذف بسته‌های از پیش تعیین شده و یا اضافه کردن محدودیت زمانی که پیش از این به آن اشاره‌ای نشده بود نمونه بارز تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. حتی برخی مشتریان ادعا می‌کنند از مبین‌نت درباره ماندگاری طرح‌ها پیش از خرید سوال کرده‌اند و این شرکت به آن‌ها اطمینان خاطر داده که نه‌تنها بسته‌های فعلی حذف نخواهد شد بلکه به تنوع آن‌ها اضافه می‌شود!

داستان وقتی بدتر می‌شود که بدانید به سبک سرویس‌دهنده‌های ایرانی مودم‌های چندصدهزارتومانی TD-LTE مبین‌نت تنها با سرویس‌های همین شرکت سازگار است.

گفتنی است کیفیت سرویس TD-LTE این شرکت نیز اخیراً نسبت به اوایل عرضه افت محسوسی داشته و از کاهش سرعت گرفته تا افزایش پینگ و timeoutهای گاه و بیگاه در گزارش کاربران معترض به چشم می‌خورد.

شاید به‌خاطر داشته باشید ایرانسل نیز چند ماه پیش بسته‌های اینترنت 4G حجیم و پرطرفدار خود را حذف کرد اما مدتی بعد به دلیل بازتاب گستره و اعتراض کاربران مجبور به بازگرداندن این بسته‌ها شد. به این ترتیب اگر شما هم از کاربران TD-LTE مبین‌نت هستید بهتر است نظرات خود را از هر طریق که می‌توانید در این‌باره منعکس کنید.

نمونه‌ای از توییت کاربران درباره این موضوع را می‌توانید اینجا ببینید:

تو ایران بعد از اینکه مشتری جمع کردن شروع می‌کنن به کم‌فروشی و کلاه گذاشتن سر مردم!

 

کلاهبرداری یا چی؟ اینبار نوبت #مبین‌نت

تو روز روشن بسته‌ی محبوب همه کاربرا رو برمیدارن بعدم میگن همینه که هست!

 

تا آخر تابستان؟ شما آخر تابستان میای مودم من رو پس بگیری و مبلغ رو مرجوع کنی؟

 

من دوبار ازشون پرسیدم بعد از اینکه خریدیم حذف نکنید بسته‌هارو… گفتن نه بابا میمونه…

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    سلام اون اینترنت TD-LTE نیست اینترنت TD-LTE تا 350 مگابیت سرعت ثابت داره این دانگلهای سیمکارت خور فقط برای این ساخته شدن تا بشه از اینترنت سیمکارت بر روی چند گوشی و کامپیوتر استفاده کرد و مثل ای دی اس ال وایرلس رادیوگرام وایمکس و غیره اینترنت معتبر و مهمی نیست که اینهمه تبلیغش رو میکنن .ما اینترنت فور جی بدون احتیاج به سیمکارت هم داریم اما متاسفانه داخل ایران نیست.این دانگلهای سیمکارت خور حتی مثل وایمکس قدرت سیگنال قوی وای فای و رابط نصب انتن ندارن .حتی وایمکس بسیار معتبر تر و سرعتی بالا داره متاسفانه اینا توایران باسرعت واقعی غیر قانونین اقای روحانی امدن دستی برسر اینترنت افتضاح ایران کشیدن چقدر هذینه برای انواع اینترنتها دادیم ولی قانون اجازه سرعت واقعیشون رو نمیداد الانم مجبوریم با دانگل سیمکارتی کار کنیم اقایون در رودروایسی سرعت اینترنتهای قدیم مثل adsl و سایر رو به همان وضع قبل گذاشتن فور جی رو معرفی کردن که این یکی سرعتش از اونها بالاتره و اون قدیمیهاش سرعتشون همون بوده این یکی خوبه.مبین نت TD-LTE که نه اینترنتش همان فور جی ثابته سیمکارت بدون نیاز به شماره و ثابت با سرعتی کم و قیمتی بالا و گران اخه گجای دنیا سرعت فور جی به زور به 2 مگ برسه پراز نوسان و کندی سرعت و قیمتی بالا.مبین نت هیچوقت به تعهداتش عمل نکرده و زیاده خواهه وایمکس رو سرعت 128 کیلوبیت رو 16 کیلوبیت میداد 27000 هزار تومان میگرفت میگفتی این حتی 128 کیلوبیت هم نیست 16 کیلوبیته میگفت قانونه.دانگل سیمکارت خور به این گرانی که باید رایگان باشه مخصوصا این دانگلها که طرح تشویقی استفاده از سرعت و اینترنت فور جی هست همه دنیا تا مردم ازیک اینترنت همه جا و برای همه دستگاه های اینترنتشون استفاده کنن متاسفانه اینجا اینجوره مبین نت ارزانترین تعرفش 35000 هزارتومن و 7 گیگه اخه با 7 گیگ چه میشه کرد

  2. محمد می‌گوید

    از کی پول گرفتین تا مبین‌نت رو خراب کنین؟؟؟