طرح رجیستری تلفن همراه از اول تیرماه اجرایی می‌شود

طرح رجیستری تلفن همراه که سال گذشته قرار بود با حاشیه‌هایی فراوان اجرا شود سرانجام قرار است از تیرماه امسال عملی شده تا گوشی‌های قاچاق از شبکه مخابراتی کشور حذف شوند.

0

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتماً با طرح رجیستری موبایل آشنایی دارید. این طرح با هدف مقابله با قاچاق سعی دارد از واردات غیرقانونی تلفن همراه جلوگیری کند به این ترتیب که تنها گوشی‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند امکان اتصال به شبکه مخابراتی اپراتورها را خواهند داشت. طرح رجیستری قرار بود سال گذشته اجرایی شود اما به دلیل مشکلات پیش رو انجام آن تا به امسال به تأخیر افتاده است.

اما حالا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آماده بودن زیرساخت‌های فنی و اجرای این طرح از اول تیرماه خبر داده است. ظاهراً زیرساخت‌های این طرح و شرکت‌هایی که قرار است این پروژه را اجرا و پشتیبانی کنند از طریق مناقصه انتخاب شده و این طرح از تیرماه به صورت سراسری در تمام کشور راه‌اندازی خواهد شد. به این ترتیب از اول تیرماه گوشی‌هایی که قاچاقی و غیرقانونی به کشور وارد شده و تا یکم تیرماه نیز سیم‌کارت درون آن‌ها قرار نگرفته و فعال نشده باشند امکان اتصال به شبکه‌های مخابراتی را نخواهند داشت. پس اگر گوشی شما به هر صورتی وارد شده و در حال استفاده از آن هستید مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.

در این سیستم برای هر گوشی شناسه‌هایی تعریف خواهد شد که می‌توان آن‌ها را از وب‌سایت سامانه وزارت صنعت استعلام کرد تا از ورود قانونی آن‌ها مطمئن شد. حواستان باشد طرح رجیستری به معنای دریافت بهای اضافه از خریدار نیست و بهتر است در این زمینه گول فروشندگان متقلب را نخورید.

منبع خبرگزاری مهر
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.