اپل کابل‌های دزدگیر آیفون را از فروشگاه‌های خود به خاطر راحتی مشتریان جمع‌آوری می‌کند

حتما برای شما هم پیش آمده که در حین بررسی گوشی‌های هوشمند در فروشگاه‌ها، متوجه کابل‌هایی شده‌اید که برای جلوگیری از سرقت گوشی به آنها متصل شده است. این کابل‌ها برای خریداران محدودیت ایجاد می‌کند و اپل قرار شده تا کابل‌های دزدگیر آیفون را در فروشگاه‌های خود جمع‌آوری کند.

0

گوشی‌های هوشمند ابعاد کوچکی دارند و به راحتی در جیب جا می‌شوند، این امر باعث شده تا در فروشگاه‌ها به گوشی‌های هوشمند کابل‌های دزدگیری را متصل کنند تا سارقین به راحتی نتوانند از غفلت فروشنده استفاده کرده و گوشی‌های چند میلیونی را به سرقت ببرند. اما این‌گونه که پیداست اپل از این پس دیگر چندان هم نگران سرقت آیفون‌های خود از این طریق در فروشگاه‌های این شرکت نیست.

یکی از بزرگترین و معروفترین فروشگاه‌های اپل در لندن با طراحی جدید قرار است اواخر همین هفته بازگشایی شود و در طراحی مجدد این فروشگاه دیگر خبری از کابل‌های دست و پاگیر دزدگیر که به آیفون‌ها متصل شده‌اند نخواهد بود. بلاگ خبری MacRumors هم گزارش داده است که دو فروشگاه دیگر اپل در انگلستان و یک فروشگاه اپل در چین هم کابل‌های دزدگیر متصل به گوشی‌های آیفون را در فروشگاه‌های خود کنار گذاشته‌اند.

اپل در خصوص این تصمیم جدید خود به Cnet گفته است، کابل‌های متصل به آیفون‌ها در فروشگاه‌های این شرکت باعث می‌شود کاربران آنگونه که تمایل دارند نتوانند گوشی‌های آیفون را از نزدیک بررسی کنند، از طرف دیگر یکی از نکاتی که خریداران در نظر دارند،‌ نحوه قرار گرفتن گوشی در جیب است و این کابل‌ها از قرار دادن گوشی در جیب جلوگیری می‌کنند،‌ به این ترتیب خریداران اختیار عمل کاملی برای بررسی آیفون‌ها ندارند. از طرف دیگر اگر خریداران گوشی‌های آیفون موجود در فروشگاه‌های اپل را از درِ‌ فروشگاه خارج کنند، زنگ خطر به صدا در می‌آید، اگر هم فردی توانست با شیوه‌های مختلف گوشی را از فروشگاه خارج کند، باز هم به راحتی می‌توان آیفون خارج شده را از راه دور غیرفعال و بلااستفاده کرد. در کنار این تمهیدات امنیتی، دوربین‌های مخفی و همچنین حضور متصدیان فروش در فروشگاه‌های اپل هم جلوی سارقین را خواهد گرفت.

البته گوشی‌های آیفون را اگر در حالت Airplane قرار دهیم، انتقال ارتباطات شبکه‌ای صدا و تصویر، به همراه بلوتوث و وای‌فای گوشی غیرفعال می‌شود و با این حساب بعید به نظر می‌رسد که بتوان به این راحتی‌ها گوشی را رصد کرد یا اینکه آنرا از راه دور غیر فعال نمود. با این حساب ممکن است اپل نرم‌افزار به خصوصی را برای جلوگیری از سرقت شدن آیفون‌های نمایشی حاضر در فروشگاه‌های این شرکت درست کرده باشد.

در پایان ذکر این نکته هم لازم است که کابل‌های دزدگیر تنها دست از سر گوشی‌های آیفون در فروشگاه‌های اپل برداشته‌اند و آی‌پدها و کامپیوترهای اپل حاضر در فروشگاه‌های این شرکت همچنان با کابل دزدگیر برای جلوگیری از سرقت به میز متصل هستند.

bussinessinsider.coms

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.