ویندوز 10 حالا بر روی بیش از 400 میلیون دستگاه نصب شده است

بنابر آخرین گزارش‌های منتشر شده هم‌اکنون بیش از 400 میلیون دستگاه به جدیدترین نسخه سیستم عامل شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز 10 مجهز هستند و آن را به اجرا می‌گذارند.

0

پس از آغاز و استقبال نه چندان خوشایند کاربران از ویندوز 8 و ویندوز 8.1 که نمی‌توان آن را بی‌ارتباط با رابط کاربری سرد و بی‌روح مترو دانست، شرکت مایکروسافت، به عرضه ویندوز 10 که در واقع ترکیبی از ویندوز 7 محبوب و 8.1 خود بود اقدام کرد.

چند ماه پیش و ددقیقا چند هفته پیش از توقف پیشنهاد آپدیت رایگان به ویندوز 10، گزارش‌های منتشر شده از 350 میلیون دستگاه مجهز به ویندوز خبر داشت  و تمامی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 7 و نسخه‌های بالاتر قابلیت و امکان آپگرید رایگان به ویندوز 10 را داشتند و دقیقاً همین دلیل باعث آن شد تا بیشتر این دستگاه‌ها هم‌اکنون به ویندوز 10 مجهز شده باشند.

دستگاه‌های فعال در این آمار به دستگاه‌هایی اطلاق می‌شود که در 4 هفته یا 28 روز گذشته فعال بوده باشند و در این آمار شامل دستگاه‌هایی مانند رایانه‌های رومیزی یا همان پی‌سی، گوشی‌های هوشمند، ایکس‌باکس‌وان، سرفیس‌هاب و هولولنزهای مایکروسافت می‌شود.

پس از پایان مهلت اعلام شده برای آپدیت رایگان به ویندوز 10 سرعت مهاجرت به ویندوز 10 کاهش یافت و بیشتر شامل آنهایی شد که پی‌سی جدیدی خریده بودند و یا از ابتدا این آپدیت را خریداری کرده بودند.

شرکت مایکروسافت امیدوار است که روزی ویندوز 10 به رکورد یک میلیارد دستگاه فعال برسد که یک آرزوی بلندپروازانه به حساب می‌آید اما زمان مشخصی نیز برای آن تعیین نکرده‌اند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.