شرکت Tencent استودیوی Supercell سازنده Clash of Clans را خریداری می‌کند

شرکت Tencent یکی از غول‌های چینی که شرکت مادر سرویس پیام‌رسانی مشهور WeChat و پورتال QQ محسوب می‌شود اخیراً تصمیم گرفته تا استودیوی بازی‌سازی SuperCell سازنده بازی‌های محبوبی مانند Clash of Clans و Clash Royale را خریداری کند.

0

به گزارش وال استریت ژورنال Tencent قصد دارد سوپرسل را از شرکت ژاپنی ارتباطات SoftBank خریداری کند. گزارش پیشین WSJ ارزش سوپرسال را 9 میلیارد دلار برآورد کرده بود که 73 درصد سهام آن در اختیار SoftBank است. گفتنی است SoftBank اخیراً با پرداخت 1.5 میلیارد دلار سهم خود را از 51 درصد به 73 درصد افزایش داده بود.

از آن‌جایی که SoftBank در حال حاضر مقروض است قصد دارد تا برخی بخش‌های خود را واگذار کند. خوب است بدانید این شرکت مالک چهارمین اپراتور بزرگ آمریکا Sprint محسوب می‌شود و اخیراً اعلام کرده که قصد دارد حداقل 7.9 میلیارد دلار از سهام خود را در علی‌بابا به فروش برساند.

Tencent اما به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌های دقیق و هوشمندانه‌ای انجام می‌دهد. پس از خرید Riot Games سازنده محبوب‌ترین بازی آنلاین کنونی دنیا یعنی League of Legends حالا این شرکت قصد دارد سوپرسل سازنده محبوب‌ترین بازی آنلاین موبایلی یعنی Clash of Clans را نیز تصاحب کند. شرکت فنلاندی سوپرسل همچنین عناوین بسیار محبوبی مانند Clash Royale، Boom Beach و Hay Day را نیز ساخته که کماکان درحال سودآوری عظیمی برای آن هستند.

گفته می‌شود جزئیات بیشتر این معامله در ساعات پایانی امروز منتشر خواهد شد.

به‌روزرسانی: معامله به مبلغ نهایی 10.2 میلیارد دلار نهایی شد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.