مسنجر قدیمی یاهو پانزدهم مردادماه برای همیشه تعطیل خواهد شد

پیام‌رسانی که بسیاری از ما خاطرات زیادی با آن داریم یاهو مسنجر است. یاهو اعلام کرده قصد دارد این پیام‌رسان را پس از 18 سال فعالیت در پانزدهم مردادماه برای همیشه تعطیل کند.

0

یاهو در یکی دوسال اخیر وضعیت خوبی ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفته تا تنها بر روی بخش‌های سودده خود مانند ایمیل و تامبلر تمرکز کرده و سایر سرویس‌های کم‌مخاطب را تعطیل کند. پس از تعطیلی چندین دفتر و اخراج چندهزار کارمند این شرکت کماکان به دنبال خریدار است و گفته می‌شود اپراتور آمریکایی ورایزن و شرکت توییتر از جمله مشتریان اصلی یاهو هستند.

yahoo-messenger-chat

به‌هرحال یاهو مسنجر پیام‌رسانی است که پیش از ورود گوشی‌های هوشمند به‌خصوص در میان نوجوانان رایج بود و می‌توان گفت چت‌های اینترنتی، شکلک‌ها و درخواست‌های A/S/L را این پیام‌رسان رایج کرد. چت‌روم‌های یاهو چندماه پیش تعطیل شده بودند و حالا یاهو قصد دارد نسخه قدیمی این سرویس را به کلی تعطیل کند. یاهو مسنجر در سال 1998 ابتدا با نام Yahoo Pager معرفی شد و در طول این 18 سال بارها آپدیت و به‌روزرسانی شد. این پیام‌رسان از اولین سرویس‌های با قابلیت مکالمه صوتی و ویدئویی بود و یاهو سال گذشته آن را به کلی متحول کرده و یک نسخه جدید هوشمندتر و مدرن‌تر از آن را جایگزین کرده و به همین دلیل قصد تعطیلی سرویس قبلی را دارد.

New-Yahoo-Mesenger

به گفته VentureBeat نسخه قدیمی مسنجر یاهو کماکان در آسیا و اقیانوسیه کاربران زیادی داشته و جالب است بدانید این پیام‌رسان در میان تاجران نفتی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است! اما به هر حال این دو گروه از نظر یاهو برای ادامه فعالیت نسخه قدیمی مسنجر کافی نبوده و این شرکت قصد تعطیلی آن را کرده است:

درحالی‌که امروز ما امکان برقراری ارتباط بین نسخه قدیمی و مسنجر جدید را فراهم می‌کنیم اما تمامی کاربران را به کوچ کامل به یاهو مسنجر جدید توصیه می‌کنیم چرا که پشتیبانی از مسنجر قدیمی در تاریخ 5 آگوست (15 مردادماه) به پایان خواهد رسید. ما قصد داریم تمرکز تلاش‌های خود را روی مسنجر جدید منعطف کنیم و تا بتوانیم بهترین تجربه را برای کاربرانمان فراهم کنیم.

مسنجر جدید یاهو شباهت زیادی به مسنجرهای مدرنی مثل واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و تلگرام دارد و به خاطر تحول زیاد در عملکرد و ظاهر نرم‌افزار بسیاری هنوز از نسخه قدیمی استفاده می‌کنند. اما همان‌طور که نوشتیم از 15 مرداد دیگر نمی‌توانید در مسنجر جدید لاگین کرده و یا چت کنید. این تعطیلی برای اپلیکیشن‌های سوم‌شخصی که از API قبلی استفاده می‌کردند نیز صادق است و اگر از کاربران مسنجر قدیمی هستید بهتر است از همین حالا به نسخه جدید مسنجر عادت کنید.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.