اپل حالا می‌خواهد بداند FBI چگونه آیفون را رمزگشایی کرده است!

روز گذشته دادگاه جنجالی FBI و اپل مربوط به پرونده سن برناردینو سرانجام خاتمه یافت و از آن‌جا که FBI توانست بدون نیاز به اپل آیفون یکی از متهمین این حادثه را رمزگشایی کند دیگر نیازی به ادامه این مناقشه ندید. حالا اپل مشتاق است تا روش رمزگشایی آیفون توسط این سازمان را بداند.

0

روز گذشته نوشتیم که دادگاه سرانجام پرونده اپل و FBI را مختومه اعلام کرد. با وجود این‌که اپل از رمزگشایی آیفون 5c سیدرضوان فاروق یکی از تروریست‌های حادثه سن‌برناردینو خودداری کرده بود ظاهراً یک شرکت ناشناس به FBI مراجعه کرده و آیفون را برای این سازمان رمزگشایی کرده است.

FBI که پیش از این از دادگاه خواسته بود تا اپل را مجبور به قرار دادن یک حفره امنیتی برای دسترسی آسان به اطلاعات کاربران کند حالا نیازی به این کار نمی‌بیند چرا که راه ساده‌تری را یافته است.

مسلّماً اپل آن‌قدرها از پایان این داستان راضی نیست و دوست ندارد اطلاعات کاربرانش به راحتی توسط سازمان‌های امنیتی یا سایر شرکت‌ها هک شود. به همین دلیل تیم کوک و اپل می‌خواهند بدانند این شرکت ناشناس از چه روشی موفق به دور زدن رمزگذاری سخت آیفون شده است.

جاستین اولسن مشاور شرکت امنیتی نرم‌افزاری AVG Technologies می‌گوید:

اپل باید هرطور که شده جزئیات این اتفاق را بداند. مسئولیت دولت هم در این قبال این است که به‌صورت محرمانه جزئیات آسیب‌پذیری امنیتی آیفون را به اپل بگوید تا این شرکت بتواند امنیت محصولاتش را بالا ببرد.

اما بسیار بعید است که FBI و دولت راضی به این‌کار شوند. به هر حال اپل قول داده تا در محصولات آینده خود امنیت رمزگذاری را حتی بالاتر ببرد اما مشخص نیست که سرانجام می‌تواند حفره کشف شده توسط FBI را شناسایی کند یا خیر.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.