شرکت تایم شبکه اجتماعی MySpace را برای توزیع محتوا خریداری میکند
شرکت تایم یکی از زیرمجموعههای تایم وارنر که از بزرگترین ناشران آمریکا و منتشرکننده مجله مشهور Time محسوب میشود بهتازگی Viant شرکت مادر شبکه اجتماعی MySpace را خریداری کرده است.
شبکه اجتماعی MySpace قدمتی بسیار بیشتر از فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس یا بیشتر شبکههای اجتماعی دیگر دارد. این شبکه اجتماعی اما امروزه کاربران زیادی نداشته و در سایه فیسبوک محو شده است. با این وجود تایم تصمیم به خرید این شبکه اجتماعی گرفته تا شاید از دهها میلیون کاربری که هنوز عضو این شبکه هستند بتواند برای توزیع و تبلیغ محتواهایی مانند مجله تایم، Entertainment Weekly، مجله ورزشی Sports Illustrated، People و همچنین Fortune استفاده کند.
شرکت تایم به این ترتیب به دیتابیس بزرگ آدرسهای ایمیل کاربران قبلی و کنونی Myspace دسترسی خواهد داشت و قادر خواهد بود تا با راهاندازی کمپینی محتوای تایم را از طریق ایمیل به دست آنها برساند. کمپینهای توزیع محتوا و ارسال از طریق ایمیل هر دو استراتژیهایی هستند که «تیم وندرهوک” مدیرعامل شرکت Viant در مصاحبهای با Business Insider مطرح کرده است.
از وقتی که در سال 2005 شرکت News Corp. مایاسپیس را با قیمت 580 میلیون دلار خریداری کرد این شبکه اجتماعی راه سختی را در پیش داشته است. درحالیکه فیسبوک روزبهروز رشد میکرد مایاسپیس با تصمیمهای اشتباه «روپرت مورداک» کاربران خود را فراری میداد تا جایی که این شبکه اجتماعی با قیمت تنها 35 میلیون دلار در سال 2011 به شرکت Viant فروخته شد. مایاسپیس سپس به صورت بخشی شبکه اجتماعی و بخشی پخش و کشف آهنگ با همکاری «جاستین تیمبرلیک» فعالیت خود را مجدداً آغاز کرد اما هیچگاه به محبوبیت روزهای اوج خود بازنگشت.
شرکت تایم اعتقاد دارد بهجز مایاسپیس Viant نیز میتواند درآمدی تبلیغاتی در حدود صد میلیون دلار را در سال آینده از طریق شبکههای ویژه رسانهای نصیب این شرکت کند. این مقدار به اضافه بیش از 330 میلیون دلاری که تایم در سال 2015 درآمد کسب کرده بود میتواند برای مقابله با ضرر 881 میلیون دلاری کاهش فروش مجلات کاغذی در سال 2015 به کار گرفته شده و شاید اوضاع برای تایم کمی بهتر شود.
واقعا مدیریت خیلی اثر گذاره
وگرنه الان همه میگفتن مای اسپیس نه فیسبوک