یک قابلیت گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 که هرگز نباید آن را استفاده کنید!

گلکسی اس ۷ در راه است اما بدون شک گلکسی اس ۶ برای مدت زیادی به فروش خود ادامه خواهد داد، به این ترتیب با نگاه دوباره‌ای به گلکسی اس ۶ به قابلیتی برخوردیم که هرگز نباید آن را استفاده کنید!

13

این قابلیت که پیشنهاد می‌کنیم هرگز از آن در گلکسی اس ۶ استفاده نکنید اسمارت مَنِیجر (Smart Manager) نامیده می‌شود و همان‌گونه که اشاره شد در گلکسی اس ۶ و سایر محصولات سری گلکسی که از اندروید آب‌نبات چوبی یا نسخه بالاتر استفاده می‌کنند به چشم می‌خورد. به کمک اسمارت منیجر کاربر قادر است دسترسی سریعی به چهار قسمت داشته باشد، باتری، ذخیره سازی، رم و امنیت دستگاه، قابلیت دیگری نیز به نام Clean All از این طریق در دسترس است. این قابلیت توسط Cheetah Mobile ایجاد شده و یکی از ابزارهای محبوب و پرطرفدار بهینه‌سازی گوشی است. لازم به ذکر است که اپراتورهای AT&T و Verizon به کاربران اجازه نمی‌دهند به این ویژگی دسترسی داشته باشند. به این ترتیب اگر این ویژگی را در گوشی خود مشاهده نمی‌کنید پیشنهاد می‌کنیم به دنبال نصب آن نیز نباشید. در اینجا این سوال پیش می‌آید که چرا باید قید اسمارت منیجر گلکسی اس ۶ را بزنیم؟

smart manager 2

همان‌گونه که در بالا اشاره شد اسمارت منیجر شرت‌کات و ویجت به خصوصی را برای مصرف باتری و فضای ذخیره سازی اطلاعات ایجاد می‌کند؛ اما این ویژگی‌ها به هیچ وجه تاثیری در بهینه سازی گوشی ندارند. با این حساب در مجموع می‌توان به راحتی عملکرد اپلیکیشن اسمارت منیجر را زیر سوال برد. یکی از مزایای منفی اسمارت منیجر را می‌توان تاثیر آن بر روی استفاده از رم دستگاه ذکر کرد چرا که در بسیاری از موارد این ابزار کنترل خود را از دست می‌دهد و میزان بسیار زیادی رم اشغال می‌کند. بد نیست بدانید سیستم‌عامل اندروید به صورت خودکار فرآیند مدیریت رم را انجام می‌دهد. اگر خاطر شما باید گفتیم که در کنار اسمارت منیجر ویژگی با نام Clean All نیز نصب شده است، پر واضح است که به این ویژگی با توضیحی که داده شد نیازی نیست. جالب اینجاست که اپلیکیشن‌های در حال اجرا پس از انتخاب گزینه Clean All غیر فعال می‌شوند تا به نوعی میزان حافظه رم شما آزاد‌تر شود اما این میزان غیر فعال بودن زیاد زمان نمی‌برد و مجدد اپلیکیشن‌ها فعال می‌شوند! این فرآیند اجرا شدن مجدد اپلیکیشن‌ها به اندازه‌ای سریع صورت می‌گیرد که در بیشتر موارد ظرف کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود، اگر حرف ما را باور ندارید می‌توانید با چشمان خود در تصویر زیر مشاهده کنید:

smart manager 3
به این ترتیب بیشتر پرُوسِس‌هایی که ویژگی RAM Manager آن‌ها را غیر فعال کرده به سرعت مجدد راه‌اندازی می‌شوند. ذکر این نکته نیز لازم است که گلکسی اس ۶ به ۳ گیگابایت رم مجهز است و این میزان رم به اندازه‌ای کافی است که بتواند به راحتی از عهده اجرای اپلیکیشن‌های مختلف و مدیریت رم آن‌ها برآید.
smart manager 4
اپلیکیشن‌هایی نظیر Clean Master در بین کاربران اندرویدی طرفداران زیادی دارند چرا که این کاربران دید درستی در خصوص عملکرد سیستم‌عامل اندروید ندارند. اینجاست که ابزارهای از بین برنده اپلیکیشن‌های اجرا شده در اندروید مطرح می‌شوند و همان‌گونه که اشاره شد اسمارت منیجر گلکسی اس ۶ نیز همین کار را می‌کند.به این ترتیب امیدواریم در گلکسی اس ۷ شاهد اسمارت منیجر نباشیم یا اگر سامسونگ دست از این ابزار خود برنداشت حداقل آنرا بهینه کند تا واقعا کاربرد داشته باشد.

در پایان همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره شد پیشنهاد می‌کنیم اگر کابر گلکسی اس ۶ یا نوت ۵ هستید عطای ویژگی اسمارت منیجر را به لقایش ببخشید و آنرا حذف کنید.

androidpit.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. آریا می‌گوید

    چطور حافظه کش در گلکسی ای ۶ پاک شود؟
    اسمارت منیجر هم ندارم

  2. shayan می‌گوید

    سلام داخل اسمارت منجر یه انتی ویروس داره میخوام غیر فعالش کنم .گوشی رو ک روت میکنم اکانت سامسونگم رو بلاک میکنه و روشن نمیشه چیکار کنم

  3. حامد می‌گوید

    لطفا بفرمایید چطور می توان این برنامه را پاک کرد . این امکان را نمی دهد

  4. مهیار می‌گوید

    در بین گوشی های اندرویدی هواوی بدترین رابط کاربری رو داره البته در میان گوشی هایی که رابط کاربری اختصاصی خودشون رو دارن

    1. Amir می‌گوید

      البته نظر شماست

  5. quietly brilliant می‌گوید

    شخصا سنس رو به همه uiها ترجیح میدم.کلین مستر و برنامه های مشابه مانند بوستر عمل میکنند،کشها رو پاک میکنند،اما استفاده از تسک کیلرها یا فون بوست ها برای اندروید اصلا جالب نیست،برخلافه بقیه سیستم عاملها،اندروید هرچی رمش پرتر باشه سرعت اجرای اپها بالاتره.استفاده از تسک کیلرها یا برنامه های مشابه درسته رم رو خالی میکنه اما برای بارگذاری دوباره پردازنده رو دوباره درگیر میکنه و این یعنی مصرف باطری بیشتر.اینم بگم پر یا خالی بودن رم تاثیری روی مصرف باتری نداره.

  6. مهمان می‌گوید

    این نوت 3 ما هم جدیدا بک اپدیت کوچیک دریافت کرد و این برنامه بهش اضافه شد.ایا این قضیه برای ما هم صدق می کند؟
    Note 3 sm 9005
    Os 5.0

    1. Amir می‌گوید

      بله

    2. ax1 می‌گوید

      تنها خوبی این برنامه انتی ویروسی هست که همراهشه

      1. Amir می‌گوید

        حالا تا حالا چنتا ویروس رو گوشیتون پیدا کردین؟؟ که آنتی ویروس نیاز باشه

  7. Amir می‌گوید

    کلا رابط کاربری سامسونگ افتضاحه هم طراحی هم بهینگی
    اندروید خودش داغون هست دیگه

    1. ax1 می‌گوید

      افتضاحه که نمیشه گفت، در مقابل اندروید های شرکت های دیگه خیلی بهتره، مشکل اینجاست که اساسا هیچ رابط کاربری خوبی اندروید نداره! انتخاب بین بد و بدتر هست، گوگل شرکت نرم افزاری هستش و بیشتر سورس تولید میکنه مثل کروم یا اندروید اما به رابط کاربری توجه نمیکنه و دست شرکت های دیگه میده اما شرکت های بزرگ نرم افزاری پروژه های خودشون رو دارن و چرا باید به سود شرکت رقیب تلاش کنن! و اینجا تنها شرکتهای تولید موبایل (سخت افزار) برای فروش محصولات خو دست به کارای نرم افزاری زدند که بهترینشون سامسونگ الجی و .. که پشتیبانی متوسط به پایین دارن که حتی شرکت های تولید کننده چینی میشه گفت حتی پشتیبانی ندارند، امیدوارم با ورود بلک بری به اندروید کاربرای این OS طعم پشتیبانی واقعی رو بچشند.

      1. Amir می‌گوید

        من فقط از رابط کاربری اکسپریا خوشم میومد که اونم با اندروید آبنبات جوپی
        خییل زشت شد
        کلا الان آندروید خیلی طراحیاش کارتونی و مصنوعی هست
        به اسم طراحی متریال
        انگار دادن به یه بچه شش ساله نقاشی کرده آیکونا رو