در گوگل استریت‌ویو به بالای بلندترین قله قاره اروپا صعود کنید!

پر واضح است که  اکتشاف جهان از درون خانه و هنگامی که روی مبل نشسته اید، تجربه ای جالب توجه محسوب می شود؛لذت این تجربه زمانی دو چندان می شود که بتوان از طریق سرویس گوگل استریت‌ویو به بالای بلندترین قله قاره اروپا در عرض چند ثانیه صعود کرد.

0

گوگل استریت‌ویو یا نمای خیابان گوگل، یک فنّاوری است که عکس‌های سراسرنما را در گوگل ارت و گوگل نقشه‌ها برای خیابان‌ها قابل دیدن می‌نماید. این سرویس در ۲۵ می ۲۰۰۷ آغاز به کارکرد و فقط شامل چند شهر از ایالات‌متحده آمریکا می‌شد، اما کم‌کم گسترش پیدا کرد و شهرهای زیادی از تمامی جهان را در برگرفت. عکس‌های گوگل توسط کاروانی از خودروهایی ویژه با دوربین گرفته شده است.

حال جالب است که بدانید گوگل از طریق این سرویس برای افرادی که از پول و نیروی جسمانی کافی برای فتح بلندترین قله قاره اروپا برخوردار نیستند، امکانی فراهم کرده که می‌توان با چند کلیک، تصاویری پانامرایی از رشته‌کوه‌های آلپ را مشاهده کرد.

از آنجا که این تصاویری به صورت 360 درجه توسط یک تیم مجرب کوهنوردی تهیه گردیده، با حرکت میان آن‌ها، ممکن است حس اسکی بر روی کوه‌های آلپ بدون استرس از احتمال سقوط یا ذوب شدن یخ‌های غول‌پیکر به شما القا شود.برای صعود مجازی به بلندترین قله قاره اروپا می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.