گوشی هوشمند شما چه زمانی به اندروید 6 مارشملو آپدیت می‌شود؟

همان‌طور که در جریان هستید و یا اگر نیستید بهتر است آگاه باشید که هم‌اکنون نسخه پیش‌نمایش اندروید M (اندروید مارشملو) تنها در برای توسعه‌دهندگان و دارندگان آخرین نسل از گوشی‌های سری نکسوس منتشر شده، با این حال انتظار می‌رود در ماه‌های باقی مانده از سال جاری نسخه نهایی آن در اختیار تولیدکنندگان دیگر محصولات اندرویدی نیز قرار گیرد.

180

یکی از دغدغه‌های دارندگان گوشی‌های بالا رده اندرویدی به دلیل اینکه هزینه بالاتری نسبت به میانرده‌ها هزینه می‌کنند، عدم اطمینان خاطر از عرضه شدن نسخه‌های جدید پلتفرم قدرت گرفته دستگاه خود و بازه زمانی پشتیبانی شرکت سازنده از آن می‌باشد. با ما در ادامه در فارنت همراه باشید تا برنامه شرکت‌های مختلف را به منظور عرضه اندروید 6 مورد بررسی قرار دهیم.

سونی

Six Sony devices will jump straight to Android 6.0 from Android 5

سونی طبق روال همیشه هیچ عجله‌ای به منظور آماده‌سازی بسته‌های به‌روزرسانی جدید برای تولیدات خود نداشته و دارندگان گوشی‌های این برند همیشه جزو آخرین افرادی هستند که می‌توانند نسخه‌های جدید اندروید را دریافت کنند. بر همین اساس هم‌اکنون نیز هیچ جدول زمان‌بندی مشخصی به منظور آماده‌سازی و انتشار آپدیت اندروید 6 مارشملو از سوی این شرکت ژاپنی ارائه نگردیده با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که برخی پرچم‌داران سری اکسپریا تا پایان سال جاری می‌توانند به اندروید 6 به‌روز شوند، این در حالی است که میان رده‌های این خانواده زودتر از بهار سال آینده نباید منتظر دریافت این بسته باشند.

البته خوشبختانه سونی لیست محصولاتی که به طور یقین به اندروید 6 ارتقا خواهند یافت را آماده کرده که از طریق این صفحه قابل دسترس می باشد. بر این اساس گوشی‌هایی همچون اکسپریا زد 3 پلاس، ام 5، تبلت زد 4، سی 4 و سی 5 الترا به جای اندروید 5.1.1 مستقیماً به نسخه مارشملو ارتقا خواهند یافت.

اچ‌تی‌سی

htc-marshmallow-list

در صورتی که شما به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید و از یکی از دستگاه‌های هوشمند جدید اچ‌تی‌سی بهره‌ ببرید به احتمال زیاد این به‌روزرسانی برای شما در اواخر سال جاری قابل دریافت خواهد بود. این شرکت تایوانی از زمان عرضه رسمی M8 به بازار وعده انتشار سریع‌تر نسخه‌های جدید اندروید 6 برای خریداران محصولات خود  را داده بود که تا به امروز به نظر می‌رسد به عهد خود وفا کرده زیرا One A9 قرار است به صورت پیش‌فرض با اندروید مارشملو بر روی پیشخوان خرده فروشی‌ها قرار گیرد.

در طرف دیگر انتظار می‌رود محصولات بالا رده این شرکت نیز در بازه زمانی کوتاهی که تا پایان سال جاری میلادی باقیست بتوانند به اندروید 6 دسترسی داشته باشند البته بدیهی است که نسخه گوگل پلی M8 زودتر از تمامی محصولات اچ‌تی‌سی مجوز دریافت اندروید 6 را دریافت خواهد کرد. بر اساس این جدول، گوشی‌های Desire Eye، Desire 816، Desire 820، Desire 826، One M8s، One M8 Eye، One E8، One ME، One E9+، Butterfly 2 و Butterfily 3 هم بدون شک به اندروید 6.0 به‌روزرسانی خواهند شد، این در حالی است که این نسخه همراه با رابط کاربری سنس 7 نیز به زودی برای HTC One M9 و +One M9 از راه می‌رسد.

موتورولا

motorola-droid-turbo-2

بدون شک بعد از گوگل، موتورولا بهترین عملکرد را در آماده‌سازی آپدیت نسخه‌های جدید اندروید برای تولید خود داشته است به طوری که قریب به اتفاق اکثر محصولات بالا رده این شرکت همیشه ظرف مدت دو الی 3 ماه پس از معرفی نسخه‌های جدید اندروید به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. انتظار می‌رود این رویه برای اندروید مارشملو کماکان حفظ شود.

از جمله محصولات این شرکت که ممکن است تا پایان سال جاری به اندروید 6 ارتقا پیدا کنند می‌توان به موتو ایکس استایل، موتو ایکس پیور ادیشن، موتو ایکس پلی و نسل سوم موتو جی، نسل دوم موتو ایکس پیور ادیشن، دروید توربو، موتو مکس، نسل دوم موتو ایکس، نسل دوم موتو جی و موتو جی نسخه‌ی LTE اشاره کرد.

سامسونگ

marshmallow-829x420

بر طبق یک رسم همیشگی پرچم‌داران دو نسل قبل سامسونگ همیشه در صدر جدول دریافت‌کنندگان آپدیت‌های جدید قرار گرفته‌اند، بر این اساس بدون شک گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 آج پلاس اولین محصولاتی از سوی سامسونگ خواهند بود که به اندروید مارشملو ارتقا می‌یابند بااین حال شرکت سازنده برای القا اطمینان خاطر به دارندگان محصولات این شرکتی لیستی از گوشی‌هایی که این نسخه را دریافت می‌کنند را به این شرح اعلام کرده است: گلکسی نوت 5، گلکسی اس 6 آج پلاس، گلکسی اس 6 آج، گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 دو سیم‌کارت، گلکسی نوت 4، گلکسی نوت 4 دو سیم‌کارت، گلکسی نوت آج،  گلکسی تب A و گلکسی آلفا.هنوز هیچ تاریخ مشخصی از سوی این شرکت کره‌ای به منظور انتشار آپدیت اندروید 6 برای این محصولات اعلام نگردیده است.

هواوی

Huawei-P8-Lite-1

این شرکت چینی تا به امروز عملکرد رضایت بخشی در انتشار نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌هایش را به نمایش نگذاشته با این حال ممکن است همکاری جدید آن با گوگل که منجر به تولید نکسوس 6P شده است این روند را کمی تغییر دهد. بر این اساس گوشی‌های هواوی پی ۸، میت ۷، میت اس، پی ۸، پی ۸ مکس، جی ۷ پلاس، جی ۷، آنر ۷، آنر ۷ آی، آنر ۶ پلاس، آنر ۶، مدیاپد ایکس ۲، ۴ ایکس و پلی ۴ سی به‌روزرسانی اندروید مارشملو را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که این به‌روزرسانی در قالب اندروید استوک عرضه نخواهد شد و از رابط کاربری Emotion UI بر روی اندروید مارشملو استفاده خواهد شد. این در حالی است که زمان دقیق عرضه این به‌روزرسانی‌ها نیز مشخص نشده اما آن‌طور که از شواهد پیداست این فرایند تا ابتدای سال آینده آغاز نخواهد شد.

ال‌جی

lgg4update-980x420

بر اساس خبرهای تائید نشده، کاربرانی لهستانی ال‌جی جی 4 در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانند به اندروید 6 گوشی خود را ارتقا دهنده. در همین حال به نظر نمی‌رسد به جز ال‌جی جی 4، جی 3، جی فلکس 2 و V10 دیگر محصول این شرکت کره‌ای به اندروید مارشملو ارتقا پیدا کند؛ هرچند که تاریخ انتشار آپدیت مذکور برای چهار گوشی ال‌جی نیز در نقاط مختلف جهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تا الآن خبری از دریافت آپدیت به اندروید 6.0 مارشملو برای سایر تبلت‌های ال‌جی منتشر نشده، اما ممکن است برنامه عوض شود. درحالی‌که LG G Pad 8.3 سه ماه پیش و LG G Pad II 8.0 تنها اندکی قبل از فامیل بزرگ‌تر خود در کره عرضه شد، خبری از برنامه ال‌جی برای عرضه اندروید مارشملو برای این دو هم نشده است.

وان پلاس

OnePlus-2-Hands-On

از آنجا که این شرکت تازه ظهور کرده تنها دو مدل مطرح در بازار دارد، انتشار قریب‌الوقوع اندروید 6 برای گوشی وان پلاس 2 که از پلتفرم اختصاصی OxygenOS دور از انتظار نخواهد بود. در طرف دیگر از آنجا که نسل اول گوشی وان پلاس از کاستوم رام سیانوژن بهره می‌برد، نمی‌تواند به این زودی‌ها منتظر دریافت آپدیت مذکور باشد. البته لازم به ذکر است که نسخه پیش‌نمایش کاستوم رام سیانوژن سازگار با اندروید 6 از هم‌اکنون نیز قابل دریافت می باشد.

سری نکسوس

Nexus_5X.0.0

طبق منوال همه ساله سری نکسوس پیش از تمامی محصولات مبتنی بر اندروید می‌توانند نسخه جدید این پلتفرم را دریافت و نصب نمایند. به نظر می‌رسد این روال برای اندروید 6 مارشملو نیز ادامه پیدا کند. در حالی که ال‌جی نکسوس 5X و هواوی نکسوس 6P  به طور پیش‌فرض از اندروید مارشملو بهره می‌برند ، محصولات منتخب دیگری از جمله ال‌جی نکسوس 5، موتورولا نکسوس 6، ایسوس نکسوس 7 (2015)، اچ‌تی‌سی نکسوس 9 و ایسوس نکسوس پلیر از تاریخ سیزدهم مهرماه این بسته به‌روزرسانی را بسته به منطقه جغرافیایی دریافت کرده و می‌کنند.

همان‌طور که مشاهده می‌شود در لیست فوق نامی از دستگاه‌هایی همچون ال‌جی نکسوس 4، ایسوس نکسوس 7 (2012) و سامسونگ نکسوس 10 به میان نیامده است؛ این بدان معناست که این محصولات سری نکسوس دیگر از پشتیبانی مستقیم گوگل خارج گردیده و امیدی به انتشار به‌روزرسانی‌های آینده برای آن‌ها نیست.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

180 نظر برای این مطلب
  1. mehdi می‌گوید

    سلام خسته نباشید ایا سامسونگ نوت ۳ n9005به اندروید ۶میره ممنونم اگه جواب بدید

  2. حامد ضمیری می‌گوید

    آیا واقعیت دارد که برای سامسونگ جی7 اندورید 6 می آید یا نه ؟
    لطفا پاسخ بدهید…

  3. رامیاد اکبری می‌گوید

    این سایت کامل نیست و خیلی گوشیا مثل کا۳نوت رو جا انداخته

  4. Abbas می‌گوید

    آیا برا samsung galaxy note 3 new هم ابدیت میاد

  5. علی می‌گوید

    سلام گوشی جی پنج به اندروید شیش ارتقا داده میشه اگه نمی شه لطفا دلیشا بگید با تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر منظورتون J5 سامسونگ هست مشخص نیست اما احتمالاً خیر. معمولا شرکت ها محصولات رده پایین خودشون (مثل همین سری J) رو آپدیت نمی کنن. پرچم دارها 2 بار آپدیت های اصلی رو دریافت می کنند و میان رده ها مثل سری A معمولا یکبار

  6. غزاله می‌گوید

    سلام کسی سونی z2 داشته که به اندروید شش اپدیت کرده باشه؟ دفتر تلفنم و پیام هام باز نمیشن چیکارکنم؟

    1. Mostefa می‌گوید

      اره منم آپدیت کردم دقیقا به همین مشکل خوردم.یا باید گوشی رو فلشش کنی و به اندروید 5 برگردونی یا اگه عجله نداری صبر کن تا سونی یه نسخه ادیت شده اندروید 6 بده بیرون اخه همه ی نسخه های z2 به این مشکل خوردن

  7. Saeed می‌گوید

    سلام
    کسی جی 3 داره که اپدیت کرده باشه؟
    من 7 ماهه منتظر اپدیتم.اصلا اپدیت میشه یا نه؟

  8. احمدرضا می‌گوید

    آیا برای جی۸ انروید ۶ میاد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هواوی جی 8؟ بله

  9. امیرحسین می‌گوید

    سلام گوشی من اچ تی سی ام9پلاسه ولی هنوز آپدیت اندروید6براش نیومده.میخواستم ببینم گوشی من مشکلی داره یاکلا هنوز آپدیت براش نیومده??
    ممنون میشم اگه جواب بدین

  10. شمس می‌گوید

    ایا برای هواوی پی 8لایت اندروید6میاد چون اندرویدش 5.0.1 کی میاد لطفا جواب بدید

  11. معین می‌گوید

    گوشی من گلکسی الفا هست میدم در گوشی فروشی می‌گه واسش رسمی نیومده ولی تو سایت زده اومده گوشیم اصلم هم هست

  12. حسین می‌گوید

    سلام. واس گوشی های ایسوس کی اپدیتش میاد؟
    مال من زنفون سلفی

  13. عهرفان می‌گوید

    باسلام :کی نوت 3 آپدیت خواهد شود با تشکر

  14. محمدرضا می‌گوید

    سلام خسته نباشی من گوشیم سونی z3 این ارتقا رو دانلود ونصب کردم خیلی عالیه اندوید 6 ممنون وسپاس وااااااقعا محشره

  15. فرناز می‌گوید

    با سلام برای گوشی گلکسی جی5ااندروید6میاد؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. Yoofe می‌گوید

    پس هوآوی جی8 چی جی 7 آپدیت میشه ولی ولی جی 8 کشکه

    1. حسینYm می‌گوید

      داداش من جی هفت پلاس با جی ۸ یکیه .

  17. محمدرضا می‌گوید

    سلام لطفا حتما جواب بدین من گوشیم گرند پریم اندروید 5.1.1 هست آیا اندروید 6 برای گلکسی پرایم آمده؟ یا کی خواهد آمد؟

  18. امییررررررررر می‌گوید

    /??????اپدیت اندروید 6 برای sony c3 dual هیچوقت نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  19. علی می‌گوید

    گوشیه هواوی هونور 4c کی اندروید 6 براش میاد

    1. احد می‌گوید

      واسه گوشی شما خیلی وقته که اندروید 6 اومده. بهتره یه سرچ تو گوگل بکنی عزیزم

  20. رضا pc10 می‌گوید

    سلام
    اقا یکی جواب مارو بده دیگه مدیر سایت لطفا جواب منو بده
    اندروید6 به گلکسی A7سری YDمیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااد یا ن؟
    مرررررررررررررررررررررررررررسی اگ جواب بدی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      فک نکنم اینو به این دقیقی که شما خواستید رو حتی خود مدیر سامسونگ هم بدونه..پیش‌بینی شخصی من ابتدای تابستونه

  21. محسن می‌گوید

    این شرکت چینی تا به امروز عملکرد رضایت بخشی در انتشار نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌هایش را به نمایش نگذاشته :)))))))))))))))))

    سی پی یو های سیلیکون -930 – 4 هسته 2 گیگاهرتز – 4 هسته 1.5 گیگاهرتز
    رم 3
    حافظه داخلی 16
    حافظه جانبی تا 128 گیگ
    دوربین 13 و 8 مگاپیکسل
    باطری با ظرفیت بالا
    قیمتش نهایت 1.150.000

    همچین گوشیو سامسونگ بزنه زیر 1.5 میلیون نمیده بیرون :))

  22. ممرضا می‌گوید

    سلام من هانر 6 دارم . اندروید گوشیم 4.4.2 و بصورت دستی به 5.1.1 ارتقا ندادم چون شرکتی نبود …حالا سوالم اینه اندروید گوشیم از 4.4.2 به 6 ارتقا پیدا میکنه یا باید اول 5 کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  23. ARASH می‌گوید

    سلام آیا اندروید 6 چه زمانی برای گلکسیE7منتشر میشه؟ اگه ماسخگو باشین ممنونتون میشم

  24. امیر می‌گوید

    چرا برای samsung galaxy j7 اپدیت نیومده??

    1. daniyal می‌گوید

      هیچ وقت نمیاد

  25. محمد رضا می‌گوید

    اقا من گوشیم گلکسی اس 6 هستش چرا اخه اپدیت نمیاره رو اعصابمه واسه نوت 5 اومده ولی واسه من نع

  26. محمد می‌گوید

    چه زمانی برای گلکسی نوت 4 اندروید 6 میاد آگه جواب بدید ممنون میشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هیچوقت سامسونگ زمان مشخصی اعلام نمی کنه

  27. پیمان می‌گوید

    باسلام لطفا بگید واسه اس5 اندروید 6 میاد یا نه

    1. بهزاد ایزدی فریمانی می‌گوید

      سلام؛احتمالش هست اما ضعیف

  28. رصا می‌گوید

    سلام دوستان برای گلکسی A5 میاد
    ؟؟؟؟خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برای مدل 2016 احتمالا به زودی عرضه میشه امانسخه قبلی مشخص نیست

  29. میلاد می‌گوید

    چرا به سامسومگ جی 7 که گوشی جدید هستش اندروید 6 ندادند

  30. علی می‌گوید

    اپدیت گوشی هووای میت اس به اندروید مارشمالو از طریق خود گوشی بهتره یا به صورت دستی؟طریقه اپدیت به صورت دستی هم لطفا اموزش بدید

    1. علی می‌گوید

      چون رمش یکو نیم هست سامسونگ چیه اخه

  31. hasan می‌گوید

    چرا ابدیت برای huawei honor 4x نیومد؟ حتی من میزنم در قسمت برسی برپز رسانی بروزرسانی انروید. ۵ برام نفرستاده

  32. طاها می‌گوید

    دوست عزیز این اندروید برای galaxy s5 هم منتشر میشود

  33. منصور می‌گوید

    سلام
    اندروید 6 باسه سونی اکسپریا C3 میاد؟
    آپدیت های قبلیش که خوب اومدن
    اول 5.0 و بعدش 5.1.1

    1. علی ارغوان می‌گوید

      C3 دیگه بعید به نظر می رسه با وجود عرضه C4 و C5

  34. note 5 می‌گوید

    سلام آقایون این آپدیت کی میاد پس؟؟؟لطفا دقیق زمانشو بگین.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      آپدیت به تازگی شروع شده. اگر نمی خواین صبر کنین میتونین با odin فیرمور رسمی رو فلش کنین
      samsung-updates.com

  35. آرش می‌گوید

    این اندروید6واس الجی جی3 داخله آپدیت سنترش میاد یاخودمون باید بریم نمایندگی6کنیم

  36. hokomat می‌گوید

    سلام زمان دقیق کسی میدونه خسته شدیم بس ک چرخیدیم چرخیدم ببین تاریخ دقیقش کیه

  37. مجتبی می‌گوید

    برای گرند پرایم کی میاد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گرند پرایم آپدیت نخواهد شد

  38. پرهام می‌گوید

    سلام ببخشید خیلی مهمه میشه لطفا یکی بگه آپدیت برای گلکسی تب اس میاد یا نه ؟ آخه خیلی نامردیه نیاد

  39. میلاد می‌گوید

    من همین الان با پشتیبانی سایت htc انلاین صحبت کردم و گفت برای htc desire eye اپدیت نمیاد برای بروز رسانی اندروید 6 از همینجا لعنت میفرستم به جدو اباد اچ تی اسی که چندین سال قبل همین بلارو سر دیزایر اچ دی اورد اقا دیگه اچ تی سی نخرید که پشتیبانیش اشغاله جالبسشم اینه گوشیای جدید ترش که خیلی ضعیف تر از htc desire eye به روز رسانی میشه

  40. علی می‌گوید

    من M8 4G دارم پس چرا آپدیتش نیومده ؟؟

  41. یاشار می‌گوید

    من A8 دارم آندروید ۶ میاد براش؟؟؟

    1. رامیاد اکبری می‌گوید

      بله و این موضوع قطعی هست و می توانید آپدیت دستی را انجام دهید

  42. رامیاد اکبری می‌گوید

    تو صفحه های دیگه نوشته بود سامسونگ j7 به اندروید 6 آپدیت میشه پس چرا این جا خبری از j7 نیست ما که گیج شدیم

  43. رضا می‌گوید

    ژانویه 2016 هم که اومد پس چرا آبدیت سامسونگ نیومده؟

  44. رضا می‌گوید

    دلیل اینهمه بد گویی و خراب کردن شرکت بزرگی مث سونیو نمیدونم…. بهترین به روز رسانی هارو این شرکت داره واسه محصولاتش میده…آخه چرا الکی نظر میدید… تا حالا شده یه z2دستتون بگیرید ببینید اصلا چطوریه؟من به شخصه 4بار این گوشیو به روز رسانی کردم هر بار هم بهتر شده از دفه قبل….سونی تو به روز رسانی حرف نداره

    1. msm می‌گوید

      من زد تو داشتم ینی روزی نبودکه ناراحت نباشم دوربینش که 20 نبود اولا خیلی زور بزد8 بود بعد یه بازی 100 مگی ریختم روش هنگ کرد شانسم گفت شارژش کم بود گذاشتم خاموش شد تا از هنگی در اومد با 800 تومن ضرر فروختم حالا honor 5x گرفتم بخدا همه چیش از اون بهتره چنتا بازی سنگین ریختم راحت بالا میاورد قیمتش که نصف زد 2 بود هیچ همه چیش از اون بهتر بود حتی دوربینش الانم که اندرویدش 5 هس اپدیت 6 هم اومده براش

  45. Emran می‌گوید

    خب اپدیدت s6 کی میاد؟

  46. quietly brilliant می‌گوید

    اندروید 6 برای ام9 اومد.

  47. سهراب می‌گوید

    خوشحالم که نوت 4 دارم….

    1. REZA می‌گوید

      الان مثلا خواستی بگی نوت فور داری ؟؟

    2. رامیاد اکبری می‌گوید

      حق داری چون آپدیت میشه

    3. سعید می‌گوید

      منم همینطور.چون بیشترین تغییر قابل توجه تو نرم افزار تو گوشی ها نوت 4 خیلی تغییر میکنه

  48. حسین می‌گوید

    واقعا خنده داره!!!! سونی یکی از بهترین شرکت ها تو زمینه ای بروز رسانی هست! اونوقت اینجوری نوشتید بکوبیدش؟!!! که چی؟!!
    نوت 2 و Xperia Z همزمان اومدن! اندروید 5 lollipop برای نوت 2 نیومد!!!! یعنی سامسونگ میتونست بیاره ولی نیاورد! ولی سونی با اقتدار کامل گفت برای همه سری های زد میاد و به وعده اش عمل کرد!
    متنفرم از کسایی که بدون اطلاع و تحقیق کافی اظهار نظر میکنند!!!

  49. رضا می‌گوید

    واقعاً از فارنت بعید بود اینطوری سونی رو بکوبه شاید هم باید عادت کنیم به اینطور مطالب!
    اتفاقا سونی بعد از گوگل برترین شرکت اندرویدی تو زمینه اپدیت هست!احتمالا مطالب بخش سونی و هواوی با هم قاطی شده!

  50. حسین می‌گوید

    سامسونگ گفت گوشی هایی ک زود تر از همه درفات می کنند واسه s5 هم میا باید صبر کنید

    1. ایدین می‌گوید

      خوبه اگه بیاد اخه من گلگسی اس۵دارم