نسل بعدی آیفون اپل احتمالا از چیپست‌های اینتل قدرت خواهد گرفت

آن‌طور که عنوان شده این شرکت در حال حاضر چیزی در حدود 1000 نیروی کاری را در پروژه یادشده به کارگماشته است. اگرچه اینتل هنوز رسما به عنوان شریک اپل در تولید تراشه‌های ویژه گوشی‌های هوشمند تعیین نشده اما در صورت قطعیت موضوع باید این همکاری را یک پیروزی برای اینتل برشمرد.

1

یکی از دلایل احتمالی برای جایگزینی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و TSMC با اینتل آن است که اینتل با بهره‌گیری از تکنولوژی 14 نانومتری خود می‌تواند تراشه‌هایی به مراتب کوچک‌تر تولید کند. این گزارش همچنین مدعی شده که اینتل فرایند تولید با استفاده از تکنولوژی 10 نانومتری را نیز در دست بررسی دارد.

این تراشه جدید توسط اپل طراحی خواهد شد و احتمالا معماری LTE نیز در آن ادغام خواهد شد و اینتل بر فرایند تولید نظارت خواهد کرد. از سوی دیگر همان‌طور که می‌دانید شرکت اپل محصول دیگری یعنی اپل واچ را نیز با بهره‌گیری از سیستمی ویژه در قالب یک پکیچ به بازار عرضه کرده است. این پکیچ حجم بیشتری در مقایسه با یک تراشه داشته اما در صورتی که اپل قصد دارد اپل واچ خود را به طراحی باریک‌تر و البته با قابلیت LTE تجهیز کند به‌نظر می‌رسد اینتل بهترین گزینه موجود باشد.

thenextweb

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. استاد جعفر می‌گوید

    اپل بدبخت اکسینوس چشاشو در اورده