رونمایی ZTE از Axon Max همزمان با انتشار جزئیات بیشتر از Axon Mini و Axon Watch

در سال جاری میلادی و با رونمایی از Axon Phone نگاه‌ها به حضور یک تازه‌وارد یعنی ZTE به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند خیره شد.

0

در روز جاری این شرکت چینی رویدادی را به‌منظور ایجاد نگاهی دقیق‌تر به استراتژی برند خود در قالب خط تولید گوشی‌های Axon برگزار کرد.

مدیرعامل بخش گوشی‌های همراه ZTE، آدام زِنگ در این خصوص می‌گوید:

دستگاه‌های موجود در خط تولید محصولات AXON به‌طور کامل بر پایه آنچه در ذهن کاربران می‌گذرد و بر اساس خواسته‌های آن‌ها و آنچه انجام می‌دهند طراحی شده است. استراتژی پرچمداران ما تغییرات کاملی داشته و ما معتقدیم تمامی شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک برند جهانی در تولید محصولات الکترونیکی را دارا هستیم.

این شرکت در این رویداد به بیان جزئی‌ترین مشخصات Axon Mini، گوشی هوشمندی که پیش از این در ماه جولای رونمایی شده بود پرداخت. لازم به ذکر است که Axon Mini اولین گوشی هوشمندی است که از قابلیت فورس‌تاچ بهره می‌برد تا حتی پیش از هواوی Mate S برخورداری از این قابلیت را به رخ بکشد. این دستگاه از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی از نوع AMOLED با صفحه‌نمایش خمیده 2.5D، تراشه اسنپ‌دارگون 616 هشت‌هسته‌ای شرکت کوالکام در کنار شتاب دهنده گرافیکی Adreno 405، سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد. دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو، باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا حجم 128 گیگابایت نیز از دیگر قابلیت‌های این دستگاه هوشمند هستند. این دستگاه هوشمند در قالب رنگ‌های طلایی یونی، نقره‌ای و رزگلد روانه بازار خواهد شد.ZTE_Axon_Watch

یکی از نکات قابل اهمیت و درخور، بهره‌گیری از چنین مشخصات سخت‌افزاری در قالب محصولی کاملا جمع و جور است. این دستگاه هوشمند تنها 3.5 میلی‌متر ضخامت داشته و عرض آن هم 70 میلی‌متر عنوان شده است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش نیز 0.85 میلی‌متر هستند. دوربین پشتی این دستگاه از قابلیت فوکوس خودکار با توانایی شناسایی فاز بهره‌مند شده که به کار امکان فوکوس بر روی سوژه را در مدت زمان 0.1 ثانیه می‌دهد. این دستگاه از میکروفون‌هایی دوتایی در قالب تراشه صوتی های‌فای AKM4961 پشتیبانی می‌کند که صدای با کیفیت بالای 32 بیتی و ضبط صدای خوب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدنه این گوشی هوشمند نیز از آلیاژ آلومینیوم-تیتانیوم درجه 787 ساخته شده که در تولید بوئینگ از آن بهره گرفته شده بود.

یکی از ویژگی‌های بارز این گوشی هوشمند، امکان فعال‌سازی قابلیت جستجوی صوتی آن در 1.2 ثانیه است که به همراه پشتیبانی از ترجمه صوتی برای زبان‌های انگلیسی، چینی، ژاپنی و کره‌ای، امکان ترجمه بدون وقفه را فراهم می‌کند. این گوشی هوشمند از قابلیت تشخیص اثرانگشت در کنار اسکن چشم و تشخیص صدا به‌عنوان گزینه‌هایی برای امنیت بالاتر پشتیبانی می‌کند.

در کشور چین، این گوشی هوشمند از طریق فروشگاه آنلاین ZTE و خرده‌فروش‌های بزرگ در دسترس خواهد بود و در چند ماه آتی در کشورهای هنگ‌کنگ، تایلند، سنگاپور، روسیه، ژاپن، هند، استرالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه، اسپانیا و ایتالیا نیز شاهد عرضه آن خواهیم بود.

مدل‌های طلایی یونی و نقره‌ای با قیمت 379 دلار به فروش خواهند رسید و مدل رزگلد نیز 399 دلار قیمت خواهد داشت. اگرچه جزئیات بیشتری از قابلیت‌های خاص این نسخه خاص اعلام نشده اما طبق اعلام ZTE، مدل Mini Premium نیز با قیمت 439 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

Axon Watch، ساعت هوشمند ZTE نیز که در ماه جولای 2015 معرفی شده بود از تاریخ 5 آبان‌ماه در کشور چین از طریق فروشگاه آنلاین ZTE به فروش خواهد رسید. این دستگاه الکترونیکی پوشیدنی از صفحه نمایش 1.4 اینچی گوریلا گلس با پوشش یاقوت بهره می‌برد. بهره‌گیری از 512 مگابایت رم، 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی و بلوتوث 4.1 از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند است. این دستگاه هوشمند به جای Android Wear، از سیستم‌عامل Tencent بهره‌مند شده است. نرم‌افزارهای QQ و WeChat نیز به‌طور پیش‌فرض بر روی این دستگاه هوشمند موجود هستند. این در حالی است که قیمت درنظرگرفته شده برای این ساعت هوشمند اعلام نشده است.AxonMax

این در حالی است که Axon Max، دیگر گوشی هوشمند این شرکت بود که در این رویداد در معرض نمایش قرارگرفت. اگرچه هنوز مشخصات رسمی این محصول اعلام نشده اما بر اساس خبرهای منتشر شده از منابع مختلف، این دستگاه هوشمند از صفحه‌نمایش 6 اینچی با رزولوشن QHD، تراشه اسنپ‌دارگون 810 و چهار گیگابایت رم بهره‌مند خواهد شد. اگرچه هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول اعلام نشده اما به‌نظر می‌رسد با توجه به حضور گوشی‌های سال 2016 با بهره‌مندی از تراشه اسنپ‌دارگون 820، ZTE چاره‌ای به‌جز عرضه زودهنگام این محصول تا چندماه آتی نخواهد داشت.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.