ببینید: مشکل طراحی گلکسی نوت 5 در قرارگیری جای قلم هوشمند آن از اینجاست!

احتمالاً همگی تا الان درباره این مطلب شنیده‌اید که مشکل بزرگی در طراحی گلکسی نوت 5 وجود دارد و اگر قلم هوشمند استایلوس آن را برعکس در جایگاهش قرار دهید، در مکانیسمی که در حالت عادی آن را در به خوبی نگه می‌دارد گیر خواهد کرد و باعث خراب شدن گوشی خواهد شد.

9

اگر چه سامسونگ به این مشکل پاسخ داده و رعایت این مورد را کاملا بر عهده کاربر گذاشته اما چرا این اتفاق می‌افتد و مکانیسم واقعی که قلم را نگه می‌دارد چه ظاهری دارد؟

وب‌سایت 9to5google، برای دیدن جزئیاتی که در قاب گلکسی نوت 5 مخفی شده، گوشی را کالبدشکافی کرده است. نتیجه پیدا کردن اهرمی بود که در صورت جا زدن قلم از سمت نادرست، قفل می‌شود. خارج کردن قلم استایلوس از این حالت مسلماً کار راحتی نیست.

می‌توان با تکان دادن قلم را خارج کرد، اما اهرم دومی وجود دارد که با قلم در تماس است و به راحتی می‌شکند. تعمیر اهرم دوم هم کار چندان راحتی نیست. از نتایج شکسته شدن این اهرم می‌توان به از دست دادن توانایی تشخیص خودکار قلم استایلوس اشاره کرد. نتیجه این است که کاربر دیگر نمی‌تواند از قابلیت‌هایی نظیر یادداشت در صفحه قفل گوشی که سامسونگ درباره آن تبلیغ می‌کرده، استفاده کند (این یکی از هیجان‌انگیرترین قابلیت‌های قلم است).

screen-shot-2015-08-25-at-6-05-39-pm

نکته مهم اینکه خسارتی که با قرار دادن قلم استایلوس در جهت اشتباه در جایگاهش به وجود می‌آید، بسیار سنگین است و هرچقدر هم که مایل باشید، هیچ‌وقت نباید آن را امتحان کنید. سامسونگ در دفترچه راهنمای این گوشی هم به خریداران هشدار می‌دهد و درهرصورت باید آن را جدی بگیرید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. سما می‌گوید

    سلام قلم نوت 5 من برعکس جا نرفته ولی گیر کرده و خارج نمیشه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

  2. hassan hadipour می‌گوید

    باسلام وعرض ادب.دوستان جتدروزه فلم گوشی من بدکارمیکنه.اول مقداری فشارومکث میخادتااثربگذاره وبعدکه نوشتن تمام میشه آخرکاردنبال قلم جداشده ازصفحه۲سانتی خط کشیده میشه.اگرکسی میدونه که مشکل چیه لطف کنیدمنوراهنمایی کنید.کوشیم نوت5هست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نوک قلم رو تعویض کنید ببینید شاید مشکل از اونه

  3. فاضله می‌گوید

    سلام پسر کوچیکم قلم گوشیمو برعکس جا زد و از تر اونو حسابی فشاژ داد طوری ک وقتی قلم رو بزور بیرون کشیدم کلاهک بالای قلم گیر کرده بود ، متاسفانه سنسر قلم مشکل پیدا کرده، و البته خود قلم?? ………… اگه ببرم نمایندگیش چقد هزینه داره؟؟ اصلا درس میشه یا نه؟؟؟

  4. Mohammadamin می‌گوید

    قسمت بالایی و پاینی قلم نوت پنجم از وسط در اومده و دیگه اون دکمش عقب جلو نمیکنه و وقتی هم داخل گوشی میزنیش به زور در میاد

  5. حسین می‌گوید

    سلام ازتون خواهش میکنم جوابمو بدید
    قلم گوشیم که نوت ۵ هست ازوسط ترک خورد آیا امکان تعمیرش هست؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تعمیر که نه باید قلمش رو بخرید

  6. بختیار می‌گوید

    سلام ببخشید من قلم نوتم و برعکس گذاشتم ومتاسفانه وقتی با فشار بیرون کشیدم همین سنسور تشخیص گوشی از کار افتاده وگوشی هی هشدار جاگزاشتن قلمو میده ودیگر قادر نیستم وقتی گوشی خاموشه بر روی صفحه ی گوشی بنویسم.خاستم بدونم راه حلی هست برای درست کردنش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید