گوگل رسما اعلام کرد: از این پس اندروید M را با نام «اندروید ۶ Marshmallow» یا همان پف‌نبات خواهید شناخت!

هفتم خرداد ماه بود که گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود Google I/O 2015 از آخرین نسخه سیستم عامل همراه خود با عنوان اندروید M رونمایی کرد. همان موقع مشخص شد که M تنها مخفف نام نسخه بعدی اندروید است و حالا انتظار به پایان رسیده و گوگل دقیقا نامی را که می‌شد برای این نسخه پیش‌بینی کرد را برای آن برگزیده و رسما اعلام کرده است.

2

بنا به سنت همیشگی گوگل ششمین نسخه از سیستم عامل اندروید را با قرار دادن مجسمه‌ای در جلوی ساختمان مرکزی‌اش معرفی کرده است.

ap_resize

حالا همه می‌دانند که اندروید M کوتاه شده‌ی اندروید مارشملو یا پف‌نبات است و با اینکه هنوز برای استفاده عموم حاضر نشده و گوگل نسخه بعدی نسخه پیش‌نمایش ان را عرضه کرده، این شرکت در حال تشویق توسعه‌دهندگان به آماده کردن برنامه‌هایشان برای این نسخه از اندروید است.

البته این نام نباید چندان غافلگیرکننده باشد چراکه بیشتر افراد همین نام را حدس زده بودند. گوگل همچنین ویدئویی را در خصوص این نسخه از اندروید منتشر کرده که همین پائین می‌توانید آن را به تماشا بنشینید.

همچنین گوگل نسخه سوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را منتشر کرده است. گفته‌شده که این نسخه پیش‌نمایش، تقریباً نهایی است و باید تا زمانی که نسخه نهایی تا دی‌ماه منتشر شود، پایدار باشد.

حالا چگونه می‌توان اندروید پف‌نبات Dev Preview 3 را به دست آورد؟ اگر نسخه دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان یا DP2 را داشتید، اعلان یا نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید که بدون نیاز به انجام فلش، همه کارها را انجام خواهد داد. تمام دستگاه‌هایی که از DP2 پشتیبانی می‌کردند مثل نکسوس 5، نکسوس 6، نکسوس 7 و نکسوس Player، در اینجا هم پشتیبانی می‌شوند؛ پس جای نگرانی نیست.

گوگل SDK جدیدی برای اندروید پف‌نبات نیز منتشر کرده است. حقیقت جالبی در پشت آن قرار دارد: این نسخه از اندروید مستقیماً به عدد 6.0 می‌رود. تصور می‌شد که نهایتاً به نسخه 5.2 ارتقا داده شود، اما انتخاب 6.0 به این معنی است که گوگل این به‌روزرسانی را نسبتاً بزرگ در نظر می‌گیرد.

همچنین جدیدترین API به همراه کد نهایی را برای آزمایش دریافت می‌کنید. امولاتور خوبی هم در آن وجود دارد که اگر دستگاهی که بتواند DP3 را اجرا کند در اختیار ندارید، می‌توانید از آن کمک بگیرید. اگر از برنامه اندروید استودیو استفاده می‌کنید، به SDK Manager وارد شوید و چیزهای تازه را دریافت کنید.

اگر از توسعه‌دهندگان نیستید نگران نباشید، گوگل طبق برنامه این نسخه از اندروید را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    این گوگل هم با اندروید-ش- خودشو مسخره کرده …
    بابا تعطیلش کن دیگه خیال کیفییت اندیشان رو هم راحت کن. :))
    الان هم iphone و هم windows phone ها و هم درصدی کم blackberry phone ها هستند و مطمئن باش با کیفیت دنیا رو هندل میکنند.
    با این کارت ( تعطیلی هنگروئید ) هم یه توسعه کیفیت در دنیا کمک می کنی و هم کلی کمپانی در پیت چینی که به قیمت جهل انسانها دارن خدا خدا می فروشن و کمپانی های با کیفیتی مثل بلک بری رو در محاق قرار دادند رو تعطیل میکنی.
    قربانت گوگل جان :))

  2. مرتضی می‌گوید

    ای بابا گفتم دیگه رویای آبنباتو شکلات تموم شد! نه مثل اینکه تا گوگل همه شکلاتا و آبنباتو بستنی رو نکنه تو اندروید ول کن نیست