نتایج جدید بنچمارک Geekbench اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده از چهار هسته Kryo را تایید می‌کند

در هفته‌ای که گذشت جزئیاتی در رابطه با پرچم‌دار بعدی شرکت تراشه سازی کوالکام که هم‌اکنون با نام اسنپ‌دراگون 820 شناخته می‌شود به بیرون درز کرد، این در حالیست که امروز نیز در همین رابطه شاهد به ثبت رسیدن بنچمارک هایی از یک تراشه با کد MSM8996 هستیم که می‌توان حدس زد مرتبط با اسنپ‌دراگون 820 باشد.

0

با فرض بر اینکه نتایج جدید بنچمارک Geekbench از اسنپ‌دراگون 820 صحت داشته باشد، این پردازنده در تست تک هسته‌ای از نمونه اگزینوس 7420 سامسونگ که در گلکسی اس 6 مورد استفاده قرار گرفته یک سر و گردن بالا‌تر قرار گرفته، این در حالیست که در تست چند هسته‌ای نمونه سامسونگی عملکرد بهتری را نسبت به اسنپ‌دراگون 820 از خود نشان داده است.

با این وجود، اطلاعات جدید تائید می‌کنند که کوالکام در ساخت پرچم‌دار بعدی خود از معماری 64 بیتی و لیتوگرافی 14 نانومتری استفاده کرده است که شایعات همکاری با سامسونگ را قوت می‌بخشد. اسنپ‌دراگون 820 با بهره‌گیری از چهار هسته اختصاصی موسوم Kyro که بر روی فرکانس 3 گیگاهرتز کلاک شده در کنار چهار هسته با فرکانس 1.46 گیگاهرتز توانسته است در بنچمارک Geekbench در قسمت تک هسته و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز 714 و 1942 را به دست آورد.

در زمان عرضه پردازنده اسنپ‌دراگون 810 برندهایی چون سونی، اچ‌تی‌سی و شیائومی از این نوع تراشه استفاده کردند که همگی با مشکل گرمای بیش از حد این پردازنده مواجه شدند؛ تا جایی که سونی از کاربران خواست منتظر آپدیت جدید برای رفع این مشکل باشند. عدم موفقیت شرکت سازنده در این عرصه باعث شد که مشتری بسیار خوب کوالکام یعنی سامسونگ در پرچم‌دار 2015 خود از این نوع پردازنده استفاده نکند، اما به نظر می‌رسد اسنپ‌دراگون 820 خواهد توانست با قدرت بالای خود تجربه تلخ مدل قبلی را به کلی از یادها پاک کند.

از آنجا که شنیده می‌شود کوالکام این پردازنده در سه ماه سوم سال جاری به طور رسمی معرفی خواهد کرد، طبق روال همیشه میانگین حدود 6 ماه به طول خواهد انجامید تا شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزاری بتوانند از آن در محصولات خود استفاده کنند. به زبان ساده‌تر در واقع بینانه‌ترین شکل ممکن، اواخر سال جاری اولین نسل از گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپ‌دراگون 820 راهی بازار خواهد شد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.