چگونه منوی استارت مخفی در ویندوز ۸.۱ را پیدا کنیم؟

مطمئنا کاربران استفاده‌های فراوانی از منوی استارت در نسخه‌های مختلف ویندوز انجام می دهند. در ویندوز 8.1 این منو حذف شد اما بدنیست بدانید که کد مخفی بازگرداندن این منو همچنان در این ویندوز وجود دارد تا بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی منوی استارت را البته با شکل و شمایل کمی متفاوت در اختیار داشته باشید.

1

پیش از هر چیز مدنظر داشته باشید که این منو برای صفحات لمسی کمی کوچک بوده و برای استفاده از آن به ماوس نیاز خواهید داشت. نکته دوم اینکه برنامه‌های رابط کاربری مترو/مدرن از طریق منو قابل اجرا نیستند و نهایتا اینکه این منو در ویندوز 8 قابل استفاده نیست و تنها در ویندوز 8.1 می‌توانید از آن بهره ببرید. نکته جالب اینکه علی‌رغم زائد بودن این منو در ویندوز 7، همچنان می‌توانید در این نسخه از ویندوز نیز آن‌را فعال کنید.

به‌منظور فعال‌کردن این منو کافی است بر روی نوار وظیفه کلیک راست کنید و گزینه Toolbars و سپس New Toolbar را انتخاب کنید. این انتخاب، یک پیمایش‌گر  فایل را برای شما باز خواهد کرد. پیش از هرچیز از فعال‌بودن نمایش فایل‌های مخفی اطمینان حاصل کنید. حالا به مسیر C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs رفته و در اینجا گزینه Select Folder را انتخاب کنید.menu

با این انتخاب، نوار ابزار جدیدی با نام Programs بر روی نوار وظیفه پدیدار خواهد شد. با کلیک بر روی علامت “<<” می‌توانید منو را به‌طور کامل بازکنید. بدین‌ترتیب می‌توانید چندین برنامه را به‌طور مستقیم در منو مشاهده کنید. دیگر برنامه‌های قدیمی تر شما نیز در زیرشاخه‌های مختلف قرار می‌گیرند. زیرمنوها در واقع زیرشاخه‌های موجود در پوشه Programs هستند و برنامه‌ها نیز میان‌بری بیش نیستند. در صورتی که قصد دارید یک زیرمنو بسازید کافی است بر روی نوار ابزار Programs راست کلیک کرده و گزینه Open Folder را انتخاب کنید. حالا می‌توانید یک پوشه جدید بسازید اما نیازی به بازکردن پوشه به منظور اعمال تغییرات ندارید و می‌توانید منوی موجود را با کشیدن و رهاکردن آیتم‌ها به سمت پایین یا بالا سروسامان دهید و یا آن‌ها را وارد زیر منو کرده و یا حتی از آن خارج کنید.menu-alteration

به‌طور پیش‌فرض سه برنامه مرتبط با رابط کاربری مترو/ مدرن در منوی اصلی قراردارند که البته نمی‌توانید آن‌ها را از اینجا اجرا کنید. در صورتی که این سه میان‌بر را حذف کنید مشاهده خواهید کرد که ویندوز با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین می‌توانید یک زیرمنو ایجاد کرده و این سه میان‌بر را به زیرمنوی ایجادشده انتقال دهید.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Hashem می‌گوید

    سپاس . عالی بود .