لنوو از ThinkPad 10 رونمایی کرد؛ رقیب سرفیس ۳ مایکروسافت بر پایه ویندوز ۱۰

لنوو در مراسم موسوم به TechWorldT در کنار لپ‌تاپ‌های ویندوز خود، از پرچم‌دار جدیدی با نام ThinkPad 10 نیز رونمایی کرد. در وصف این محصول همان بس که اولین تبلتی خواهد بود که با بهره‌مندی پیش‌فرض از ویندوز 10 و در جهت رقابت با سرفیس 3  راهی بازار خواهد شد

0

به گفته شرکت سازنده، نسل جدید تبلت ThinkPad 10 از آبان ماه سال جاری با قیمت 549 دلار به بازار خواهد آمد. ظاهر تبلت تینک‌پد 10 نسبت به نسل اول تغییر چندانی نکرده، این در حالیست که سخت‌افزار آن به‌روزرسانی‌های خوبی را دریافت کرده که آن را به جایگزین مناسب لپ‌تاپ‌ها در بازار کسب کار تبدیل می‌کند.

بر این اساس نسل جدید ThinkPad 10، به صفحه‌نمایشی 10.1 اینچی با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و چگالی تصویر 224 پیکسل در هر اینچ تجهیز گردیده که تصاویر را با نسبت 16 به 10 نمایش می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید سری تینک‌پد دارای بدنه‌ای بسیار محکم هستند، بر این اساس تبلت ThinkPad 10 نیز این خصلت را به‌ خوبی به ارث برده است.

Thinkpad-10-Standard-01-r2-c2

قلب این پرچم‌دار لنوو را قرار است پردازنده چهار هسته‌ای اتم اینتل مدل Z8500 که بر روی فرکانس 1.44 گیگاهرتز تنظیم گردیده به تپش درآورد که در شرایط عادی به فرکانس 2.24 گیگاهرتز نیز می‌رسد. این تراشه بر پایه 64 بیتی و بر اساس معماری Cherry Trail و 14 نانومتری طراحی گردیده که به نوعی نسل هشتم پردازنده‌های موبایلی این شرکت محسوب می‌گردد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری ThinkPad 10 می‌توان به 2 یا 4 گیگابایت حافظه رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در کنار افزایش این میزان فضا با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی، بلندگوهای استریو، دوربین اصلی 5 مگا پیکسلی مجهز به فلاش، دوربین دوم 1.3 مگا پیکسلی، پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی و باتری 32 واتی که قادر است انرژی دستگاه را تا 10 ساعت کار مدام تأمین نماید اشاره کرد.

ThinkPad 10 دارای یک داک کیبورد جانبی می‌باشد که آن را به یک نوت بوک تبدیل می‌نماید. این محصول همچنین به یک قلم استایلوس مخصوص تجهیز گردیده که امکان نوشتن متن بر روی هر سطح را داراست. اگر کمی دقیق‌تر به مشخصات فوق توجه کنید، بدون شک متوجه شباهت آن‌ها با مشخصات سخت‌افزاری سرفیس 3 خواهید شد. به زبان ساده‌تر سرفیس 3 نمونه 8 اینچی ThinkPad 10 محسوب می‌شود که تصاویری با نسبت 3 به 2 نمایش می‌دهد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.