مقایسه کامل گلکسی اس 6 سامسونگ و آیفون 6 اپل در فارنت

نمی‌توان منکر این موضوع شد که اکثر کاربران بازار تلفن همراه هنگام خرید گوشی هوشمند جدید به بررسی و مقایسه آن با آخرین آیفون اپل و یا جدیدترین سری گلکسی اس می‌پردازند. حالا گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج، آخرین پرچمداران سامسونگ به بازار عرضه شده‌اند و در واقع یکی از اصلی‌ترین سوال‌های کاربران پس از عرضه گلکسی اس 6 این است که این گوشی در مقایسه با آیفون 6 چه عملکردی دارد؟ در این مطلب در فارنت به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت!

76

احتمالا بررسی گلکسی اس 6 و بررسی گلکسی اس 6 اج را در فارنت خوانده‌اید اما معمولا مطالب مقایسه کمی متفاوت‌تر هستند و نمی‌توان به سادگی به تمام ابعاد هر دو گوشی پرداخت. صرفنظر از اینکه هر دو سیستم عامل اندروید و iOS طرفداران خود را دارند در ادامه به بررسی شانه‌به‌شانه این دو دستگاه هوشمند خواهیم‌پرداخت. با ما همراه باشید!

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 | سخت‌افزار

شرکت سامسونگ از پردازنده هشت‌هسته‌ای 64 بیتی مدل Exynos 7420 ساخت این شرکت در دستگاه جدید خود بهره برده است. 7420 در کنار 3گیگابایت رم، ترکیبی ایده‌آل ایجاد کرده تا در زمینه توان سخت‌افزاری و قدرت اجرای چندبرنامه به طورهمزمان، گلکسی اس6 هیچ مشکلی نداشته باشد.

شرکت اپل از پردازنده دوهسته‌ای A8 با فرکانس کاری 1.39 گیگاهرتز در کنار یک گیگابایت رم بهره برده است. بر روی کاغذ دستگاه تولیدی سامسونگ از مشخصات بهتری بهره می‌برد اما فراموش نکنید شرکت اپل همواره در بهره‌گیری بهینه از سخت‌افزار و ایجاد تعامل بهینه میان سخت‌افزار و نرم‌افزار شهرتی جهانی داشته و دارد.

به طور کلی می‌توان گفت در مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 در زمینه سخت‌افزار و کارآیی نمی‌توان به یک نتیجه کلی رسید و مقایسه کارایی دو دستگاه در شرایط مشابه تقریبا به طور دقیق و کامل امکان‌پذیر نیست.

هنگامی که صحبت از مقایسه گلکسی اس6 و آیفون 6 به میان می‌آید در واقع شاهد یکی از چالش‌برانگیزترین بحث‌های ممکن در دنیای گوشی‌های هوشمند هستیم. علاوه بر بهره‌گیری از سخت‌افزارهای متفاوت، تفاوت میان اندروید و iOS را نیز باید در این مقایسه مدنظر قرارداد. نگاهی به بسته‌های سخت‌افزاری به‌کارگرفته شده در دو دستگاه، نشان‌دهنده تفاوت دیدگاه سازندگان سیستم‌عامل‌های این دو دستگاه هوشمند است.

با توجه به بهینه‌سازی سخت‌افزار استفاده شده توسط اپل برای مدل‌های خاص تولیدی خود، شاهد بلوغ تعامل میان سخت‌افزار و سیستم‌عامل در گوشی‌های هوشمند اپل هستیم. از سوی دیگر باتوجه به تعدد شرکت‌های سازنده استفاده‌کننده از سیستم‌عامل اندروید شاهد فاصله‌ای مشخص میان سخت‌افزار و نرم‌افزار در گوشی‌های اندرویدی هستیم. بهره‌گیری از پردازنده‌های فوق قدرتمند و رم‌های با ظرفیت بالا از این نمونه فاصله‌ها است. فاصله‌ای که البته در جدیدترین پرچمدار تولیدی سامسونگ به حداقل رسیده است.

با توجه به عدم بهره‌گیری از امکان افزودن فضای ذخیره‌سازی جانبی به دستگاه‌های مورد بحث ما در این مطلب، (گلکسی اس6 و آیفون 6) خریداری دستگاه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی 64،32 و یا 128 گیگابایت به نظر کاربر بستگی دارد. گلکسی اس6 در نسخه‌های 64،32 و 128 گیگابایتی به فروش می‌رسد و آیفون 6 اپل نیز در گزینه‌های 64،16 و 128 گیگابایتی در اختیار کاربران قرارخواهد گرفت. تقریبا هر دو دستگاه در این قسمت، قابلیت‌هایی مشابه دارند اما کم‌ظرفیت‌ترین آیفون 6 تولیدی اپل تنها 16 گیگابایت ظرفیت دارد و این درحالیست که گزینه‌های قابل خرید برای گلکسی اس 6 سامسونگ از 32 گیگابایت آغاز می‌شودو این موضوع می‌توان در عین حال مزیت و یا محدودیت به حساب آید.

به طور کلی می‌توان گفت در زمینه سخت‌افزار و کارآیی نمی‌توان به یک نتیجه کلی رسید و مقایسه کارایی دو دستگاه در شرایط مشابه تقریبا به طور دقیق و کامل امکان‌پذیر نیست. اما در مواردی همچون سنسور تشخیص اثر انگشت هر دو دستگاه از اسکنر تشخیص اثرانگشت به صورت ادغام‌شده با کلید هوم بهره می‌برند که دقت و کارآیی تقریبا مشابه یکدیگر دارند اما در گلکسی اس6 سامسونگ شاهد به‌روزرسانی قابلیت تشخیص اثرانگشت هستیم تا کاربر بتواند از هر سمتی و بدون نیاز به کشیدن انگشت، بتواند قفل دستگاه را باز کند و سریعتر از آیفون ظاهر شود.

در عین حال در خصوص قدرت صدای خروجی اسپیگرها با وجود تشابه در طراحی، بررسی ما با شرایط مشابه نشان می‌دهد که به وضوح می‌توان به بلندتر بودن صدای خروجی گلکسی اس6 سامسونگ اذعان داشت. پشتیبانی از قابلیت‌های شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و سرعت بالاتر رم و حافظه ذخیره‌سازی نیز به بهبود 40 درصدی عملکرد این دستگاه منجر شده است.

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 | طراحی و کیفیت ساخت

حتی بسیاری از طرفداران سرسخت سامسونگ اذعان دارند که سامسونگ همواره در طراحی‌های خود به محصولات اپل چشم داشته است. نقظه‌های تشابه فراوان در گلکسی اس 6 با آیفون 6 و حتی اکسپریا زد 3 نشان می‌أهد که سامسونگ همچنان به‌دنبال رسیدن به طراحی مستقل خود است و خب در این میان بدش نمی‌اید که از تجربه‌های دیگران استفاده کند! حالا شما اسم این موضوع را هر چه می‌خواهید بگذارید.

iPhone-6-vs-Galaxy-S6-in-Farnet-03

سامسونگ در گلکسی اس 6 با بهره‌گیری از مواد اولیه بهتر، به طراحی این دستگاه به‌صورت ترکیبی دست زده و بهره‌گیری از طراحی و بدنه فلزی در کناره‌ها، بدنه شیشه‌ای در پشت و جلوی دستگاه دست زده است. اگر چه در تشابه لبه‌های کناری، گوشه‌ها و بخش پائینی با طراحی مورد استفاده آیفون و سری اکسپریا سونی تقریبا نمی‌توان حرفی زد اما در هر صورت این گوشی از طراحی چشم‌نوازی بهره می‌برد که در مقایسه با گلکسی اس 5 یک تحول به حساب می‌آید، ضمن اینکه خبری از استفاده از پلاستیک دردسرساز و بدنام‌کننده هم نیست! در این میان بیرون زدگی لنز دوربین در گلکسی اس 6 کاری کرده تا دیگر کسی از ضعف این نوع طراحی در آخرین آیفون هم حرفی به میان نیاورد!

iPhone-6-vs-Galaxy-S6-in-Farnet-05

اما اگر سراغ آخرین آیفون بازار برویم باید بگوئیم که در آیفون 6 با ظاهر چشم‌نواز آن شاهد تغییر اساسی در طراحی در مقایسه با آیفون 5 اس بوده و با ضخامت 6.9 میلی‌متر و بدنه فلزی در پشت دستگاه، کیفیت را به تمام معنا به‌ کاربر هدیه داده است. با توجه به اینکه ضخامت آیفون 6 تنها 0.1 میلی‌متر در مقایسه با گلکسی اس6 بیشتر است، تجربه یکسانی در هنگام دردست نگه‌داشتن گوشی شاهد هستیم.

در مقام مقایسه، با بهره‌گیری سامسونگ از فلز در بدنه دستگاه، نهایتا به نوعی سامسونگ و اپل رویه‌ای مشترک را دنبال خواهند کرد. تفاوت آیفون 6 و گلکسی اس 6 در بهره‌گیری آیفون 6 از بدنه فلزی یک‌پارچه و بهره‌گیری گلکسی اس6 از فریم فلزی است که دو صفحه شیشه‌ای جلو و پشت را درکنار هم نگه داشته است.

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 | سیستم‌عامل و رابط کاربری

جنگ اول به از صلح آخر! همان ابدای مطلب گفتیم که مقایسه رسیستم عامل اندروید و iOS مناقشه‌ایست که پایانی ندارد و هر کدام از آنها برای طرفداران خود مزایا و برای مخالفان خود معایبی غیرقابل انکار دارند اما وقتی سراغ رابط کاربری برویم اوضاع کمی بهتر می‌شود! گلکسی اس6 سامسونگ از رابط کاربری تاچ‌ویز (سبک شده) بر روی اندروید 5 بهره می‌برد و در آن خبری از نرم‌افزارهای اضافی نیست و سامسونگ با بهره‌گیری از رابط کاربری بهینه‌شده تاچ‌ویز بر روی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید، نظم خوبی در رابط کاربری ایجاد کرده و از سوی دیگر از برنامه‌هایی مانند S Health برای رقابت با رقیب دیرینه خود اپل بهره برده است.

iPhone-6-vs-Galaxy-S6-UI-Compaarison

آیفون 6 از نسخه 8.1 سیستم‌عامل iOS بهره می‌برد که در نسخه جدید شاهد بهبود قابل توجهی در رابط کاربری آن هستیم. بهینه‌سازی‌هایی خاص در مقایسه با iOS7 صورت گرفته و قابلیت‌هایی با کارایی بالا به این نسخه از سیستم‌عامل اپل افزوده شده است و در نسخه هشتم، سهم عمده‌ای از تمرکز بر روی اپل واچ و برنامه‌های جانبی قرارگرفته است. کارایی روان دستگاه و بهره‌گیری از قابلیت‌های تاچ‌آیدی و سازگاری با Mac OS X نیز از دیگر ویژگی‌های بارز این دستگاه هوشمند است.

همانطور که گفتیم در هر دو گوشی گلکسی اس6 و آیفون 6 شاهد بهینه‌سازی‌های قابل توجه در رابط کاربری هر دو دستگاه هستیم و باز هم مانند همیشه نهایتا انتخاب برنده این مقایسه به نظر کاربر بستگی دارد اما از نقطه‌نظر برنامه‌ها و قابلیت‌ها، شاهد تشابهی مثال‌زدنی هستیم و نمی‌توان به طور کلی برتری یکی بر دیگری را تایید کرد. در عین حال اگر یک کاربر تازه‌کار دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و به دنبال خرید اولین گوشی هوشمند خود هستید مطمئنا با یک گوشی اندرویدی به عنوان اولین گوشی هوشمند خود راحت‌تر کنار خواهید آمد و در عین حال آیفون و سیستم عامل iOS می‌تواند به نسبت یک گوشی اندرویدی، حرف‌های جدیدتری برای یک کاربر باشد که گوشی هوشمند بعدی خود را انتخاب می‌کند.

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 | صفحه‌نمایش

شرکت سامسونگ در صفحه‌نمایش گلکسی اس6 از نهایت تکنولوژی ممکن بهره برده تا شاهد صفحه‌نمایش 5.1 اینچی با تراکم 577 پیکسل در هر اینچ و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و از نوع Super AMOLED باشیم. با قاطعیت می‌توان این صفحه‌نمایش را یکی از برترین نمونه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند دانست.

iPhone-6-vs-Galaxy-S6-Display-Compaarison

شرکت اپل همچنان در زمینه بهره‌گیری از رزولوشن‌های بالا در صفحه‌نمایش محتاط عمل می‌کند و در این دستگاه جدید خود نیز از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1334 در 750 پیکسل با تراکم 326 پیکسل در هر اینچ بهره گرفته است.

اگرچه این صفحه‌نمایش کارایی بسیار خوبی دارد اما در مقام مقایسه، تراکم پیکسل در گلکسی اس6 بالاتر بوده و وضوح بالای صفحه Super AMOLED نیز نیاز به هیچ‌گونه توضیح اضافی ندارد. صفحه‌نمایش تولیدی اپل اگرچه کاملا شارپ به حساب می‌آید اما بهره‌گیری از تکنولوژی IPS LCD در چشم‌نوازی نمی‌تواند با رقیب دیرینه خود یعنی Super AMOLED رقابت کند.

باید اعتراف نمود صفحه‌نمایش گلکسی اس6 سامسونگ از رزولوشن بهتر، تولید رنگ بهتر، صفحه‌ای روشن‌تر و البته بزرگ‌تر بهره می‌برد و بالاخره در یک مورد می‌توان راحت‌تر نتیجه گرفت.

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 | دوربین

مطابق معمول مطلبی کامل از مقایسه دوربین هر دو دستگکاه آماده کرده‌ایم که می‌توانید آن را در مطلبی که بلافاصله آن را منتشر کرده و لینک آن را در ادامه خواهید دید، بخوانید. برای خالی نبودن عریضه به برسسی برخی مشخصات دوربین هر دو دستگاه می‌پردازیم.

iPhone-6-vs-Galaxy-S6-in-Farnet-04

سامسونگ تبلیغات ویژه‌ای در خصوص قابلیت‌های دوربین گلکسی اس6 انجام داده است. این گوشی هوشمند از دوربین 16مگاپیکسلی، لرزش‌گیر اپتیکال، زمان شروع 0.7 ثانیه‌ای و حالت حرفه‌ای جدید برای نمایش بهترین عملکرد بهره می‌برد. آیفون 6 نیز از دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد اما قابلیت‌هایی مانند تکنولوژی فوکوس پیکسل و بالارفتن سرعت شاتر باعث شده شاهد نتیجه‌ای مطلوب باشیم.

در مقام مقایسه ابتدایی دوربین گلکسی اس 6 و آیفون 6 می‌توان گفت که قابلیت‌های موجود در دوربین گلکسی اس 6 در دو نسخه آیفون به نوعی توزیع شده است. به عنوان مثال لرزش‌گیر اپتیکال تنها در آیفون 6 پلاس به کار گرفته شده است. قابلیت فیلم‌برداری تصویر آهسته نیز از جمله ویژگی‌های دوربین آیفون6 است. گلکسی اس 6 از گزینه‌های بی‌شماری برای بهبود کیفیت عکس بهره می‌برد اما نکته اصلی بهره‌گیری از دیافراگم f/1.9 و HDR خودکار است که در هر دو دستگاه مشاهده می‌شود. گلکسی اس6 از امکان تغییر اندازه عکس و ویدئو و حالت پیشرفته برای فوکوس دستی نیز بهره می‌برد. تنها می‌توان گفت هر دو دوربین نمایشی خوب از خود ارائه می‌دهند و نتیجه را به مطلب مقایسه کامل دوربین گلکسی اس 6 و آیفون 6 واگذار می‌کنیم.

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 | باتری

شرکت سامسونگ در گلکسی اس 6 از باتری 2550 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که در نگاه اول در مقایسه با باتری 2800 میلی‌‌آمپرساعتی گلکسی اس 5 یک بازگشت به عقب به حساب می‌آید. مدنظر داشته باشید که ظرفیت باتری تنها یکی از عوامل تعیین‌کنده در مقدارزمان ممکن استفاده از دستگاه بوده و کارایی و نحوه استفاده گوشی از باتری نیز به نوبه خود تاثیرگذار هستند.

آیفون 6 از باتری 1820 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که اگرچه در نگاه اول عملکرد خوبی دارد اما در مقام مقایسه، گلکسی اس6 با وجود بهره‌گیری از صفحه‌نمایش تشنه باتری همچنان عملکرد بهتری دارد و همچنان اپل در موضوع باتری نتوانسته به خوبی پرچمداران سامسونگ ظاهر شود.

iPhone-6-vs-Galaxy-S6-in-Farnet-02

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 | نتیجه‌گیری

عوامل زیادی در مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 این دو دستگاه هوشمند وجود دارند و در عین حال که بحث در خصوص مواردی مانند سیستم‌عامل تا حدود زیادی به سلیقه اشخاص بستگی دارد در خصوص برخی موارد دیگر مانند سخت‌افزار و دوربین راحت‌تر می‌توان نتیجه‌گیری کرد اگر قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارید می‌توانید با خواندن این مقایسه تقریبا به نتیجه اولیه برسید اما باز هم تصمیم نهایی با شماست که با صرف‌نظر کردن از وارد کم‌اهمیت‌تر برای شما به سراغ موارد مهم‌تر بروید و انتخاب درستی داشته باشید! خوش باشید!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

76 نظر برای این مطلب
  1. ۰۲۱ می‌گوید

    به نظر من اس ۶ حرف نداره واقعا قابل مقایسه نیس با ایفون ایفون فقط کلاسه

  2. ایرانی می‌گوید

    تو چی میفهمی بابا اصلا ایفون ۵ از اس۶ بهتره من خودم از وقتی اپل بوده استفاده کردم بدون ایرادی قیمت هم بالاس چون کیفیت بالاست اصلا تو تست دوربین یا تست سرعت دیدی هی حرف اضافه میزنی اصلا اگه رم بالاست یعنی سرعت بالاست؟

  3. سحر می‌گوید

    دوستا تورو خدا بین دو گوشی نوت 5وایفون 6اس موندم که کدوم بخرم

    خواهش میکنم بدون تعصب و با تجربه راهنماییم کنین

    خیلیییییییی ممنون

  4. امیرحسین می‌گوید

    ببینید دوستان من هیچ کدام از این دو گوشی رو ندارم
    هم سامسونگ خوبه هم اپل
    ولی اندروید با سامسونگ خوبه و اگه در سامسونگ خیلی خیلی برنامه بریزی یا اجرا کنی بالاخره یه کندی یه هنگی می بینی ولی ios به دلیل مدل مالتی تسکینگش وه مثل لینوکس فریز می کنه هنگ نمی کنه
    می تونید بپرسید و اینم بگم ممکنه بعد از 3 4سال برنامه هایی بیاید که سامسونگ های الانی نکشه ولی اپل با بروزرسانی های خوب برنامه های بیشتری را طی سال ها ی زیاد می کشه

  5. مینگ می‌گوید

    با این که طرفدار سامسونگ هستم ولی باید بگم تو فیلم ها بیشر اپل هست نه سامسونگ برا کلاسش

  6. محمد می‌گوید

    سلام.
    همه میدونیم که اپل وسام سونگ بسیار خوب هستن .ولی در کل که مقایسه میکنیم میبینیم که کار کردن با هر دو گوشی لذت بخشه …
    اما اگر گوشی کاملی میخواهیدکه هم دوربین فیلمبرداری وعکاسی خوبی داشته باشه به نظرم s6خیلی بهتر میتونه باشه …
    لازمه بدونید که دیگه سامسونگ با انرویید ۶ دیگه لگ نمیده وکاملا شبیه به اپل کار میکنه…
    خود من ۷ماهه این گوشیو دارم و ازش ۰.۱ ثانیه هم کگ ندیدم .☺

  7. reza می‌گوید

    به نظر من ایفون بهتره

    1. محمد می‌گوید

      ببینید اس ۶ بگیرید g920f باشه اصلا پشیمون نمیشید بهترین دوربین اندروید ۶ انکاع حسگر ها اثر انگشت و…. من خودم هم دارم ولی ایفون گوشیه خوبیه ولی مقداری سخت افزارش از سامسونگ پایین تره

      1. yaghi می‌گوید

        چند مدل سامسونگ اس6 اج داره ؟ و کدومشون از همه بهتره خواهشا راهنمایی کنید

  8. صادق می‌گوید

    گوشی فقط اپل

    1. محمد می‌گوید

      اپل ضعیف تره فقط کلاس داره ولی بدرد کسایی که سخت افزار خوبی میخوان نمیخوره

  9. امیرحسین می‌گوید

    من نه اس6 دارم نه آیفون شیش.
    گوشی مامانم آیفونه و بابام اس 6 جفتشونم گرفتم دستم اولا تاچ سامسونگ فوق العاده پیشرفته تره و رزولیشنم که مشخصه سامسونگ خیلی سرتره.
    آیفون فقط کلاس داره که اونم تو ایران اینجوریه.شما اگه فیلمای اروپایی(نه آمریکا)روببینید اکثرا سامسونگ دارن تا اپل.سامسونگ فوق العادس و اینو بدون هیچ گونه تعصبی میگم

  10. محمد می‌گوید

    سلام گوشی آیفون سلطان همه گوشهایت فقط در نور شدید آفتاب مقایسه کنید اصلا صفحه سامسونگ دیده نمیده با حداکثر نور اما آیفون براحتی و شفاف میبینی هیچ نوع گوشی به گرد آیفون 6 نمیر سد

  11. علی می‌گوید

    من حدود سه ماه اس ۶ اج خریدم وسنگین ترین برنامه ها و با زیها مثل جی تی ای رو نصب کردم حتی یه بار هم برای یه لحظه هنگ نکرده الانم حدود ۶۷ برنامه روش دارم سرعتش فوق العادس .
    ایفون ۶ اصلا نباید با اس شیش مقایسه بشه نه قیمت نه سخت افزار: 《۱ .قیمت ایفون ۶ حدود ۲۳۰۰۰۰۰ اس ۶ حدود ۱۵۰۰۰۰۰ و اج هم حدود ۱۸۰۰۰۰۰
    ۲.ایفون با پردازنده ی ۲ هسته اس ۶ با ۸هسته ای
    ۳.رم ایفون ۲ و اس ۶ سه گیگابایت
    ۴.اس ۶ با صفحه نمایش ال ای دی و رزولیشن ۵۷۷ در هر اینچ خودشم سوپر املد ولی ایفون با ال سی دی ‌و رزولیشن ۳۲۶ در هر اینچ
    ۵.دوربین اس شیش ۱۶ مگا پیکسل ولی ایفون چی ۸ نصف اس ۶
    ۶ . زیبایی و طراحی اس ۶ هم با شیشه و فلز عالی هست اما ایفون چی … بازم میگید ایفون زیباست پس اس ۶ اج بگیرید دیگه با اون صفحه ی کجش دیگه اخر زیبایی
    ۷. بیشتر برنامه های خوب و حرفه ای ایفونم که تو ایران یا فیلتره یا بدرد نمی خوره.

    البته به هر حال هر کس سلیقه ی خودشو داره و اختیار داره گوشیشو خودش انتخاب کنه .

  12. سينا می‌گوید

    ایفون کجا سامسونگ کجا اگ اخرین ورژن سامسونگم بگیری باز هنگ داره اپل هنگ حالیش نیست که اگ اپل ۴ بگیری از سامسونگ اس۶ بهتره من ایفون۶ دارم تا حالا واسه یه ثانیم هنگ نداشته

    1. pedram izadyar می‌گوید

      داداش من خودم 5s دارم ولی چش دوس دخترمو گرفته مجبورم یکی برا خودم بخرم اینو بدم به اون این مشخصات هم ثابت میکنه کدوم قوی تره دیگه چی میخوای بدونی این خسیس بازی هارو جمه کنین خجالت بکشین

  13. Mostafa می‌گوید

    من چندین سال هست 5sدارم به هیچ وجه هنگ نکرده هر دو ماه یکبار دکمه home va shout down را میگیرم،به موقع هم اپدیت میکنم ،این سیستم عامل فزق میکند منظورios که فقط بر روی گوشیهای اپل هست ،تا سیستم عاملی منظور اندروید که از تبلت بچها با قیمت دویست هزار تومان روی ان هست تا گوشی سامسونگ هشت پردازنده ،سیستم عامل همان است مثل ویندوز اگر همه چیز را هم اورجینال بگیریم بازم همش درحال error ویروس کش. میریزی یک بار پیغام پیدا کردن ویروس میاد یک بار پیغام میاد حالا این ویروس با این اسم چی کار کنم وبار دیگر میاد با موافقیت کشتمش البته شصت بار باید تایید کنید .
    فردا هم که کامپیوتر روشن کنی یا گوشیت پیغام میده من این همه کار انجام دادم یا میگه نتونستم کامل بکشمش از یک انتی ویروس دیگر استفاده کن ولی mac va iosهمه اینها پشت پرده هست

    1. pedram izadyar می‌گوید

      خخخخخ اخه بلد نیستی دروغ بگی چرا میگی مگه محبورت کردن باوا منم 5اس دارم برا دانلود یا اپدیت تلگرام محبورم برم اپل ایدی بگیرم نمیتونن اهنگ دان کنم نمیتونم شماره هارو پاک کنم وقتی هم هنگ میکنه دیگه دکمه ای نیس نجاتم بده مجبورم صبر کنم تا شارژش تمون بشه بعد روشنش کنم

  14. Mostafa می‌گوید

    فقط به این اکتفا میکنم که نکته جالب در مورد سامسونگ دارها همه انها اظهار میکنن که قبلا ایفون داشته اند ولی چند تا ایراد که از عدم توانایی کارکردن انها با اپل نشات میگیرد ?میاورند ومیگویند رفتیم سامسونگ خریدیم ،
    حالا شما یک نفر که اپل داره تا حالا من ندیدم بگه سامسونگ داشتم خوب نبود رفتم سراغ اپل وا شوخی کنند. کسانی که با اپل کار کنند چند ماهی برای یاد گرفتن امکانات کامل ان وقت میبرد ،ولی دیگر جز اپل سراغ هیچ گوشی دیگری نمیروند .siriاپل خودش یک منشی تمام وقت برای شماست دیگر به بقیه امکاناتایتونز نمی پردازم …

    1. pedram izadyar می‌گوید

      عزیز من من 6 اس بابامو از دبی خریدم رنگشم سفارشی گفتم بزنن خب پسر خوب هیچوقت اپل به راحتی سامسونگ نبوده و نخواهد شد این همه دلیل هم اوردیم چون شماها رفتین ایفون خریدین این حرفارو میزنین و متاسفانه بیشتر مردم ایران اینجورین

  15. لللللل می‌گوید

    S6 اصلا قابل مقایسه با آیفون 6 نیست. S6 خیلی سرتره از آیفون

  16. sajjad jahani می‌گوید

    گوشی فقط ماله کمپانی هواوی! چون قیمتش نسبت به امکاناتش با تک تک مدلایی که تولید کرده و میکنه و خواهد کرد مناسبه! مثلا گوشی ۴جی میده سیصدوپنجاه!!! درحالی که سامسونگ ضعیفترین گوشیش که ۴جی داره قیمتش میاد نهصد!! مثال زدم بحث راجع به مدل گوشی اینا نیستش ، از نظر منم ایفون رده اخرو در اختیار داره چون خدای محدودیته! اگه باور نمیکنی برو تحقیق و مطالعه کن،ایفون یعنی خدای محدودیت و غرور خالی ماله کمپانی اپل. اینم لیست گوشیای مد نظر من : ۱ هواوی ۲ سامسونگ ۳ س.نی ۴الجی ۵ اچ تی سی ۶ بلک بری ۷ ایفون :/ گوشیمم پی هفت هواوی

  17. Naser.afshar می‌گوید

    توصیه میکنم هر کسی قصد خرید گوشی رو داره این حماقت رو نکنه و طرف آیفون مخصوصا 6 نره…

    باز آیفون 5 قابل تحمل تره

  18. ناصر افشار می‌گوید

    سلام

    من قبلا آیفون 6 داشتم خیلی هم باباتش پول دادم و وقتی دیدم هنگ کرد شوکه شدم و باور نمیکردم…
    تحقیق کردم متوجه شدم همه گوشیهای آیفون 6 هنگ میکنه و صاحبشان از روی غرور و ترس از فروشش نمیتونن واقعیت رو باور و بازگو کنند….

    هیچی اخرش انداختم به یه طرفدار دوآتیشه اپل و رفتم سراغ سامسونگ 6 و الان چند ماهه دارم فوق‌العاده است.

  19. ماهان می‌گوید

    سلام من میخوام گوشی بخرم اما نمی دونم کدوم بهتره لطفاراهنمایی کنید

  20. AMIN می‌گوید

    اقا خواهش کمکم کنید من میخوام گوشی بگیرم ولی ایفون 6 یا سامسونگ اس6

  21. Ali handsome می‌گوید

    من گوشی نوکیا 1100 دارم خیلی خیلی ازش راضیم

    1. پویا می‌گوید

      تو برو به همون نوکیا 1100 برس عزیززم

  22. Mohamadreza goldost می‌گوید

    من اس۶خریدم از ایفون ۶ بهتره

  23. عاطی می‌گوید

    سلام من گلکسی s6خریدم یه هفته ای هست خیلی راضیم واقعا از آیفون بهتره…

    1. میلاد می‌گوید

      سلام
      منم ایفون داشتم گوشیم افتاد شکست مجبور شدم گوشی بخرم
      و s6خریدم
      واقعا خوبه از ایفون سره

  24. هتدی می‌گوید

    با توجه به مطالب بیان شده دو امتیاز هم گلکسی داره یکیش دوسیم کارته یکیش زبان فارسی.و البته به نظر من رم خوری هم مزیت که سامسونگ داره.چون ازادی عمل زیادی به کاربر میده و البته هرکس میخواد ایفون داشته باشه حتما باید کمی هم انگلیش باشه.شاد خرسند باشید

    1. سلطان می‌گوید

      خیییییلی بی سوادی چون اصلا اس۶ رم نمیخوره وقتی هیچی سردرنمیاری نظرنده خخخخخخ.

  25. سامان می‌گوید

    من قبلاایفون6 داشتم حالا اس 6سامسونگ دارم واقعا از اس 6 راضیم

  26. melika می‌گوید

    منم چند ساله اپل دارم راضیم خیلی

  27. محمد می‌گوید

    سلام من میخوام گوشی بخرم نمیدونم چی بگیرم ایفون6یا s6
    کدوم بهتره.

  28. سعید می‌گوید

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من گوشی های سامسونگ و اچ تی سی و اپل رو داشتم با اینکه گوشی های ایفون هر دوتاش خراب شدن و نیازمند تعمیر شدن ولی الان باز می خوام گوشی آیفون بخرم چون هیچ گوشی نمی تونه نیازای منو غیر از آیفون بر آورده کنه

  29. Negin می‌گوید

    من میخوام گوشی بگیرم الان سامسونگ دارم به نظرتون کدوموبگیرم؟

    1. سعیده می‌گوید

      بنظر من گلکسی اس ۶ بهتره
      من حدود یک ماهی هست ک گلکسی اس۶ اج خریدم و کاملا هم راضیم

    2. سلطان می‌گوید

      آیفون ب نظرم بهتره چون هنگ و لگ نداره

      1. وحید می‌گوید

        فقط اس6

      2. احلتلابتماببل می‌گوید

        تو اصن ایفون تو دستت گرفتی میگی هنگ نمیکنه
        گوشی ک رمش یک باشه رو هیچ وقت نگو هتگ نمیکنه
        میخوای با رم ۴ اس ۶ مقایسه کنی

        1. مصطفی می‌گوید

          ایفون 6 رمش 2 و گلکسی رمش 3 خخخ

          1. pedram izadyar می‌گوید

            خخخخخ ????? خب بازم از ایفون سر تره دیگه

  30. گل ممد می‌گوید

    کی گفته سامسونگ بده؟؟؟؟ تو لوازم خونگیش که عالیه ببین جوری هست که دایی هفته پیش یخچال سامسونگ خرید اب می زاری تو فریزش یخ نمی زنه خیلی هم عالی از خداتون باشه اصلا دلش نمی خواد یخ بزنه یا مثلا کدم شرکتی دیدید که یه گوشی بزنه انگار سه تا گوشی دستت گرفته باشی؟؟؟ فقط سامسونگ گلکسی s6 خیلی هم عالی انگار سونی اپل جاهایی شم مث دکمه هومش مال سامسونگه خیلی عالیه کسی مشکلی داره؟؟؟؟یا مثلا A5 داداشم داره روز اول گرفت گلس زد گلسو بعد چند ماه برداشت زیربدنه فلزیش خط افتاده بودش خیلی خوبه فقط سامسونگ بهترینه واقعا عالییی

  31. كيا می‌گوید

    اره s6 بهترین گوشی ایران مث پراید???

  32. متين می‌گوید

    مدیر می شه بی زحمت یه مقایسه نوکیا1100 رو با سامسونگ s6 بزاری؟؟؟؟؟ اخه هرچی فک می کنم 1100 بالاتره??

  33. عارف می‌گوید

    در پاسخ به اون عزیزم ، بگم فدات شم سامسونگ شده دم پایی دست همه می بینی، از بچه هفت ساله تامرد چهل ساله همه سامسونگ دستشون می بینی هه اگه الان بگی چون خوبه اینه پاسخ من به توبیشتر مردم میرن پراید می خرن افراد کمی از جامعه ما هستن که می رن ماشین های وارداتی بالای 150 ملیون می گیرن چون پراید بیشتر فدات شم دلیل بر خوب بودنش نیست . نمی رن اپل بگیرن چون پولشون نمی رسه به اپل بعدشم اپل دست گرفتن مهم نیست مهم بلد بودن باهاش کارکردن ملاکه که شما بلد نیستی شما برو با همون سامی کپی حال کن یا در کنارش اندروید هنگی که ویروس می گیره شماها همتون در گیر اعداد ارقام روی کاغذ هستید واقعا مسخره هست کارتون . برید با دوربین 16 هشت هستی که یه سر گردن هم از اپل پایین تره خوش بگذرونید بعدشم شما جامعه مارو با اون ور اب مقایسه نکن برو چین ببین دست یکی سامسونگ می بینی یا امریکا؟ بنده رفتم دیدم اون جاها می دونن اپل چیه اما بالاخره ما جهان سومیا هنوز نمی دونیم که چه گوشی با پولی که می دیم ارزش داره اگر می بینی اپل گرونه چون قیمت دلار بالاست نه خود دستگاه ، اپل بهترینه اگر نبود هر ساله این همه فروش عالی نمی کرد و جزو پر فروش ترین نمی شدش بالاخره مردم می دونن که چی می خرن …..هه خیلی حرفام درکش برات سخته…جهانسومیhehehe

  34. mohammad می‌گوید

    اقا دوستدارن اپل باید بدونید گلکسی s6 اج بهترین گوشی حال حاضر دونیاس.

    1. گل ممد می‌گوید

      اره به قول دوستمون کیاااا بهترین گوشی ایران مث پرایده ???????

      1. mohammad می‌گوید

        ببین گل باقالی تو باید نوکیا 1100 داشته باشی راجب این جیزای حرف نزن بچه مثل بیشتر اپل دوستا عقده ای.

        1. گل ممد می‌گوید

          ممد تاقار 1100 از سرتم زیادی هست اپل دست گرفتن لیاقت می خواد که بنده نداری

  35. Etru می‌گوید

    سامسونگ کپی باید بره یخچال بزنه نه گوشی ههه

    1. mohammad می‌گوید

      عزیزم بهتره بدونی ایفون در مقایسه با s6 هیچه.

  36. مهران می‌گوید

    واقعا ممنون از هر لحاظ سامسونگ بالاتر بود مثل همیشه…;)

  37. علی می‌گوید

    آقایون بهتره بدونید که صفحه نمایش گوشی های اپل رو کمپانی سامسونگ میزنه.اپل مزخرف ترین سیستم عاملو داره.اگه شما یه آیفون 4 بخرید یه تفاوت بیشتر با آیفون 6 نداره اونم فقط تصویر زمینشه.من قبلا طرفدار اپل بودم ولی وقتی دیدم تکرار تکرار تکرار از اپل و آی او اس زده شدم.سیستم عامل اپل با هیچ سیستم عامل دیگه ای ارتباط نداره آدم فکر میکنه تو کره شمالی گیر افتاده.اپل تنها چیزیش که به گوشی آدمیزاد اومده قابلیت زنگ زدنشه بعنی اگه زنگ نمیتونستی بزنی هیچیش بدرد نمیخورد.آهای آقای آی او اس میشه بگین کجای اپل خلاقیته؟ دوربین 8 مگاپیکسلیش؟ سامسونگ تنها شرکتیه که روی گوشیش اینفرارد میزاره.S Health شم عالیه حرف نداره هر دفعه داره یه چیز جدید معرفی میکنه اپل چی فقط بلده تصویر زمینه عوض کنه دو برابروشی قبلیشم روش قیمت میذاره یه عده هم سریع میدون میخرن

    1. گل ممد می‌گوید

      اره سامسونگ خلاقیت هههه
      چون سری نوتش یه مداد چپوندن تو گوشی تازه می گم مدادش تو نوت 5 تیز تر شده
      هرسال کلی گوشی می ده بیرون البته گوشی های بیخود اشغال
      طراحی شو از گوشیای دیگه دزدیده
      چون کپی برداره
      گوشی می زنه با دوربین مسخرش 16 مگاپیکس که پنج واقعی هم نیست با اون دوربین اشغالش که تمام رنگارو تیره غیر واقعی نشون می ده
      حسکر رای مزخرف می زنه که ادم خندش می گیره ضربان قلب ههههه
      اینا خلاقیت سامسونگ ههه درکل اپل دست گرفتن لیاقت می خواد
      هنگیه

  38. میلاد می‌گوید

    نمیدونم چرا بعضیا سراغ سابقه شرکتا و دزد بودن سامسونگ و ایران هراسی اپل رفتن! آقا جون ما میخوایم ببینیم سامسونگ و اپل نسبت به هم چطورن. اصلا گیریم بابای اپل قاچاقچی بابای سامسونگم بی تربیت!

  39. alireza می‌گوید

    iphone اصلا با samsung غیر قابل مقایسسسس

  40. dani می‌گوید

    فقط ایفون سامسونگ بد بخت حتی بلد نیست درست تقلب کنه پایین گوشیاس سیکس دقیقا مثل اپله سامسونگ بلد نیست پشت گوشیشو فلزیکنه یا پلاستیک یا شیشه که همش لک میشه

    1. Amirhosein می‌گوید

      قابل توجه شما دوست عزیز باید بگم کههههه خوشتیپ کجای کاری الآن سامسونگ داره گوشایای میان رده ی خودشو (A)تمام فلزی میزنه اون وقت شما میگی بلد نیست تمام فلز بزنه؟عجببببببب!!!!!!!!!!!!

  41. Mohammad می‌گوید

    سلام،آقا فقط گلگسی اس شش

  42. alireza می‌گوید

    ممنون از نقدتون
    به طور کلی من هم محصولات اپل داشتم و هم سامسونگ ، در کل اینو میشه گفت که اگه واقعا یه سیستم بدون هنگ ولگ به معنای واقعی PC میخای همراه طراحی بسیار ساده ولی در کل زیبا IPHONE بهترین گزینه است.اما اگه دنبال یه سری ویژگی تبلیغاتی هستی و میخای کپی از دیگر محصولات داشته باشی سامسونگ بگیر…..
    سامسونگ وامثالش بیشتر به خلاقیت ، دنبال کپی زنی هستن و وقتی به تاریخ کمپانی نگاه میکنی ومعنای واقعی اسمارت فون رو درک میکنی ، میفهمی شرکتی به نام اپل بعد از مایکروسافت بزرگترین شرکت در حوضه سخت افزار ونرم افزار کامپیوتری هست ولی سامسونگ شرکت هایی…

    1. مهران می‌گوید

      دوست عزیز اپل در زمینه ی کامپیوتر و نرم افزار قویتره درست ولی اگه بخوایم کلا بررسی کنیم اول اول نوکیا بوده و سامسونگ تو زمینه ی گوشی (سامسونگ و نوکیاهای ساده) الانم بهتر بودن هر کدوم به قدمتشون ربطی نداره تو همین پست میتونی بخونی و مقایسه کنی خواهشا تعصبی برخورد نکنین دیگه…ایفونو یکم بش فشار بیاری خم میشه این عیب رو نمیشه انکارکردو و ازش چشم پوشید

  43. ناشناس می‌گوید

    گوشی های سامسونگ هم از نظر دوام قطعه هم از نظر ضد آب وگردوخاک و وضد ضربه بودن اصلا خوب نیستن نمونش تی وی های سامسونگ مرتب تعمیر میشن ولی اپل وسونی قوی هستن این دو کشور به دنبال تولید علم هستن محصولات ژاپنی وآمریکایی توی دنیا حرف اول رو میزنن .سامسونگی که بهترین انتخاب میشه همین یه دونه مدلش هست ولی گوشی های اپل تقریبا همشون خوبن

    1. مرتضی می‌گوید

      کلا مگه اپل در سال چنتا گوشی میزنه ک میگی همشون خوبن اپل اگه عقل داشته باشه میاد چن تا گوشی میان رده معرفی میکنه حداقا تو میان رده ها هم مشتری داشته باشه

      1. alireza می‌گوید

        ایفون تا حالا به صفحش توجه کردی؟ بعد بیا با سامسونگ که از همون اس 2 تا همین اس6 همه ی صفحش یکیه فقط خودشو یه تکونی داده اندروید زده 5.0.2

  44. nazly می‌گوید

    واس من تقریبا مفید بود تونستم بین این دوتا گلکسی s6رو انتخاب کنم
    ممنون

  45. هههه می‌گوید

    داداش برو شرکت اپل بگو من ایرانیم گوشی میخوام مثل سگ میندازنت بیرون هههه کلا شرکتهای که یک چیزو انحصار میکنن بدرد نمیخورن فقط برا خودشون خوبن حالا میخواد ماهرو بهت بده یا خورشیدو 100 تا چیز ازت میگیره

    1. فقط IPHONE می‌گوید

      داداش نه اینکه سامسونگ خیلی تحویل میگیره ، اپلیکشن هم بست با اون آپدیت های پر از باگ وآشغالش…… از نظر برنامه چی ؟ بازی مثه mortal kombat روی آیفون 4 سال 2010 بدون لگ میاد عوضش روی S4 لگی داره در حد بندری …….بهتره بری همون بخچال فریز رو بخری کپی آیفون بخر ….

  46. alieza می‌گوید

    بیطرف عالی تنها چیزی میتونم بگم.

  47. iGun می‌گوید

    مقایسه جانبدارانه ای بود. گلکسی از پشت طراحی بسیار کودکانه، با لنز بزرگ و فلش زشت و احمقانه ای تولید شده و رنگ سفید بی روح و عبارت سامسونگ آبی که انگار فقط به جهت نمایش هر چه بیشتر نام سامسونگ انتخاب شده بشدت ظاهر مشمئز کننده ای رو بوجود آورده. چه دلیلی داره که فقط بخاطر یک میلیمتر بیرون زدگی لنز آیفون، از این موضوع بگذریم و هر دو رو در یک سطح بدونیم؟

    1. امیرحسین می‌گوید

      Baradare man khodeto azyat nakon,in site kamelan havaye samsunge copy karo dare.
      Ta vaghti ba ye apple device kar nakardin nemifahmid ma appleyi ha chi migim..

      1. dani می‌گوید

        دمت گرم

  48. مهیار می‌گوید

    گلکسی اس 6 سامسونگ به نسبت گلکسی اس 5 میشه گفت در برابر آخرین گوشی آیفون نسبت به زمان خودشون حریف مطرحتری به جساب میاد. ممنون از مقایسه خوبتون. مث همیشه عالی بود

  49. Amir می‌گوید

    خیلی عالی و با زبانی دوستانه و بیطرفانه